2021-06-21, 11:30
Avslutad
Då var det klart det blir extra val
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzofiga
Regeringen faller, börsen reagerar inte en millimeter.. sjukt!

Börsen reagerar alltid på rykten, inte på att ryktena bekräftas.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Starkt av de blåbruna att ställa till med kaos mitt under en pandemi. Visar verkligen var prioriteringarna ligger.
Hade varit en sak om det handlade om marknadshyror, men för dem handlar det ju om "bort med Löfven oavsett anledning".
Nej, det handlar om "bort med Löfven" för att han har drivit en totalt usel politik rakt igenom. Regeringen är skadlig för landet och måste bort. Till och med pandemin har de ju lyckats förvärra genom sin senfärdiga och handlingsförlade hantering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så V ska bara sitta tysta och rösta igenom marknadshyror? De fick ju inte ens vara med och skapa JÖKen.

Jag är förvånad att de var tysta så här länge.
Det har jag inte sagt. De hade ändå en legitim fråga nu. De blåbruna såg bara chansen att haka på och skapa kaos.
Citera
Medlem
Rollokolans avatar
Oavsett politiska preferenser så tjänar säkert V på det hela. Tidigare V ledare har alltid vikit sig för S när det väl gäller.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Nej. Jag tror att det är globalister (vänstern) mot resten (konservativa).

Du är vänster, det vill säga globalist. Det här har vi redan bekräftat.

Men herregud vakna människa. Det är dagens höger som vill ha fri rörlighet på kapitalet och arbetskraft.

USA som är konservativa har varit drivande i globaliseringen.

Återigen vänster och höger idag är globalist vanknaffians lakejer. Bara i olika frågor. De har delat upp det så att vi människor inte har något val förutom att driva igenom deras agenda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Jag tror Annies höga tonläge kommer bita henne i svansen nu. Hon har helt kapat banden med högerpartierna, samtidigt som hon inte kan prata med v eftersom hon behandlat dem på samma sätt som sd. Hon har sett det som viktigare att ”ta ställning” mot både v och sd - dvs att hata dem - än att hålla en normal intellektuell debatt. Hon kan inte skilja på sak och person.

Jag lutar åt höger men respekterar nooshi stort så här långt.

För övrigt, snacka om nivåskillnad mellan dadgostar och dinamarca. Minns ni den galningen?

Bra sagt. Håller med angående Annie och hennes högfärdighet. Hoppas C dalar nu..

Dagostar har varit lika vräkig som Dinamarca men verkar ha skärpt sig.. Bra där, respekt gentemot Jonas Sjöstedt som bara hade tomma hot.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Nu är ni ute och cyklar. De som beter sig som 30-talets nazister idag, är inga mindre än Socialdemokraterna. De (den feministiska regeringen) har tom nära band till kvinnoförtryckande islamister vars kopplingar till Muslimska Brödraskapet är väl kartlagda. MB hade dessutom nära band till nazzarna då.

(V) måste använda denna vinst till att trycka bort detta. Identitetspolitik, hatande och förtryck ska bort.

Jag tror på att följden blir ett försvagat(S), och med lite tur så ryker Miljöhaveriet (med galningen Hirvonen och islamistkramaren Fridolin) och Penispartiet Liberalerna vid nästa val.

Detta är bara upptakten.

Att avvisa nazism och extrem högerpolitik har aldrig haft nått att göra med identitetspolitik. Det är istället ett försvar av arbetarklassens intressen.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Något säger mig att jag är mer för frihet än du.
Något säger mig att det inte förhåller sig så när jag ser på dina inlägg.
Citera
2021-06-21, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr
Det du skriver är fel. Det är en viktigt demokratisk och parlamentarisk princip att riksdagen när som helst kan avsätta regeringen
Men det känns inte seriöst att göra det utan att ha ett realistiskt alternativ. Då blir det bara kaos.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Är det "judar" du pratar om när du skriver bankmaffian? Om det inte är det kan du ge en förklaring på vad denna sammansvärjning består av och hur den opererar med vilket syfte?
Nej tack, vi klarar oss utmärkt utan "för att dem är judar"-utläggningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vilka påläggsklavar vädrar morgonluft, Mikael Damberg?
Magdalena Andersson tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in