2021-06-21, 21:12
Medlem
Damberg verkar otroligt saltig i Aktuellt. Fulhet efter fulhet. Sjuksköterskor! De lär inte ens märka av det här. Börsen verkar inte bry sig. Alla tror att C kommer att vika sig något och tåger rullar vidare.
Citera
2021-06-21, 21:14
Medlem
Gissar på att det här kommer sluta i något nytt sorts januariavtal, kanske juliavtal den här gången. Annie Lööf är inte direkt särskilt känd för att hålla sina löften, så hon kanske kommer gå med på att sitta i en regering tillsammans med S, MP och V där V och C som sagt är med i regeringen, inte bara agerar stödpartier.
Citera
2021-06-21, 21:14
Medlem
FlashbackNegerns avatar
Tänk om han bara hade gjort det så här enkelt https://www.youtube.com/watch?v=ghtXzoSe-90
Citera
2021-06-21, 21:15
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Efter att ha varit borta från tråden sen igår kväll så finner jag en helt ny ton. Från massiv positivitet om vad som kommer bli utfallet till bottenlös tomhet om att det kommer bli samma utfall som tidigare.

Är det Löfven mästerförhandlaren som knäckt energin? Eller något annat?
Nej, det handlar om att de som var lyriska saknade konsekvenstänk. Och kunde inte tänka längre än till omröstningen.

Stor skillnad mot de politiker de föraktar. De politikerna klarar tänka år framåt.
Citera
2021-06-21, 21:15
Medlem
Enligt uppgifter till Aftonbladet försöker Socialdemokraterna få Centerpartiet att släppa på punkten om fri hyressättning i nybyggnation.
Citera
2021-06-21, 21:16
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det centrala idag var att de som skulle rösta för misstroendevotum kunde samla minst 175. Alla övriga siffror var helt irrelevanta.
Icke desto mindre viktigt att visa enighet och styrka inför det som kommer. Men S behöver ju inte tänka på sådant, de liksom har det i blodet. Statsmannamässiga. Folket fattar dessutom inte hur jobbigt och onödigt det är med extraval. För politikerna.
Citera
2021-06-21, 21:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajshuvudet
Gissar på att det här kommer sluta i något nytt sorts januariavtal, kanske juliavtal den här gången. Annie Lööf är inte direkt särskilt känd för att hålla sina löften, så hon kanske kommer gå med på att sitta i en regering tillsammans med S, MP och V där V och C som sagt är med i regeringen, inte bara agerar stödpartier.

Ingen högoddsare direkt.
Citera
2021-06-21, 21:17
Avslutad
Dagens misstroendeomröstning är förhoppningsvis ett litet stapplande steg i rätt riktning, men på "fel" grund. Det hade varit mer tillfredsställande om de hade fällts för deras oförmåga att hantera (gäng)kriminaliteten.
Citera
2021-06-21, 21:18
Avslutad
Sabuni hamrar, hamrar, hamrar in budskapet att det är C som måste välja - rött eller blått. Bravo!
Citera
Medlem
Alltså, om det inte var klart. Fördelen för högern '22 är att C måste samarbeta med V om de vill fortsätta, vilket avdramatiserar vårt val att samarbeta med SD.
Citera
Medlem
[quote=Baradino|76304425]Japp. Klart svårt.

Sen kallade jag Löfven för mästerförhandlaren av en anledning. Jag tror inte han kommer lyckas men jag är övertygad om att han har något ess kvar i rockärmen..[/QUOTEhttps://www.youtube.com/watch?v=ghtXzoSe-90

Stefan Löfvén har uttalat sig igen han ger upp.
Citera
2021-06-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Enligt uppgifter till Aftonbladet försöker Socialdemokraterna få Centerpartiet att släppa på punkten om fri hyressättning i nybyggnation.
Annie Lööf kanske vägrar släppa detta i med att hon kanske ser detta som en chans att ansluta sig till borgarna och skita i Lövfen. På något sätt tror jag inte hon vill vika sig för Nooshi. Jag såg debatten mellan dom 2 och blicken från Annie visade tydligt på att hon inte gillar nooshi personligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in