2021-06-21, 15:37
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Centern tillhörde posörerna som la ned sina röster. Jag förmodar Liberalerna gjorde likadant.

M+V+SD = 180 i riksdagen.

Men 181 röstade för misstroendeförklaringen.

Ytterligare någon måste alltså röstat för? Vem bröt partilinjen?
Bra fråga
Citera
2021-06-21, 15:37
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Centern tillhörde posörerna som la ned sina röster. Jag förmodar Liberalerna gjorde likadant.

Någon i KD?
Citera
2021-06-21, 15:38
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Därför att politik handlar om kompromisser. Det hörde du väl idag på Stefan Löfvens presskonferens?

Varför försöker liberaler kompromissa med kommunister?

Brukar det fungera bra?
Citera
2021-06-21, 15:38
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Fast det var ju inte C kontra M vi diskuterade utan Kristersson kontra Lööf. I frågorna du nämner så är Lööf och Kristersson samstämmiga. Borgerliga väljare luras till att tro att det finns olika varianter av borgerlig politik eftersom det finns fem borgerliga partier (M, SD, KD, C, och L). I verkligheten är partierna överens om nästan allt.

Att Kristersson inte sagt att han beundrar Ayn Rand beror nog på att han inte läser särskilt mycket.
Pladder pladder pladder. Det är Annie Lööf (Reinfeldt 2.0) som beundrar Ayn Rand. Människohataren. Klassisk fokusförflyttning och projicering från dig. Helt enligt manualen ni har att följa.

Du stöttar Nysossarna, vår tids nazister sett till agerandet.

Nu har den riktiga vänstern sagt ifrån. Vi gillar inte ert hatande.
Citera
2021-06-21, 15:39
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Återigen, nej. Som konservativ ger man inte sin röst åt kommunister. Det är helt efterblivet. Då engagerar man sig politiskt eller röstar på det konservativa parti som passar ens ståndpunkt bäst. Är du så starkt emot alla konservativa partiers politik, då är du de facto inte konservativ och får kalla dig något annat. Kommunist t ex.

Du får kalla mig vad du vill. Jag vet vad jag är. Jag är anti bankmaffian. Du kan hålla dig till en flock och låta dig definieras av obetydliga skiljelinjer.
Citera
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
För att göra en lång historia kort kokar väl allt detta därför ner till en väldigt enkel fråga. Vilket parti är det som Annie Lööf hatar mest: SD eller V? Har hon ett svar på det är regeringsfrågan klar. Har hon inte det, blir det extraval. Hennes vankelmod inför dessa två ”ytterligheter” är den huvudsakliga förklaringen till regeringskrisen.

Har jag fel?

Du har inte fel.

Och svaret på din fråga är Sverigedemokraterna. Hur kan vi veta det? Jo, eftersom hon kunde tänka sig att stödja en regering med passivt stöd av Vänsterpartiet, men inte en regering som får passivt stöd av Sverigedemokraterna.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Fast det var ju inte C kontra M vi diskuterade utan Kristersson kontra Lööf. I frågorna du nämner så är Lööf och Kristersson samstämmiga. Borgerliga väljare luras till att tro att det finns olika varianter av borgerlig politik eftersom det finns fem borgerliga partier (M, SD, KD, C, och L). I verkligheten är partierna överens om nästan allt.

Att Kristersson inte sagt att han beundrar Ayn Rand beror nog på att han inte läser särskilt mycket.

Du har rätt så långt att de borgerliga partierna (även L under Sabuni) ligger ganska nära varandra när det gäller den ekonomiska politiken, men jag anser nog att C sticker ut. Att Jöken blev så svårsmält för både S och V berodde till stor del på C:s krav.
Citera
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför försöker liberaler kompromissa med kommunister?

Brukar det fungera bra?

Det fungerar bra för de som drar i trådarna mellan dem (läs Socialdemokrater).
Citera
2021-06-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Du får kalla mig vad du vill. Jag vet vad jag är. Jag är anti bankmaffian. Du kan hålla dig till en flock och låta dig definieras av obetydliga skiljelinjer.

Varför definierar du dig som konservativ då, särskilt som du inte ens är det.
Citera
2021-06-21, 15:40
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Eliten som i sosseriet? Annie är Reinfeldt 2.0, och hon har en partikassa som kan styra tankers på grund.

Eliten som i de svenska miljardärsfamiljer som de facto kontrollerar stora delar av det svenska samhället. Denna elit vill ha den politik som både Annie Lööf och Ulf Kristersson förespråkar.
Citera
2021-06-21, 15:41
Medlem
Durgas avatar
"Att Nooshi verkade livrädd på pressträffen"

Tycker nog att vi här ska vara lite ödmjuka , hon är ny och det som ska
handskas med här är inget gemene man ens i sin vildaste fantasi skulle vilja
vara med om.
Tycker tvärtom att hon börjar bli mer varm i kläderna, ge henne ett halvår till
så är osäkerheten borta.
Minns Oskar Sjöstedts intåg som ekonomisk talesman då han hämmad stod och
tittade under lugg, vilket nu är borta .
Nej det är rena golgatavandringen att vara politiker och det kräver sin man.
Därmed inte sagt att man klarar sig från ansvar.
Citera
2021-06-21, 15:41
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

M + V + SD + KD har 181 mandat. Ingen röstade fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in