2021-06-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
C släpper fram inte UK. Så den dörren kan vi stänga direkt igen.
Första dörren igen smälld.
Citera
Medlem
Conny63s avatar
Jag tycker det är dax för Annie Lööf att lämna politiken.Liberalerna har gjort sitt till 100% o miljömupparna hoppas gjort sitt snart iallafall faller bägge i valet 2022 även rätt klar vid nyval också 👍
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då borde hon ha tuggat i sig att släppa p44. Att hon inte gjorde det visar ju på att hon inte kommer ge efter för kommunisterna.

Det är svårt för henne förstås och då krävs det nederlag innan hon blir mogen för det. Hon får sära på skinkorna och ta emot. Det gör ont men ont gör också alternativen för henne.

Detta såvida inte C tycker att det räcker nu och sparkar Annie, men det är de nog inte mogna för än.
Citera
2021-06-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att de inte presenterar ett alternativ idag innebär inte att de inte har ett sådant. T ex M+KD med tyst stöd av C, L och SD.
Precis, men de väljer att rösta bort en regering utan att ha ett färdigt alternativt. Skulle haft mer respekt för beslutet om de hade ett färdigt alternativ innan ledande regering röstas bort.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Om det blir nyval hur lång tid skulle det ta tills det sker? Lite orolig för oss som bor i andra delar av världen och vår möjlighet att kunna rösta på samma sätt som vid ett vanligt val.

Max tre månader tyckte jag talmannen sade på Ekot i morse.
Citera
Avslutad
Timmersorteraren är försenad.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Man måste ändå ge Annie lite cred för att ha lyckats "knäcka gänget"!

...absolut, men till sist brukar "skolans bitch" stå rätt ensam och utan kamrater oavsett.
Citera
Medlem
vad innebär talrundor? MÅSTE talmannen prata med SD eller kan han skita i dem som sossarna gjort
Citera
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Max tre månader tyckte jag talmannen sade på Ekot i morse.

Senast sista september i alla fall.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
presskonferanser idag

11.45 löfven

12.10 sabuni

12.30 dadgostar
Sabuni blir intressant.
Citera
2021-06-21, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Om Ulf skulle lyckas uppnå ett tillräckligt stort regeringsunderlag, skulle sannolikt turbulensen av detta tillfälliga regeringsskifte minska Ulfs möjlighet till förnyat förtroende vid nästa års ordinarie val.

Det tror jag inte. Löfven gör sig inte bra i opposition och jag har svårt att se att folk vill byta regering igen efter ett år.
Citera
2021-06-21, 11:48
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Nej det kommer inte att ske.

MEN, jag är alldeles övertygad om att det bland Vs väljare - inte hobby- och yrkespolitikerna - finns ett växande missnöje med massinvandringspolitiken och dess effekter på deras vardgasliv.

Där har du "beröringspunkten" förutom marknadshyrorna.
Kanske Dradgostar är medveten om detta.

Vs väljare bor i förorterna och får smaka på det mest av alla. Vi har också sett en utbrytargrupp ur V som vill ha mindre invandring. Det betyder att känslorna finns inom partiet. Men att det når riksdagstoppen förväntar jag mig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in