2021-06-21, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Den bästa måndagen jag upplevt på länge!

Så är det.

Har man en extra dålig måndag så kan man kalla den för en riktigt jävla Steffe-måndag.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag är så konservativ och höger. Men jag lovar och svär nu att min röst kommer ges till V. Belöning för att man står upp för svenskarna mot bankmaffian!

Nooshi förtjänar all heder och stöd! Hon kommer bli hårt smutskastad av bankmaffians media och politiker från både höger och vänster.

Kom ihåg politik är inte mellan höger och vänster. Det är eliten (bankmaffian) mot folket.
Ja och de vill ruinera Sverige och sätta oss i skuld genom massinvandring. V är de värsta man kan välja.
Din röst blir i så fall 100% kontraproduktiv.
Citera
Medlem
Snarkarens avatar
Regeringskrisen kommer fortsätta i all oändlighet tills dom föreslår att partiet med högst andel väljare leder Sverige, inte som nu att "alla ska komma överens" det fungerar inte och kommer aldrig att fungera med så många partier.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Nej han skall jobba till 70-75 han har ju sett till det att svenska folket skall jobba in i döden

Nu pratas det om att höja spärren för att få vara ett regeringsparti. Skulle vara kalas och vi kan då bli av med både L och MP.
Citera
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Finns det något skäl att tro annat än att vi efter några talmansrundor får något annat än en ny regering ledd av Stefan Löfven? Vänsterpartiet kommer ju att rösta nej till varje regering där SD ingår eller ger sitt stöd till (vilket även framgick av Dadgostars tal idag). Missförstå mig rätt, vill själv inget annat än att vi får en borgerlig regering, men ser inte hur det ska kunna hända med nuvarande sammansättning av riksdagen. Finns det något skäl för Löfven att utlysa extraval?
Om Löfven inte får stöd för en ny regering så måste han utlysa extraval. Då får man hoppas att läget blir helt annorlunda efter det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Kommer aldrig hända tro mig.

Till skillnad från liberalerna ligger MP nära spärren och har ett alldleles eget block att hämta stödröster ifrån. Utöver det har man massmedia och Socialdemokraterna genom facken på sin sida.
Tyvärr är det så. Men ett val dränerar partiet på pengar och tvingar dom att delta i debatter där de kommer skämma ut sig. Det kostar på mentalt att vara ett 4%-parti.

De klarar säkert spärren. Har vi riktig tur blir de ett 3.99% parti.
Citera
2021-06-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Bra och rätt analys. Hatande och splittrande är inte rätt väg framåt för vänstern.

Vi har ett mörkt decennium bakom oss med propagandaminster Ander(S) Lindberg som har hållit hatgrytorna kokande genom stt leverera daglig hatved.

Hoppas att Dadgostar sätter tänderna även i henom nu när stridsyxan är kastad.

Menar du att V går tillbaka till sina rötter och satsar på lite mer klassisk kommunism? Men i ny tappning förstås.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Det är symboliskt viktigt att han är knockad. Nu kommer dessutom s inflation ske då deras väljare migrerar främst mot höger och till viss del vänster.

Det är nu offentligt vilket pajjasparti s är.

Ja hans minne som S-ledare blir att varit den första statsministern som Rilsdagen väckt misstroende mot och förlorat. Det måste kännas då han ju är så bra.
Citera
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Nej han skall jobba till 70-75 han har ju sett till det att svenska folket skall jobba in i döden

Jo, jag vet att han sagt det och jag är rädd att han håller fast i det då han inte själv ser att han misslyckats.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag är så konservativ och höger. Men jag lovar och svär nu att min röst kommer ges till V. Belöning för att man står upp för svenskarna mot bankmaffian!

Nooshi förtjänar all heder och stöd! Hon kommer bli hårt smutskastad av bankmaffians media och politiker från både höger och vänster.

Kom ihåg politik är inte mellan höger och vänster. Det är eliten (bankmaffian) mot folket.

Värt att notera är att Folkhemmet var en konservativ tanke som Per Albin Hansson omsatte i Sverige och som Nooshi Dadgostar gjort central i sin egen politik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Nej, du är inte konservativ. Då skulle man aldrig ens drömma om att rösta på kommunister och vänsterextrema.

Killen som tror att konservativ och höger bara är ord som används för att beskriva ingenting. Tänk dig att man säger "jag är högerkonservativ" och så säger man att man ska rösta V. Bra att du tår upp mot idioterna i alla fall.
Citera
Medlem
fishANDchipss avatar
Jag tänker inte fira än. Vill se en ny bättre regering på plats först.

Stefan skrev dock in sig i historien ikväll. Nu har han till och med ett diplom på hur misslyckad han är. Det är humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in