2021-06-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
För att göra en lång historia kort kokar väl allt detta därför ner till en väldigt enkel fråga. Vilket parti är det som Annie Lööf hatar mest: SD eller V? Har hon ett svar på det är regeringsfrågan klar. Har hon inte det, blir det extraval. Hennes vankelmod inför dessa två ”ytterligheter” är den huvudsakliga förklaringen till regeringskrisen.

Har jag fel?

Nej det har du inte. Möljligtvis med tillägget att (S) och (SD) egentligen borde kunna finna mycket gemensamt. Åtminstone ligger (S) betydligt närmare (SD) än (C) sakpolitiskt. Problemet är att (S) är helt beroende av Nazistanklagelserna för att behålla makten över fackförbunden. Den dagen demoniseringen lägger sig då står (S) där och tvingas inse att arbetande arbetare är Sverigedemokrater och inte Socialdemokrater längre...
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tjafset om marknadshyror är en effekt av att både liberaler och kommunister försöker samarbeta.

Varför måste liberaler samarbeta med kommunister?

För att de tillhör samma block och stödjer samma regering.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det beror ju på att C:s politik är orealistisk och inkonsekvent. De tror på fullt allvar att man kan ha ett samhälle med oreglerad invandring och inga sociala skyddsnät. Tanken är att de som inte klarar sig ska bo i papplådor och under viadukter, som på vissa håll i USA.

Varför exkluderade du L i detta, de är lika ansvariga som C.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Bankmaffian är vänster...

De är vänster och höger. Läs vad jag skrivit. De är över vänster och höger. De är skapare av höger och vänster. De skapar diktomier för att hålla oss förslavade.

Höger-vänster
Invandrare-Europe
Feminist-antifeminist
Arbetarklass-medelklass

Deras makt växer ju mer folk är i konflikt med varandra.
Citera
2021-06-21, 15:42
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Fast det var ju inte C kontra M vi diskuterade utan Kristersson kontra Lööf. I frågorna du nämner så är Lööf och Kristersson samstämmiga. Borgerliga väljare luras till att tro att det finns olika varianter av borgerlig politik eftersom det finns fem borgerliga partier (M, SD, KD, C, och L). I verkligheten är partierna överens om nästan allt.

Att Kristersson inte sagt att han beundrar Ayn Rand beror nog på att han inte läser särskilt mycket.

SD är inte ett borgerligt parti.
Citera
2021-06-21, 15:43
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ja, det var ju alltid en möjlighet.

För sossarna, som tappat sin själ, spelar det inte så stor roll om marknadshyror införs eller ej. Hade Sjöstedt suttit kvar är tipset att han inte ställt en skarp fråga nu, utan långbänkat ända tills marknadshyror var ett faktum – vilket sossarna också hade accepterat. Sossarna accepterar både A och icke-A, bara de får sitta kvar vid makten och detta verkar Löfven få göra ända tills 2026.

Precis. Det är ju så att man måste använda sin besvärliga situation som något positivt. Det skulle inte förvånad mig om han säger en sak åt höger och en annan åt vänster. Han spelar ju ut dem mot varandra, precis som han gör med sina motståndare. Börjar nästan tro att Game of Thrones är baserad på Stefan Löfvens intellekt.

Min stora förhoppning är att han sitter kvar till 2037 för då sitter han längre än Erlander.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Varför definierar du dig som konservativ då, särskilt som du inte ens är det.

För som jag skrev ovan. Om inte bankmaffian fanns skulle jag kunna rösta på det jag tror är bästa sättet för ett samhälle att utvecklas vilket är konservatism.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
M + V + SD + KD har 181 mandat. Ingen röstade fel.

Kakaduan sa att hon skulle rösta nej till misstroendet, borde det då inte blivit 180 mandat.
Citera
Medlem
Cameltotems avatar
Allt jag vill veta är om de finns någon möjlighet i helvete att vi får en högerregering?
Citera
2021-06-21, 15:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Varför exkluderade du L i detta, de är lika ansvariga som C.

Nej, det är de inte. Jag vet att du inte gillar L, men de har aldrig drivit någon Ayn Rand-inspirerad nyliberalism. Det är centerns varumärke. L är ett socialliberalt parti.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
SD är inte ett borgerligt parti.

Dom kan ge stöd för en sådan politik men då krävs det en hel del..
Citera
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Eliten som i de svenska miljardärsfamiljer som de facto kontrollerar stora delar av det svenska samhället. Denna elit vill ha den politik som både Annie Lööf och Ulf Kristersson förespråkar.
Eliten är i dag även dina nysossar. Har du inte förstått vilka samhällsförstörare du ligger med?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Vad är det för konstigt med det? Hon är ledsen för att hon var tvungen att fälla regeringen. Det visar bara att hon har känslor. Men det innebär inte att hon inte kommer att följa det mandat som väljarna gett henne, dvs bedriva vänsterpolitik i de kommande förhandlingarna.

Och hon skall hyllas. Hon stoppade systemskiftet!

Tycker det var väldigt bra - mycket bättre än att inte visa känslor alls, som vissa andra. Vissa tror att det är svaghet att visa känslor, men det är tvärtom; man är en människa, och våga visa det.

Både hon och V är att applådera, och även för hela agerandet, som Åkesson var inne på.

Fast frågan är vad som händer nu. Som alla vet är Atlas Shrugged Lööfs favoritbok. Ska de stå fast vid sin tokliberalism samtidigt som de är rädda för ss-trupper från SD, återstår väl bara nyval?

Jag tror att V kan leva med det. De har ändå bara varit stödhjul under så många år, och det är verkligen ingen mening för dem i att ge sitt stöd till sossar som kör en borgerlig politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in