2021-06-21, 12:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Vågar lova att hela världen är helt jävla ointresserad.
Det jag bläddrat förbi i internationell media har bl.a. stått att Löfven blivit "Impeached", vilket känns som en felöversättning.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det finns ett väldigt otäckt alternativ och det är en C regering med Annie Lööf, som tolereras av alla utom V, SD och möjligtvis M.

Det skulle kunna ske

Det komme rinte att gå dit. Det blir nyval innan det. Ulf Kristersson kommer inte släppa den chans att bli statsminister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Många idioter i tråden.
Nooshi Dadgostar har sagt hela tiden att hon vill ha Stefan Löfven som statsminister, vad trodde ni?
Att Vänsterpartiet skulle släppa fram en högerregering och begå politiskt självmord 🤷🏻‍♂️

Men jag trodde hon ville ha Jimmie som stadsminister ju
Citera
Medlem
frozens avatar
Låt mig skratta å det grövsta.

Det är ju exakt samma slags hot från V som tidigare. Ett hot som i praktiken inte kommer ge någonting.

Nu är regeringen fälld och först nu kan Löfven förhandla med V om att få C att backa om marknadshyror.

Samma lika alltså…

Om en vecka så sitter Löfven kvar med kompromisser mellan V och C. Stefan är ju expert på detta, det måste man ge honom.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy

Vänstern kan inte på allvar fälla regeringen för att sedan vilja tillsätta samma regering en gång till.
.

Allt handlar om regeringsdeklarationen eller det program som regeringen lägger som grund, vad den innehåller.

Dadgostar fäller en statsminister som i deklarationen haft marknadshyror, men stöder en framtida deklaration som tar bort marknadshyror. Är det obegripligt?
Citera
2021-06-21, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Jag tror allt slutar i ett stort antiklimax, Centern kommer backa från sitt krav om marknadshyror och Svetsarn sitter kvar. Centern har redan fått igenom väldigt mkt av sin politik och marknadshyror är inget som folket eftersträvar. Det borde tom Annie förstå.
Nej inte ens hennes egna väljare eftersträvar det, men hon verkar inte kunna släppa punkten.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Om det inte blir nyval blir nästa statsminister Lööf med stöd av S och M.

Om så blir fallet kommer Lööf behöva livvaktsskydd dygnet runt för evigt.
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Inte riktigt säker på vad du menar, men det enda som spelar roll är att en statsminister inte får 175 röster emot sig i riksdagen. Partierna kan förhandla hur som helst och rösta som de vill. Valresultatet 2018 är ju det som bestämde hur mandatfördelningen i riksdagen ser ut, så jag antar att man kan säga att man utgår från det...

Tack för svar! Så man kan egentligen lappa ihop vilken regering som helst, så länge man har riksdagsledamöternas röster med sig?
Citera
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Det är inte jag som är för att fälla en regering, så vet inte varför du ens nämner att jag skulle ha ett alternativ?
Klassisk whataboutism. Funkar sällan.

Men du är för för att vänstersidan ska rösta rött på högersidans alternativ, och rova Sverige ifrån en stabil regering. Samma sak.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du gör nog rätt i att vänta med skumpan. Detta kan mycket väl sluta som sist när alla blev missnöjda.
En sund inställning när det gäller svensk politik.
Citera
2021-06-21, 12:59
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Nysvenskar i förorten och på våra gator ställer till med kaos.

Nysvensk ställer till med kaos i regeringen. Kaos, kaos, och kaos. Enda de lever för.

Nu verkar det som att det är fler punkter än punkt 44 som Nooshi vill ska strykas.

Riktigt hal jävel den där Nooshi.

Hon verkar bara ha agerat ett verktyg åt S. Det är S som är hala
Citera
2021-06-21, 12:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är du som »hör« det som inte sägs och menar att allt som inte tydligt avfärdas därmed också är möjligt.

Ekvationen att stödja S går inte ihop med mindre än att V utesluts. Samtidigt sade hon att hon inte stödjer S om V utesluts. Det är det som tydligt sades.

Vad L skulle göra i en framtid, om de är med i riksdagen, är en annan sak.

Självklart är det som L inte avfärdar möjligt. Hade det inte varit möjligt hade de avfärdat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in