2021-06-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Stefan utlyser extraval och poff är L borta i september.
Om inte folk stödröstar på dem.
Citera
2021-06-21, 12:52
Medlem
Om det inte blir nyval blir nästa statsminister Lööf med stöd av S och M.
Citera
2021-06-21, 12:53
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein

Nu verkar det som att det är fler punkter än punkt 44 som Nooshi vill ska strykas.

Riktigt hal jävel den där Nooshi.

Dadgostar företräder vänsterpolitik, alltså skall hon driva vänsterpolitik. Inte speciellt halt i min bok, rätt transparent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amfoms
Vilken jävla cirkus. Hela världen måste ju skratta åt oss.

Vågar lova att hela världen är helt jävla ointresserad.
Citera
Medlem
Scalpings avatar
Blir omöjligt att ha så här många småpartier i framtiden där alla ska ha en del av kakan.

Gör om systemet och höj riksdagsspärren till 20 % eller nåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Det är bevisligen inte reellt att de andra släpper fram S som det ser ut nu i alla fall så det kan vi utesluta. Jag har inget ”realistiskt alternativ” men det har inte du heller, vilket vi fick se idag.
Det är inte jag som är för att fälla en regering, så vet inte varför du ens nämner att jag skulle ha ett alternativ?
Klassisk whataboutism. Funkar sällan.
Citera
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigtew
Smartre hade varit att avgå innan omröstningen.

Jaså?
Konstigt att inte media har med dig som politisk kommentator eller att partierna anlitar dig för dina skarpsynta politiska insikter.

Det är synd att S och M är så emot varandras styrande.
Hade gärna sett ett block bestående av S+M+C.
Citera
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Just nu ja. Men vilken skit som kommer fram efter ett gäng talmanrundor vet vi inte än. Det kan vara så att många i denna tråd öppnar skumpan för tidigt..

Jag för min del öppnar skumpan först när MP åker ur riksdagen efter ett, i deras synvinkel katastrofalt extraval, men i nationens synvinkel kanske det viktigaste politiska skeende som skett på minst 20 år.
Citera
2021-06-21, 12:54
Medlem
Facades avatar
Vänta nu.
Nu helt plötsligt vill L ha en borgerlig regering?

Alltså våra jävla småpartier är riktiga jävla kappvändare. Dom kan varken stå för bu eller bä...
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jaha det var L som lade ner sina röster. Och att det därför bara blev 109 mot. OK.

Liberalerna är lika falska som Centern. Kappvändare. Varför låtsas media som något annat? Liberalerna är inte borgliga. Ge inte Sabuni utrymme att kohandla, man kan inte lita på henne, partiet är djupt splittrat.

Citat:
Liberalerna och Centerpartiet la ner sina röster i misstroendeomröstningen och tryckte gult.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/statminister-stefan-lofven-har-rostats-ner
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Förstår inte frågorna som journalisterna ställer. Varför är det V:s fel att Löfven vägrar ta bort? V krävde att de skulle ta bort marknadshyror, S+C sa nej. S+C spelade hela sin hand på att V skulle vara dörrmatta åt dem som de varit de senaste 25 åren, och fick lite backlash.

Vad säger att S+C nu inte fattar att de måste börja förhandla med V? Det var ett chicken race som båda parter körde och de krockade till slut.
Här får man ge en eloge till Nooshi Dadgostar som inte, som vanligt för V, lade sig platt för sossarna.
Vi fick inte bara störa bröst i kammaren, vi fick även en regeringskris. Det måste vara bra.
Citera
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Dum fråga kanske, men utgår eventuella (förmodade) talmansrundor från valresultatet 2018, eller kan man skapa en konstellation lite hursomhelst? Isf är ju en rödgrön smörja beroende av både V och C och de verkar ju inte vilja leka ihop. Och nu är L ute ur leken.
Inte riktigt säker på vad du menar, men det enda som spelar roll är att en statsminister inte får 175 röster emot sig i riksdagen. Partierna kan förhandla hur som helst och rösta som de vill. Valresultatet 2018 är ju det som bestämde hur mandatfördelningen i riksdagen ser ut, så jag antar att man kan säga att man utgår från det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in