2021-06-21, 12:24
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Liberalerna sällar sig till höger.

SD har nu en legitimitet och blivit tillräckligt rumsrena när folk är trött på rasist och nazistsnacket och faktiskt vill se praktiska lösningar på den invandringsrelaterade brottsligheten.

Inget parti förutom V kommer längre plocka poäng på att rasiststämpla SD väljare.

Nu är min förhoppning att M, KD, SD och L kan enas i en stark regering som städar upp skiten som s, löfven, lööf och mp ställt till med.

Jodå..C, S och MP kommer även de fortsätta i samma stil 100% med försöka plocka de poängen. Varje debatt m.m.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omkrets
Ett totalt meningslöst år för vilken ny regeringsbildning det än blir. Det vuxna beslutet av V och övriga hade varit att vänta till valet om ett år. Kan inte tänka mig att moderaterna eller de som balanserar på gränsen till 4% ens vill ha nyval.

Ja det är totalt meningslöst men svårt att se hur dom ska lyckas få till något annat vettigt. När det dessutom vankas valår så kommer få partier vara villiga att rucka på sina principer då det kommer kunna användas som ammunition av motståndarna i valrörelsen.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Det är sant, och jag håller med dig. Att ge sitt stöd till Löfven bara för att köpa lite tid är ingen smart strategi för liberalerna. Å andra sidan så har väl JÖK1 underminerat mitt förtroende för liberalernas förmåga att vara smarta, så helt trygg känner jag mig inte.
L har en lång väg att vandra för att bli ett stabilt 5-8%-parti igen. Självklart är det JÖKen som orsakat dagens problem, även om Sabuni inte tillför särskilt mycket.
Citera
2021-06-21, 12:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fyfan vilket äckligt skitparti Liberalerna är. Röstar först för att Löfven och regeringen ska vara kvar, 30 minuter senare efter omröstningen går Sabuni ut och säger att man kommer stötta en borglig regering. Vart logiken? Hyckleri på hög nivå.

Släng ut de där förbannade rövhålen nu en gång för alla!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Hon kämpar för sin existens..
👍
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Blir det en JÖK2; Juniöverenskommelsen?
Citera
Medlem
Det är något med Sabunis sätt att prata. Det är som att hon styltar sig fram i talet...
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Liberalerna sällar sig till höger.

SD har nu en legitimitet och blivit tillräckligt rumsrena när folk är trött på rasist och nazistsnacket och faktiskt vill se praktiska lösningar på den invandringsrelaterade brottsligheten.

Inget parti förutom V kommer längre plocka poäng på att rasiststämpla SD väljare.

Nu är min förhoppning att M, KD, SD och L kan enas i en stark regering som städar upp skiten som s, löfven, lööf och mp ställt till med.

V har ju i princip gjort gemensam sak med SD i detta misstroendevotum. Det förefaller mig som S fortsatt är de mest enständiga när det gäller att svartmåla SD.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Tänk om vi får en ren KD-regering likt när vi hade en ren FP-regering på slutet av 70-talet under en mycket kort period? Detta för att undvika extra valet?

Det skulle vara något. Ebbas ansikte kommer spridas världen över. Ebba Sveriges första kvinnliga statsminister.

Tänk er Annie Lööfs reaktion...
Citera
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tongzhi
Det är ju otroligt mycket humor i denna mot-politik som drivs av S och C, ett ständigt stoppande av foten i munnen.

Sabuni verkar däremot ha steppat upp ordentligt, kanske kan hon briljera när hon inte längre är bunden av JA. Kul att hon trycker på att "vi kan samarbeta med alla - inklusive centerpartiet".

Ja hon verkar ha fattat att politik är kompromisser, hon vill ha fram sin politik, då kan man ibland behöva hålla för näsan och göra affärer med partier man ideologiskt hatar.

Ibland kan man inte få allt men ibland kan man få en del av det man vill om man kompromissar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omkrets
Ett totalt meningslöst år för vilken ny regeringsbildning det än blir. Det vuxna beslutet av V och övriga hade varit att vänta till valet om ett år. Kan inte tänka mig att moderaterna eller de som balanserar på gränsen till 4% ens vill ha nyval.
Det är viktigt att stå upp mot sosseriet och myglandet. Inte en dag för sent
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fyfan vilket äckligt skitparti Liberalerna är. Röstar först för att Löfven och regeringen ska vara kvar, 30 minuter senare efter omröstningen går Sabuni ut och säger att man kommer stötta en borglig regering. Vart logiken? Hyckleri på hög nivå.

Släng ut de där förbannade rövhålen nu en gång för alla!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Hon kämpar för sin existens..
👍

Det är verkligen på tiden att kicka ut det här onödiga förrädarpartiet.
Citera
2021-06-21, 12:26
Medlem
Reguluss avatar
Bra och tydliga besked av Nyamko. Låt Jöken vila i frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in