2021-06-21, 12:33
Medlem
Sunimods avatar
Nu ska Stefan Löfven begrunda situationen.
Ja den var svår att gissa sig till.
E förhandlare som han är gör inget förhastat vilket vi sett spåren av i många års sosse-politik.
Även när det gäller pandemin, gör inget så kanske det går över av sig själv.
Citera
2021-06-21, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Nä det där stämmer inte

Steffe ville sitta kvar som Statsminister, inte Stadsminister.
Stor skillnad

Tack för det.
Citera
2021-06-21, 12:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Blir ingen semester för riksdagen i år

Löfven är bort för gott nu iaf, finns inte på kartan att de kommer godkänna honom igen. Speciellt inte nu efter Ls utspel. Han borde givetvis avgår som partiledare och överlåta posten åt nån som inte är dement.
Hoppas det blir en plågsamt varm sommar i Stockholm dessutom. Som gör alla griniga & irriterade.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Snart får vi höra vad den nya politiska stjärnan har att säga, Nooshi Dadgostar.

Hon säger väl detsamma som förut, tillägger att Vänsterpartiet inte räds ett extraval etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatji
Nu börjar Såsseriets S + MP + C förtalskampanj av SD för att vinna ett ev. Extraval.

S och hela vänstern har uppenbart förlorat på sina fötalskampanjer emot sd, då det är deras väljare som drabbas av invandringspolitiken som har drivits. Deras väljare har flytt till sd så nu högermajoriteten historisk hög. Sd är det partiet de borde samarbeta med på högern. Restriktiv invandring ligger ju mer i vänsterns intresse än högerns egentligen.

S borde snarare försöka syna partier som c och mp. Då är de överlägset mest arbetarfientliga partier i riksdagen, tillochmed M är mkt närmare mitten än c och mp.

Vänstern har sprungit högerns fälla i sverige.
Citera
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Sabuni sa precis att JÖK-en är underkänd och inte längre finns.

Det Sabuni säger och det katten skiter ut stoppar talmannen i samma påse.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Därför att politiken inte längre är endimensionell. Jag vill ha en borgerlig vänsterpolitik, inte en rödgrön vänsterpolitik.

Jösses, ja det visar varför L absolut inte ska accepteras i högern. De vill göra båda blocken till vänster.
Citera
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Mandaten just nu:
https://www.riksdagen.se/sv-ll/sprak/lattlast/val-till-riksdagen/sa-har-blev-resultatet-av-valet-2018/

Löfven byter ut L mot V och får fler mandat bakom sig. Då kommer skjutningarna bli värre, gränserna öppnas än mer, barnen i skolan ska lära sig hur man byter kön istället för matematik osv...

Vid ett extra val riskerar ett antal partier att halka ur, vilket kan vara svårberäknerligt.

Nej - jag tror Lööf accepterar V och så blir det: S+C+V+MP = 175 mandat.

Oridnarie valet i sept 2022 ändrar på allt.

Vänster partiet och Liberalerna har förlorat 1 mandat vaddera.

Amineh Kakakabevh och Emma Carlsson Löfdahl har lämnat sina respektive partier.
Citera
2021-06-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag tror S förbrukat sitt förtroende för många. Pratade just med en kollega som alltid röstat S h*n sa idag att h*n kommer rösta på sd för att visa sitt missnöje och för att personen är väldigt orolig över samhällsutvecklingen. En till kollega öppnade då upp och sa att h*n alltid varit sosse men att det nu är slut på det. ”Jimmie är inte så dum ändå”. Man hör ju vart det barkar. Jag tror att sd kommer stiga i höjden och att det blir en borgerlig regering.
Ja vi får hoppas folk inte dammsuger på valdagen så det blir "strömavbrott" i valservrarna varenda kotte jag känner Röstar SD
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailol
Nog för att man inte tycker om Löfven, men hur kan folk här inne tycka om Moderaterna "öppna era hjärtan" eller dvärgen Ulf som sliskat sig genom allt han gjort under hela sin karriär? Hjälp mig förstå.

https://arbetet.se/2021/05/25/ulf-kristersson-drommer-om-respekt/
De sitter och hoppas på ministerposter till SD. Vilket inte kommer hända. Sd lever på folks missnöje och kommer inte göra ett skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Blir ingen glad midsommar för Stefan. Det ska jag glädjas åt.

Det är ju vad du tror. I verkligheten har han pension in absurdum med så mycket pengar du önskar du kunde få, allt finansierat av Sveriges befolkning.
Citera
Medlem
Kan fortfarande inte förstå varför C inte bara kunde släppa marknadshyrorna till V? Vad är det som gör den frågan så viktig så att man är beredd att ta till regeringkris?

Det ligger död hund begraven här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in