2021-06-17, 12:56
Bannlyst
Tänk om Annie Lööf blir ny statsminister 🤮😱🤮😱🤮😱
Citera
2021-06-17, 12:56
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
SD har nog redan pratat ihop sig med M och KD innan detta hände

Det tror faktiskt inte jag. Det här är rävspel. Om M säger nej så måste M stå för det sjäva att inte vilja sätta Löfvèn och fler röster kommer gå från M till SD.
Citera
2021-06-17, 12:57
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ingen har talat om extraval.

Om en missförtroende går igenom så kan de antingen utlysa nyval eller regeringen avgå. Vad snackar du om
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Tänk om Annie Lööf blir ny statsminister 🤮😱🤮😱🤮😱

Då lämnar jag landet.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-factory-x
Att S över huvud taget har några väljare kvar tyder på att väljarna är politiskt helt okunniga. Man röstar S för att föräldrarna gjort det, för att bästa kompisen säger det, för att man gillar bidrag etc. Att S nu bedriver liberal politik påverkar inte opinionssiffrorna.

Ja tyvärr verkar det vara så. S är det parti med de dummaste väljarna. Andra partier har väljare som man inte håller med om deras åsikter eller inte förstår deras resonemang, men S väljare är helt enkelt bara korkade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Du är långtifrån den enda flashbackskribenter som nu fått äta upp sina ord. Nooshi är en fighter. Vänsterpartiet står på alla hyresgästers sida.

Mer precist står de på Hyresgästföreningens sida :P
Citera
2021-06-17, 12:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så du anser vi har en "högerregering" nu? Massmigration, bidragssvindlerier, massarbetslöshet, höjda skatter på snart sagt allt. Kom igen, det är inte en högerregering.

Alla dina exempel är allianspolitik utom just den sista. Men det är ju för att bekosta de tidigare. Man måste ju bekosta Annies asyl-afghaner.
Citera
2021-06-17, 12:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag har för mig att han har twittrat och stöder detta:

Jepp!:

Jonas Sjöstedt
@jsjostedt
Tydliga besked från @dadgostarnooshi och @vansterpartiet

Landets hyresgäster och den svenska modellen är viktigare än socialdemokraternas regeringsposter.
Regeringen har valt den här konflikten. Vänsterpartiet väljer att försvara hyresgästerna.
https://twitter.com/jsjostedt/status/1405457450195619841?s=20
Nu stödjer Sjöstedt detta, ja. Jag tänker givetvis på hans egen tid som partiledare. Då skulle inte ha övervägt stöd av SD/M/KD för misstroendeomröstning. Lätt för honom att vända kappa efter vinden nu när han lämnat politiken.
Citera
Medlem
Var inte Vänsterpartiet med när januariavtalet skrevs?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Haha Vad förvånande att just du skulle säga det.

L åker med all sannolikhet ur riksdagen 2022. Den stora vinnaren är ND.

Om L åker ur riksdagen så beror det i så fall på JÖK:en, som var ett katastrofalt misstag. Om Löfven faller och kommer igen utan JÖK:en slipper L denna kvarnsten runt halsen och kan börja förbereda sig för valet redan nu. Det skulle öka deras chanser att klara sig kvar i riksdagen betydligt.
Citera
2021-06-17, 13:00
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Om en missförtroende går igenom så kan de antingen utlysa nyval eller regeringen avgå. Vad snackar du om

Det kan även bli nya talmansrundor, en övergångsregering. T.ex Löfven tolereras till nästa val men via en övergångsregering får han ej fatta (knappt) några beslut eller införa nya reformer eller lagar. Denna regering skulle kunna styra på en M+KD+SD+L budget.
Jag tror faktiskt extra val är det sista alternativen av de som finns.
Citera
2021-06-17, 13:00
Medlem
Tervulls avatar
Hoppas på omval!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in