2021-06-21, 12:35
Avslutad
En diktator har fallit. Jag fick flashbacks tillbaka till Berlinmurens fall och när de hängde Saddam Hussein och rev hans staty. Denna händelse är på samma nivå.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Efter detta tydliga besked från Sabuni blir det lättare för L att komma igen.

Nja, jag tvivlar. Vi får se snart om opinionsmätningarna säger nått annat.
Citera
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Annas Pepparkakor har gyllene tider framöver, men den stackars talmannen lägger nog på sig ett par kilo.

Ja om han inte fick diabetes sist så lär han ju få det nu. Jag vill inte byta med honom.
Citera
2021-06-21, 12:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Sabuni eftersträvar en borgerlig regering men utesluter inte att de kommer stödja sossarna igen.
Citera
2021-06-21, 12:36
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
De stora vinnarna i detta är V - kommer som jag tidigt sagt innan årets slut klart vara över 12% i opinionsundersökningarna. Tänk om man kunde säga att det svenska folket också var de stora vinnarna, tyvärr är detta allt för tidigt att våga säga något kring... Snart står det där förbannade potatisnäsan där igen och pekar fingret åt de som vågat kritisera och försöka avsätta despoten!
Citera
2021-06-21, 12:37
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det Sabuni säger och det katten skiter ut stoppar talmannen i samma påse.

Samtidigt är det ju JÖK-en och därmed Stefan Löfvens möjlighet att fortsätta att leda landet som hamnar i bajspåsen.
Citera
Medlem
kevinhoflands avatar
Kommer Jimmie Åkesson ta över nu och räddar det Sverige som ni sossar förstört?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kan fortfarande inte förstå varför C inte bara kunde släppa marknadshyrorna till V? Vad är det som gör den frågan så viktig så att man är beredd att ta till regeringkris?

Det ligger död hund begraven här.

Det ligger ingen hund begraven här. C satsade hela sin hand på att V inte skulle våga göra ett skit, precis som de inte vågat på 25 år.
Citera
2021-06-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Kommunist, Nazist, kapitalist, liberal. Jag är vad som just nu står upp mot bankmaffian! Bankmaffian anpassar sig och utnyttjar alla partier som för fram deras agenda. Vi måste göra likadant.

USA allierade sig med talibaner. Hitler allierade sig med muslimer, Kina allierar sig med Pakistan, Ryssland (putin) allierar sig med konservativa i USA.

Ideologi är för lura vanligt folk att lyda och följa flocken. I stor politik finns bara pragamtism och rationalitet som väg framåt.

Sluta kalla dig konservativ och höger då. Du är en foliehatt som hatar banker. Det är ju uppenbarligen din enda agenda, sen är du benägen att rösta på vilket parti som helst uppenbarligen.
Citera
Medlem
Även om jag som konservativ kan uppskatta att Dadgostar fäller regeringen Löfven så undrar jag vad hennes väljare kommer att tycka. Best case scenario för henne är väl att hennes väljare tycker att det varit för mycket "högerpolitik" under de senaste åren och att det bara var rätt att nu sätta ner foten. Kanske vinner hon över ännu fler sosse-väljare.

Worst case scenario för henne är väl att hennes väljare uppfattar det som att hon med sitt agerande släpper fram en "främlingsfientlig och högerkonservativ" regering. Skulle inte alls bli förvånad som vänsterpartiet rasar i opinionen efter det här, men det är ju bara en gissning förstås. Tittar man på själva sakfrågan marknadshyror så minskar väl knappast "risken" för det om vi får en borgerlig regering.
Citera
Medlem
Drapåtrissors avatar
Med Ulf "jag lovar att avskaffa välfärden" Kristersson vid rodret i en ren högerregering kommer dagens hot om marknadshyror att framstå som en bagatell. Räkna med att hela bruksvärdessystemet avskaffas och liksom i Finland och England vräkningarna står som spön i backen pg av skenande hyror. Han ger för övrigt ett osympatiskt och småsliskigt intryck.
Citera
Medlem
Besticks avatar
Nooshi verkar rätt tagen nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in