2021-06-21, 21:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Men utan marknadshyror i så fall.

Om den viktigaste frågan för dig är att slippa marknadshyror bör du nog rösta på V. De kommer garanterat att kämpa mot det.
Citera
2021-06-21, 21:53
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om folk gör det så att L närmar sig 4% kommer de få riktiga stödröster av högerväljare och det skulle vara förödande för högern. Dels förloras högerröster och dels skulle L bli ett gift som förstör högern och makten kommer återvända till vänstern.

Har sagt det förr och jag säger det igen. Ingen äkta högerröstare kommer någonsin stödrösta på L eller C. De dödade allt det med JÖK:en
Citera
2021-06-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Utan L blir det ingen borgerlig majoritet. Vill du verkligen ha fyra år till med Löfven?

L behövs inte om MP åker ut
Citera
2021-06-21, 21:54
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Större högermajoritet kan jag inte minnas att det någonsin har varit. Vad pratar du för noja? Vänstern (S+V) har 128 ledamöter, högern (M+L+SD+C+KD) har 205 ledamöter. MP tillhör varken högern eller vänstern direkt, de vill bara sverige illa helt enkelt.
Från vänster: V+SD+S+Mp blir större än 50%.

Som jag skrev tidigare, vilka två partier är det som ställer sig längst till vänster i hyresfrågan.
Vilka är det som hårdast kramar Sovjet-politiken?
Citera
2021-06-21, 21:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
L behövs inte om MP åker ut

Fast det kommer MP inte att göra.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
De valde mellan två alternativ, regeringspost eller större reformer än vad de fått igenom i regering. De valde reformer, som inte visade sig bli av. Nu köptes små lättnader av LAS för en satans massa pengar och värnskatten försvann. I efterhand hade man nog fått mer i regering.
Det där får du förklara. Det blev helt obegripligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Från vänster: V+SD+S+Mp blir större än 50%.

Som jag skrev tidigare, vilka två partier är det som ställer sig längst till vänster i hyresfrågan.
Vilka är det som hårdast kramar Sovjet-politiken?

Varken SD eller MP är vänsterpartier, SD är möjligtvis vänster i invandringsfrågan, men inte annars. MP är som sagt varken höger eller vänster.
Citera
2021-06-21, 21:57
Medlem
Kan någon förklara för mig lite saker då jag är dålig på hur regler kring politik är och sådant. Den där Nooshi sa att dom aldrig skulle släppa fram en nationalistisk regering. Om nu SD, M och KD (är L här i med?) får flest mandat i nästa val så är det väl bara att börja regera, vad kan V göra åt det? Varför skulle hon Nooshi kunna bestämma något åt det?
Citera
Medlem
Citat:
Fast det kommer MP inte att göra.
Jaså?
Dom har legat under 4% spärren i flera mätningar ett bra tag nu i opinionen.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Utan L blir det ingen borgerlig majoritet. Vill du verkligen ha fyra år till med Löfven?

Som det ser ut i dagsläget så är förmodligen L viktigt för att byta regering. Det handlar bara om någon procents skillnad. Dock så ser det mörkt ut för L att nå upp till 4%, partiet får hoppas på moderata stödröster.

Det skulle gå för M + KD + SD även utan L men då måste MP falla ur riksdagen. Jag ser ett sådant utträde som önskvärt i allra högsta grad, men jag skulle tippa på att SVT/SR, Bonniers, Schibstedts kommer att bedriva en intensiv valkampanj åt MP så de har goda chanser på att stanna kvar. Dock så kan ett upplyft för Dadgostar och V leda till att de får väljare från MP, eftersom partierna delvis har samma väljarbas.
Citera
2021-06-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det där får du förklara. Det blev helt obegripligt.

Centern hade valet att bilda regering med alliansen (+ stöd från SD). De valde att skriva avtal med Löfven om reformer och gav därmed upp regeringsmakten. Redan då var det uttalat att alla punkter inte skulle gå igenom. Nu är det uppenbart.
Citera
2021-06-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Jaså?
Dom har legat under 4% spärren i flera mätningar ett bra tag nu i opinionen.
De ligger ganska lite under spärren och i förra valet stödröstade sossar på dem så att de inte skulle åka ut. Inte en chans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in