2021-06-21, 12:29
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag vet inte om detta får reell betydelse. Räcker L's röster för en borgerlig regering? Får negern i så fall mandat av partiet att ställa sig vid SDs sida? Minns ni Ls rikråd, det var ju just här skon klämde.

Jag har dock extremt svårt att förstå Socialdemokraterna. Igår stog Damberg i agenda och sa att frågan om marknadshyror är ingen stor fråga för oss? Nu har jag röstat borgerligt i hela mitt liv men verkligen?
Frågan om marknadshyror är ingen stor fråga för S? Eller LAS?
Varför existerar Socialdemokraterna? Vad är deras hjärtefrågor? Att ha makten? Lol...

Tror inte på något nyval. Tappar inte S röster till V på det här heter jag Bellman.
Senast redigerad av kyrkstocken 2021-06-21 kl. 12:32.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
V/S/MP/C kommer nu att bilda ny regering utifrån SD-hat. Det är iaf det mest troliga.
Möjligt, men det kommer att bli ett kattrakande om hur den ska se ut. V och C kan nog begära en hel del inflytande, kanske till och med statsrådsposter. Kan bli som i Finland där en koalition av sossar, gröna, vänsterister, centern och så det åtminstone på ytan liberala svenska folkpartiet styr. Svårt att hålla ihop en så bred koalition men där sitter åtminstone alla i regeringen på lika villkor. Men så är den politiska traditionen helt annorlunda där, man vill ha breda koalitioner där alla sitter med i regeringen.
Fanns t ex inget som helst problem att ha Sannfinnländarna i regeringen förra vändan, partiledaren Timo Soini blev utrikesminister.
Senast redigerad av Siegfrid 2021-06-21 kl. 12:31.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Stefan utlyser extraval och poff är L borta i september.

Svårt se hur L skall kunna lyfta sig över 4%, stödröster kommer inte om de som röstar befarar att de blir bortkastade.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
MidsommarÖverensKommelsen

MÖKen. Låter mycket passande!
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailol
Nog för att man inte tycker om Löfven, men hur kan folk här inne tycka om Moderaterna "öppna era hjärtan" eller dvärgen Ulf som sliskat sig genom allt han gjort under hela sin karriär? Hjälp mig förstå.
Många hoppas sannolikt på en tillnyktring inom M, samt att SD skall få inflytande & vara garanten för att Reinfeldt-doktrinen inte återkommer.

Men som jag alltid säger: Lita aldrig på en moderat.
Citera
Medlem
Jag kan verkligen inte förstå varför någon, från något parti, skulle lita på L.

De verkar inte ha någon politik eller ens övertygelse, utan det är bara att få makt som gäller.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailol
Nog för att man inte tycker om Löfven, men hur kan folk här inne tycka om Moderaterna "öppna era hjärtan" eller dvärgen Ulf som sliskat sig genom allt han gjort under hela sin karriär? Hjälp mig förstå.

Moderaterna har givetvis gjort en mycket märklig resa med Reinfeldt som estradör och Schlingmann som orkesterledare. Egentligen en fullständigt obegriplig tid i detta partis historia. De är ju högst ansvariga för vad som hände i mitten på 2010-talet.
Citera
2021-06-21, 12:30
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Knappast. L är öppna nu med att de vill ha en borgerlig regering. Att L rasar så mycket i opinionen är för att de agerat stöd åt S.

Jag hoppas L åker ut för de kommer bara förstöra för SD i en regeringskonstellation.

Precis som Åkesson säger så är de bäst de lämnar riksdagen.
Citera
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja eller att V får vara med i den nya JÖK. Vad säger Annie Lööf om det? Är hon bekväm med V? Varför lade C ned sina röster idag?

Annie har flera gånger betonat att C har "tolererat" Löfven. Planerar hon återigen att byta sida?
Citera
Medlem
Tervulls avatar
Jag tror S förbrukat sitt förtroende för många. Pratade just med en kollega som alltid röstat S h*n sa idag att h*n kommer rösta på sd för att visa sitt missnöje och för att personen är väldigt orolig över samhällsutvecklingen. En till kollega öppnade då upp och sa att h*n alltid varit sosse men att det nu är slut på det. ”Jimmie är inte så dum ändå”. Man hör ju vart det barkar. Jag tror att sd kommer stiga i höjden och att det blir en borgerlig regering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Fyra. Fyra talmansrundor. Som inte kommer resultera i något. Då blir det extraval.
Glöm inte att om det blir talmansrundor så träder en övergångsregering in och Löfven blir av med makten.
Om Löfven utlyser extraval så sitter han kvar fram till valet.

För en Sosse är det viktigt att behålla makten.
Citera
Medlem
styrlunds avatar
Åkesson var den enda som i sitt tal visade respekt för Nooshi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in