2021-06-21, 04:23
Medlem
Soterns avatar
Kommer Moderaterna rösta gult idag?
Lite konstigt att ingen från Moderaterna kom till Agenda igår. Kan det vara så att Kristersson vill visa att han är "den vuxne i rummet" som tar ansvar för Sverige?
Citera
2021-06-21, 04:50
Medlem
Fäller Vänstern sossarna så får dom min röst i nyvalet
Citera
2021-06-21, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
"Svenska folket har ingen kunskap om det här". Damberg säger rakt upp och ner vad sossarna anser om sina undersåtar.
Han menar nog att utbildningsväsendet har misslyckats ganska ordentligt.
Citera
2021-06-21, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Fäller Vänstern sossarna så får dom min röst i nyvalet
Jag tror V tjänar enormt på det här. Ett parti som står för vad dom lovar.

Jag har aldrig övervägt V, nu får dom min röst.
Citera
2021-06-21, 05:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Man får väl hoppas att talmannen informerar de 349 vad som gäller. Blev förvånad när ND klämde ur sig att hon skulle rösta rött. Ibland är politikerna lite väl dåligt pålästa.

Hoppas regeringen ryker idag 1000. Att inte vilja lyssna på V och SD i en demokrati tyder på folkförakt i sin sämsta form. Att till och med skriva in i jöken att de skall lämnas utanför i alla diskussioner visar på absurd maktfullkomlighet. Politiker skall följa folkviljan, inte ha egna agendor.

Äsch, det är ju bara 25% av folket man ignorerar. Nazister och rå-kommunister allihopa. Kanske till och med ryska nättroll.

Det är också självklart att vi ska föra en invandringspolitik som lett till skapandet av det 3dje största partiet i Sverige som är mer eller mindre ett enfrågeparti för att folket tröttnat på ekot i maktens korridorer om "Allas lika värde" vad det nu än må betyda. Så länge det låter bra så kanske vi borde skita i vad det faktiskt betyder, eller kanske är det självklart för alla utom jag att Shottaz-Yasin som kidnappar, begår värdetransportrån och annat skit är lika mycket värd som Leif "Loket" Olsson

Vinster i välfärden är ju en gammal kul sak som ingen av det svenska folket förutom politikernas polare vill ha men det skiter vi i. Att resultatet blir att vården går på knäna och sjuksköterskorna som egentligen skulle bli uppsagda fått skippa semestern i 2 år och slita 10 timmar om dagen till en tredjedel av politikerlönerna under pandemi är ju verkligen ett tecken på att vi är på rätt spår att förvandla landet till nästa Ungern. Det skall tilläggas att dessa sjuksköterskor givetvis skulle få offra sig och jobba utan adekvat skyddsutrustning eftersom det kostade för mycket för oss att lagra den så vi brände skiten istället.

Vi ska ju gärna ha lite islamistskolor där vi delar upp barnen efter kön och lär dom att inte skaka hand med det motsatta könet också. Om dom nu mot förmodan skulle få för sig att försöka skaffa ett arbete i framtiden så kan man bröla om rasism och kräva skadestånd. Detta fungerar skitbra som kombination till när vi pratar om hur mycket av ett progressivt, feminist land där alla säger "hen" Sverige är. Att somalierna skickar hem sina döttrar för att könsstympas och sina pojkar för att avvänjas från den destruktiva svenska kulturen så även dom kan kalla alla kvinnor utan huckle för "Hora" precis som pappa är ju inga problem.

Nä, att försöka trycka ner liberal marknadsekonomi i käften på Svensson som ingen vill ha är egentligen en jävligt liten sak i det stora berget av skit som vi redan sväljer dagligen och kanske borde vi inte vara så hårda mot Annie som troligtvis förväxlade Nooshi med Svensson och trodde att Vänsterpartiet var redo för sin dagliga måltid av bajs.
Senast redigerad av Teu 2021-06-21 kl. 05:32.
Citera
2021-06-21, 05:35
Medlem
Snabba ryck tydligen ..

16 Juni tog svetsarn emot president, idag kanske han få börja söka nytt arbete

https://www.regeringen.se/sveriges-regering/statsradsberedningen/stefan-lofven/
Citera
2021-06-21, 05:41
Medlem
DoktorGerards avatar
Nu kör vi grabbar. Champagnen ligger på kylning och är redo att vaskas. Äntligen är det dags!
Senast redigerad av DoktorGerard 2021-06-21 kl. 05:46.
Citera
2021-06-21, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Politiker skall följa folkviljan, inte ha egna agendor.

Kunde inte sagt det bättre själv, så ska det vara men tyvärr är dagens poltiker fega, mobbade och osäkra besserweisers som har total tappat fotfästet och enbart bryr sig om makt och sin karriär. Eftersom sånna personer inte hittar dessa två saker någon annanstans, så ser vi ju resultatet av det hela nu när dessa sitter på sina positioner. De är genomruttna, rakt av.

Kolla bara på Annie, subban står och hånler bara och är helt jävla osympatisk smuts som förmodligen aldrig har haft ett riktigt jobb och kan ej relatera till någon annan, allra minst sina pedofilröstare (eller?).
Senast redigerad av EricBana87 2021-06-21 kl. 05:51.
Citera
2021-06-21, 05:56
Medlem
calvinclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorGerard
Nu kör vi grabbar. Champagnen ligger på kylning och är redo att vaskas. Äntligen är det dags!

Skål! .

Nu får det bära av blir så jävla besviken om det blir mer daltande. In med Ebba som kvinnlig statsminister där SD och M boostar i deras bästa område. Stryk framtida punkt 44 det är inte så mycket begärt för att stötta V väljare. Trött på att det är lika mycket eller mer fokus på vilket parti som lägger en fråga jämfört med att ta beslut i frågan i sig.
Citera
2021-06-21, 06:14
Medlem
Det som är lite knepigt, väldigt lekmannamässigt tänkt, är ju att den beryktade punkt 44 är något M och KD verkligen står för.

Hur kan V inte ha detta i tanken, fäller de Steffe och company, kommer M och KD ändå införs detta på något höger.
Citera
2021-06-21, 06:16
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Jar han fel?
Hur många har kunskaper då?

Jag har redan svarat på den frågan, jag säger inte att han har fel. Däremot menar jag att det inte är så strategiskt klokt av Damberg att idiotförklara svenska folket om han vill att de ska rösta på socialdemokraterna.
Senast redigerad av Kid-Stardust 2021-06-21 kl. 06:43.
Citera
2021-06-21, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det som är lite knepigt, väldigt lekmannamässigt tänkt, är ju att den beryktade punkt 44 är något M och KD verkligen står för.

Hur kan V inte ha detta i tanken, fäller de Steffe och company, kommer M och KD ändå införs detta på något höger.

Jag tror inte att M och KD inför marknadshyror i och med detta. Inte just nu och inte på några år. De lär väl hitta en kompromiss med V i annat fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in