Citat:
Ursprungligen postat av
Hofftitoffti
Har försökt att hitta svar på frågan. Men om det nu blir nyval efter dagens avsättning av statsministern kan det då bli så att de faktiskt tar makten igen?
Känns inte som att vi har åstadkommit ett dugg då :O
Är det svenska folket som röstar, eller blir det ett annat typ av system?
Fruktar att många är naiva nog att säkert ge dem makten igen.
Skulle S åter ta makten igen så är det något allvarligt fel på Sverige och folket som bor här. Så länge det inte bryter ut ett rejält inbördeskrig så kan det bara bli bättre just nu. S med Löfven i spetsen har kört Sverige så djupt ner i skiten som det är möjligt. Frågan är bara vilka som kommer ta över makten.
Moderaterna ligger säkert bra till men jag är så urbota trött på Socialdemokrati och Moderateri så jag hoppas inte dessa två förlegade skräppartier får fortsätta driva Sverige mot dess förfall och undergång.
Pedofilsekten Centerpartiet bör av naturliga inte komma i närheten av makten (eller barn).
Jag tror Sverige har störst chans att överleva om Vänsterpartiet och Dadgostar, eller Sverigedemokraterna med Åkesson får komma till makten. Dessa ses ju som "radikala" och "extremister" av många andra. Men Sverige befinner sig i ett extremt läge och då krävs en del extrema åtgärder och radikala förändringar vilket både V och SD förmodligen kommer vidta. Som också kommer vara ett positivt lyft för svenska samhället oavästt vilka områden man lägger fokus på.
Om V och SD kunde respektera och förstå varandra och komma fram till en slags politiskt kompromissplan partierna emellan så hade dom antagligen fått fram den bäst fungerande politiken för Sverige, svenskarna och alla invandrade personer som ska leva här tillsammans.
Naturligtvis kommer inte detta hända innan helvetet fryser till is och grisar börjat flyga men det är en kittlande tanke att leka med