Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Profetiorna kan inte betyda vad som helst, du förkastar dom innan du ens satt dig in i dom. Jag tror knappast du läst det jag skrev till Xploit , eller hur?
Bara det att du föreslår att Daniel pratar om Romarna är ju något av en ovanlig tolkning. Så betydelsen är tydligen rätt öppen för tolkning. Nej, jag har inte haft möjlighet att backa och läsa. Jag har ju en hel film att se också.
Det faktum att du inte med egna ord kan presentera exakt vad som är så anakronistiskt är lite av en besvikelse. Om det är så pass komplicerat så kan det inte vara mycket till bevis.
Citat:
Xploit har inte heller svarat ännu, tidigare svarade h*n efter några timmar, men nu har det gått dagar, det brukar bli så när man blir svarslös.
Det tog dig att svara mig flera dagar och då hade du inget svar utan skyllde på att det var fel på mig. Svarslös ja..
Citat:
Utöver det så har jag argument för att en världsvid översvämning skedde helt enligt bibeln, en del av det är vad videon argumenterar för, att stora avlagringar med ofta massgravar av fossiler tyder på katastrofala händelser, inte händelser under miljoner år.
Låt säga att en världsvid översvämning skedde, trots alla bevis på motsatsen. Så vad?
Städerna som beskrivs i Bibeln fanns säkerligen också. Så vad?
Det intressanta är om Bibeln kommer från Gud, och hur man i så fall kan veta det.
Om det finns en Gud och om han ingriper i världen. Det är det relevanta och vad som saknar evidens.
Citat:
I videon finns alltså både argument och evidens, trots dina lögner.
Inte än så länge. "Här ser vi något som vetenskapen är lite osäker på och vill tänker framställa det med antydan och insinuationer om vad det kan innebära och sedan läsa upp lite Bibelverser." är nivån jag hittills sett.