2021-06-21, 11:12
Avslutad
Johan Pehrsson från L meddelar att de återkommer under dagen med besked om hur L ska agera.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Risken för en högerregering är liten. Löfven väljer troligen extraval.

Nej, Löfven kommer att bilda en ny regering som ger mer utrymme för V:s politik. Kakabaveh sa ju att hon kommer att stödja en fortsatt S-regering.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Nej, du är inte höger. Du är en kappvändare. Om du är beredd att rösta på kommunister och vänsterextremister så är du just det, en kommunist.

Kommunist, Nazist, kapitalist, liberal. Jag är vad som just nu står upp mot bankmaffian! Bankmaffian anpassar sig och utnyttjar alla partier som för fram deras agenda. Vi måste göra likadant.

USA allierade sig med talibaner. Hitler allierade sig med muslimer, Kina allierar sig med Pakistan, Ryssland (putin) allierar sig med konservativa i USA.

Ideologi är för lura vanligt folk att lyda och följa flocken. I stor politik finns bara pragamtism och rationalitet som väg framåt.
Citera
2021-06-21, 11:13
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Aftonbladets härdsmälta, med Melin och Lindberg som praktexempel, är komik på högsta nivå. Bara det gör fällandet värt det.

Skulle bli väldigt förvånad om S utlyser nyval. Deras retorik om pandemi etc skulle kunna användas mot dem, opinionen är inte nådig mot vare sig Mp och L. Gissar att Löfven återuppstår efter kanske 2 - 3 rundor. Om inte L och C vänder sig till höger, men det förefaller osannolikt med tanke på deras anti SD uttalanden de senaste åren.
Citera
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Kan ha att göra med att hon inte sitter i riksdagen.

Ah, det hade jag dålig koll på. Tack.
Citera
Medlem
Att inte L valde Johan persson som ledare var nog ett jätte misstag.
Citera
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag är höger men jag är inte bunden av en ideologi. Jag är av uppfattningen att politik är skådespel och vänster och höger idag endast är teater. Därför röstar jag för den som står starkast mot bankmaffian.

Det enda du är en konspirationsteoretiker med ytterst begränsad insikt i hur samhället faktiskt fungerar. Om en människa är konservativ och högerinriktad så lägger inte denna sin röst på vänsterpartiet.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Faktiskt. De gör ju samma analys av migrationen. Kommer visserligen till olika slutsatser men analysen är lika.

Vänsterpartiets slutsats har väl alltid varit att vräka in så många utlänningar som det bara är möjligt, utan någon konsekvensanalys. Vänsterpartiet var kritiska när sossarna drog i nödbromsen hösten 2015. Hade dom fått bestämma så hade vi tagit emot ytterligare ett par miljoner människor.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Johan Pehrsson från L meddelar att de återkommer under dagen med besked om hur L ska agera.

Dom kommer stödja Ulf Kristersson, det vet vi redan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, Löfven kommer att bilda en ny regering som ger mer utrymme för V:s politik. Kakabaveh sa ju att hon kommer att stödja en fortsatt S-regering.
Får de med C då tror du?
Citera
Medlem
omkretss avatar
Enormt merarbete för ingenting då det är val om ett år. Politisk teater när den är som sämst.
Citera
Avslutad
Intressant! L stänger inte dörren för att prata med SD!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in