2021-06-22, 00:07
Medlem
S.Kandals avatar
I stort alla politiska beslut och konstellationer det senaste årtiondet har grundat sig i att hålla SD borta från all makt. Säger/vill SD en sak, väljs det andra alternativet, skit samma om det är bra för Sverige eller inte. De som inte förstår denna uppenbara idioti är blinda och/eller hjärntvättade. Och det är därför Sverige numera är ett skitland jämfört med bara 10 år sedan.

Jag har däremot inte så stort hopp om någon vidare förändring, folk (framförallt kvinnorna) är fortfarande helt borttrollade av medias smutskastning.
Citera
2021-06-22, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Det arrogante fanskapet Mikael Damberg kväser ur sig i Aktuellt att Svenska folket hade inte förväntat sig det här att de väntat sig lite midsommarledighet. Din arrogante fan. Vi är MÅNGA som väntat på att avsätta era arroganta svin från det här.
Men visst är det oansvarigt att ställa till med politisk kris när folk i lugn och ro vill titta på EM i fotboll. Hur ska folk klara detta, både oroa sig för landslaget och Löfven regering.
Citera
2021-06-22, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Har C inte vissa frånvarande typ Federley etc?

Han är (var?) Europaparlamentariker, inte riksdagsledamot
Citera
2021-06-22, 00:11
Medlem
Resplendents avatar
Läs och begrunda: https://samnytt.se/lofven-accepterar-ingen-annan-statsminister-an-mig-sjalv/

Citat:
– Jag och mitt parti kommer stå till förfogande för att axla ansvaret för landet. Mitt högsta mål är att göra det som är bäst för Sverige.
Vad exakt är det som han har tänkt om är bäst för Sverige? Och något ansvar har han inte alls tagit. Han är ytterst ansvarig till nermonteringen av landet, vår välfärd, över 14000 döda i covid...

Maktfullkomlig inavlad rabiat horunge, som nu raderar mot honom kritiska kommentarer. är vad han är! Vad ser folk hos honom? In med fanskapen och resten av ministrarna på hispan! Med tvångströja!

Låt SD axla ansvaret för vår älskade nation!
Citera
2021-06-22, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Liberalernas 20 mandat hade ingen betydelse. Björklund ville endast innan han avgick visa att han inte tolererade SD och deras politik.
Skitsnack. Utan liberalerna så hade aldrig centerpartiet gått med på januariavtalet. Liberalerna behövdes som moraliskt stöd oavsett om centern själva hade gett majoritet.
Citera
2021-06-22, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Nja, undrar om inte frun håller ordning på honom. Han klarar sig nog.
,

Ulla är ju supergammal...hon ligger väl och sover vid nio..

Mest troligt är det väl Mogge eller Ygeman som är och kollar till han, så vet dom dessutom när dom själva kan komma med lite utspel. Ormar som dom är.
Citera
2021-06-22, 00:14
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
C kan välja att lägga ner rösterna, dvs inte ingå i regering eller som regeringsunderlag för någondera part utan stå neutrala och rösta gult både för Kristersson och Löfven. Sen kan C istället jobba med sakfrågor med den av de två som blir vald. Om C deklarerar att de tänker rösta gult bara inte talmannen föreslår Åkesson måste Kristersson föreslås av talmannen, för han kommer kunna samla 174 ja-röster bakom sitt budgetförslag, medan Löfven bara kommer kunna samla 144 ja-röster bakom sitt.
Löfven har varit statsminister med borgelig budget förut. En de facto samlingsregering för att frysa ut SD.
Citera
2021-06-22, 00:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Uselt system med "interimsval", en sådan här situation skulle lösas bättre om nyval hade inneburit ett "riktigt" val som gett en ny mandatperiod.
med nästan mindre än ett år kvar till nästa blir det charader.
Nu är det som det är. Ett nyval är vad vi väntar på nu.
Citera
2021-06-22, 00:16
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nu är du ute o cyklar.

SD stöder inte V i frågan om marknadshyror utan SD tar alla chanser de får att fälla regeringen.

SD stöder V i frågan om marknadshyror.
SD och V är också mycket lika inom skolpolitiken, bostadspolitik, vård och omsorg.
Citera
2021-06-22, 00:18
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nu är det som det är. Ett nyval är vad vi väntar på nu.

Eh! Heter extraval. V kommer vinna och Nooshi tar över ledarrollen liksom. Bra av oss att fälla. Nu mer kultur och stöd.
Citera
2021-06-22, 00:18
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Det blir en satans bipolär styrning om allt ska göras om som sakfrågor. Dysfunktionell demokrati kan jag hålla med om. Men absolut inte välfungerande.

Edit: format och rensat från idioti

Med åtta partier så gäller det att hitta samarbeten där partier tycker likadant.

Annars blir det samma politiska kaos som de senaste 7 åren.
Citera
2021-06-22, 00:19
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Här är man nyttig idiot ser jag.
Har du läst någon kollapsblogg som säger annorlunda.

Citat:
Dopad ekonomi,
Det säger ni om allt över stenåldersnivå.

Citat:
hopplöst för ungdomar att sätta bo/bilda familj
C+L försökte ju förbättra situationen med försvagning av den skadliga hyresregleringen.

Men det stoppade ju M+KD+SD+V. Dom vill att det fortfarande skall vara hopplöst för ungdomar och folk i allmänhet.

Men vi får se om C kan lindra plågan för ungdomarna iaf. Löfven är med på det. Bara V som vill jävlas med ungdomarna.

Citat:
höjd pensionsålder
Ja, återstående livslängd efter 65 ökar och ökar. Det borde jag tagit med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in