Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Okej men vad sägs om att du tänker istället för antar? Kan det finnas något annat som gör att ingen orkar sälja droger, om än lagliga, över disk?
har inget bra svar på det faktiskt, har
tänkt en del på det och allt därkring, känns som folk antingen är för lata,vågar/vet inte hur med alla lagar, och ekonomi.
om man skär ner populationen av människor som är i åldern mellan 25-50 är ungefär 3,6 miljoner som ja räkna ut på denna hemsida
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkningspyramid/ och sen tänka sig hur många av dem som kan tänkas vilja köpa sånt här runt 10-20% vilket är mellan 360000 och 720000 och inte nog med det så bor nog bara 30%ish av dem i stockholm vilket är 260000 sen när man lägger till folk som orkar och vill göra en sån här butik och hur många som ens har erfarenhet med att driva en butik och ekonomin och viljhan så blir siffran mycket mycket lägre, så jag antar att jag har tänkt lite på det och tycker inte någon gjort ett vidare försök med sån butik och borde, och om vi någonsin gör gräs lagligt så kommer ju "min" butik ha det först såklart för folk känner till märket/butiken