2021-06-21, 22:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Du låter som en klonad Anders Tegnell! Vi får väl se vad Coronakommisionen kommer fram till....

Med tanke på ditt nickname så tror jag nog att du kan medge att vi har haft en annan migrationspolitik än samtliga våra grannländer. Det är ingen skräll att givet vår situation att vi också kommer att underprestera inom vissa områden när sådana här pandemier slår till.

https://www.expressen.se/ledare/staten-maste-ta-hojd-for-att-sverige-ar-ett-invandrarland/
Citera
2021-06-21, 22:06
Medlem
Kurt Sune du har helt fel gällande Barn. Naivt att tro att inte barn smittar märkligt tankesätt.
Citera
2021-06-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Instämmer till fullo. Jag är definitivt för vaccin som är beprövat det är ju även nödvändigt men experiment som saknar evidens och empiri det är väldigt märkligt.
Du kan ju fundera på varför smittan sjunker överallt i princip, "experimentet" med vaccin visar ju tydlig empiri att det fungerar.
Citera
2021-06-21, 22:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Instämmer till fullo. Jag är definitivt för vaccin som är beprövat det är ju även nödvändigt men experiment som saknar evidens och empiri det är väldigt märkligt.

Problemet med vaccinet är att det inte går att göra ogjort och därför vill jag vänta tills studierna är helt klara. Jag har ju redan haft covid, så jag vet inte riktigt varför ska jag ta vaccinet givet min situation. Om jag vore 77 år och multisjuk och inte haft covid hade det varit en annan sak.
Citera
2021-06-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Munblöja funkar inte. Ingen mening att springa runt med det... Jo det är klart att du kan smittas av viruset, men du har oddsen på din sida om du sköter om din hälsa.

Jag har haft covid och det var ingen big deal alls.. Det är klart att det hänger ihop lite med vilken hälsa du har. Statistiken är ganska tydlig på den punkten att det spelar roll.
Statistiken är rätt tydlig vad din inställning gjort för vården, ni foliehattar tror inte på något som skydd varken "munblöja" eller vaccin, tro fan smittan sprids då.
Citera
2021-06-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Du kan ju fundera på varför smittan sjunker överallt i princip, "experimentet" med vaccin visar ju tydlig empiri att det fungerar.
Det stämmer ju inte det tar fart igen och empiri får du först om några år..
Citera
2021-06-21, 22:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Vaccinet är jättebra för åldringar som inte dör längre, men om man redan haft covid och är yngre så förstår åtminstone inte jag varför man ska rusa och vaccinera sig.

Vad folk måste förstå är att det inte går att ta fram vacciner så här snabbt. Det är inte normalt och vi vet ju alla vad som hände vid den senaste pandemin när det skulle stressas fram vaccin.

Att man vill vänta lite gör en inte till någon "foliehatt". Det visar att man kan tänka själv.
Citera
2021-06-21, 22:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Munskydd fungerar i länder där det saknas munskyddsförnekare....

Ha ha, ja det var ju en tanke. Det är väl också lite mer konformistiska länder.
Citera
Medlem
Citat:
Statistiken är rätt tydlig vad din inställning gjort för vården, ni foliehattar tror inte på något som skydd varken "munblöja" eller vaccin, tro fan smittan sprids då.
Hälsan spelar alltid roll självklart !? men du kan aldrig veta
Citera
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

mmmm... bra slutledningsförmåga... säg mig... vad var anledning till fjolårets dipp motsvarande tid, dvs innan något vaccin var klart?
Citera
2021-06-21, 22:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Du fattar ju inte hur det funkar. Du får smittan en gång och sedan lär sig ditt immunförsvar viruset. Sedan blir du varken sjuk eller smittar någon i framtiden.

Som vaccinet fast ännu bättre... Nej man går inte runt och smittar så varför ska jag gå runt med munbinda? Det är bara trams och förstör immunförsvaret.
Citera
2021-06-21, 22:12
Medlem
Citat:
Det stämmer ju inte det tar fart igen och empiri får du först om några år..
Nej det tar inte fart, dom som smittas är ju de ovaccinerade, uppenbart snart du själv alltså om du inte haft smittan än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in