2021-06-20, 03:02
Medlem
hej jag undrar om det vore lagligt att skapa sin egna lilla spaceshop där man kan köpa, kanna,kratom,bluelotus, hawaiian baby woodrose seeds etc sånt som inte är lagligt men kanske inte lagligt att äta eller extrahera ifrån. även sälja färdiga rökmixar som redan säljs på svenska websidor lagligt redan men man säger såklart att det inte är för mänsklig komsumption såklart. sen säljer man bongar, pipor,redskap etc också som inte heller är olagligt, är det möjligt och lagligt att starta en sådan butik? jag visste inte exakt om det var juridik jag skulle posta denna på men kunde inte se vilken jag skulle posta på annars för detta gäller ju alla lagliga droger inte någon specifik, och ni kom kan lagarna är dem enda jag kan söka hjälp från, dem på opiater och benzodiapiner känns inte rätt liksom.

tack som fan för svar på förhand!
MvH
Citera
2021-06-20, 15:34
Medlem
BigFatCones avatar
Ptja. Varenda liten turkkiosk på Södermalm säljer ju bongar, blunt wraps och allt möjligt. Men att sälja kratom och liknande över disk.. Även om det kanske är lagligt så är det ju som att be om problem.
Citera
2021-06-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ptja. Varenda liten turkkiosk på Södermalm säljer ju bongar, blunt wraps och allt möjligt. Men att sälja kratom och liknande över disk.. Även om det kanske är lagligt så är det ju som att be om problem.

som du förklarar att det är att typ be om problem vet jag, kommer va många protester, men jag vet ju själv som kund när man köpt dyl saker från nätet och köpt innan helgen i hoppet om att det ska hinna hem så jag kan ha det när helgen är framme men ibland händer de där ingen vill, den kommer på måndagen. då skulle jag som kund köpa på butik där jag får det dirket UTAN TVEKAN och efter som jag vet alla dessa produkter som finns på prylshoppen.se är ju lagliga samt lagliga att sälja. och sålänge jag stenhårt håller vid reglerna, att om någon frågar tex hur mycket ska jag ta för att känna nått, eller hur länge sitter ruset i, eller hur känns det? då repeterar jag bara detta är inte för mänskligt bruk och bara för forsknings eller samlingssyfte speciellt om man säljer frön och rökmixar
Citera
2021-06-21, 23:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilleman63
som du förklarar att det är att typ be om problem vet jag, kommer va många protester, men jag vet ju själv som kund när man köpt dyl saker från nätet och köpt innan helgen i hoppet om att det ska hinna hem så jag kan ha det när helgen är framme men ibland händer de där ingen vill, den kommer på måndagen. då skulle jag som kund köpa på butik där jag får det dirket UTAN TVEKAN och efter som jag vet alla dessa produkter som finns på prylshoppen.se är ju lagliga samt lagliga att sälja. och sålänge jag stenhårt håller vid reglerna, att om någon frågar tex hur mycket ska jag ta för att känna nått, eller hur länge sitter ruset i, eller hur känns det? då repeterar jag bara detta är inte för mänskligt bruk och bara för forsknings eller samlingssyfte speciellt om man säljer frön och rökmixar
Om vi säger så här då; Tror du att du är först med här idéen och varför tror du att det inte finns några såna här fysiska affärer?
Citera
2021-06-22, 01:30
Medlem
Citat:
Om vi säger så här då; Tror du att du är först med här idéen och varför tror du att det inte finns några såna här fysiska affärer?

antar folk inte orkar läsa in sig på alla lagar kring det, och fixa allt som behövs innan, sen också fixa bra retailer så man kan sälja till mänskliga priser, och inte heller kanske vill ses som en dålig människa i samhället, vilket ja skiter i, dem som köper i min shop tycker inget illa om mig det räcker
Citera
2021-06-22, 01:34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilleman63
antar folk inte orkar läsa in sig på alla lagar kring det, och fixa allt som behövs innan, sen också fixa bra retailer så man kan sälja till mänskliga priser, och inte heller kanske vill ses som en dålig människa i samhället, vilket ja skiter i, dem som köper i min shop tycker inget illa om mig det räcker
Okej men vad sägs om att du tänker istället för antar? Kan det finnas något annat som gör att ingen orkar sälja droger, om än lagliga, över disk?
Citera
2021-06-22, 02:41
Medlem
Citat:
Okej men vad sägs om att du tänker istället för antar? Kan det finnas något annat som gör att ingen orkar sälja droger, om än lagliga, över disk?

har inget bra svar på det faktiskt, har tänkt en del på det och allt därkring, känns som folk antingen är för lata,vågar/vet inte hur med alla lagar, och ekonomi.

om man skär ner populationen av människor som är i åldern mellan 25-50 är ungefär 3,6 miljoner som ja räkna ut på denna hemsida https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkningspyramid/ och sen tänka sig hur många av dem som kan tänkas vilja köpa sånt här runt 10-20% vilket är mellan 360000 och 720000 och inte nog med det så bor nog bara 30%ish av dem i stockholm vilket är 260000 sen när man lägger till folk som orkar och vill göra en sån här butik och hur många som ens har erfarenhet med att driva en butik och ekonomin och viljhan så blir siffran mycket mycket lägre, så jag antar att jag har tänkt lite på det och tycker inte någon gjort ett vidare försök med sån butik och borde, och om vi någonsin gör gräs lagligt så kommer ju "min" butik ha det först såklart för folk känner till märket/butiken
Citera
2021-07-02, 01:59
Medlem
Det han syftar på är ju att polisen kommer "Raida" din shop varje dag.
Dom kommer sno allt som ens kan antas ge ett rus. Du kommer gå i konkurs efter en vecka eftersom allt ditt lager nu och i framtiden kommer ligga i polisens förråd.
Du kommer sälja i början men efter nån eller några dagar kommer dom enda "kunderna" bära blått.
Du kommer bli så trakasserad av farbror blå att du kommer ge upp efter en vecka.
Det är mycket lättare för en webbshopp att undvika mannen i blå än en fysisk butik.
Dom kommer vända och vrida på varje liten sten för att försöka sätta dit dig.
Trakasserier och beslag är din vardag. Dom kommer stå och blockera utgången eller schasa iväg alla kunder och tillochmed ta in alla som kommer ur din butik på urinprov så tillslut kommer ingen våga köpa.
"Men det är olagligt" säger du. Ha! Lycka till att stoppa dom.
Citera
2021-07-02, 11:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
Det han syftar på är ju att polisen kommer "Raida" din shop varje dag.
Dom kommer sno allt som ens kan antas ge ett rus. Du kommer gå i konkurs efter en vecka eftersom allt ditt lager nu och i framtiden kommer ligga i polisens förråd.
Du kommer sälja i början men efter nån eller några dagar kommer dom enda "kunderna" bära blått.
Du kommer bli så trakasserad av farbror blå att du kommer ge upp efter en vecka.
Det är mycket lättare för en webbshopp att undvika mannen i blå än en fysisk butik.
Dom kommer vända och vrida på varje liten sten för att försöka sätta dit dig.
Trakasserier och beslag är din vardag. Dom kommer stå och blockera utgången eller schasa iväg alla kunder och tillochmed ta in alla som kommer ur din butik på urinprov så tillslut kommer ingen våga köpa.
"Men det är olagligt" säger du. Ha! Lycka till att stoppa dom.
Den här killen fattar det. Sen vill jag dock mena på att om man inte kunde läsa det mellan mina rader, så ska man nog inte driva företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in