2021-06-21, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
En smula kränkt och icke lyssnat på sådant. Med andra ord inte de facto. Det är vad krisen handlar om i det akuta skeendet. I det längre loppet handlar det om dåren Lööf som ser partier med sammanlagt 25% som ytter och det egna 10% partiet som mitten.

Ungefär det jag försökt förklara sedan trådens start. ND kräver med all rätt respekt, och det är det allt detta handlar om.
Citera
2021-06-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Nej. SD fortsätter spela nazistiska kameleonter.

Förklara? SD har aldrig sammarbetat med Hitler...Det har S gjort...
Citera
2021-06-21, 00:40
Medlem
S kommer så klart vika sig i frågan. Ni slösar er tid. Ingen är så maktkåta som S. De skulle sälja sin morsa för att få behålla makten. Allt det här är bara nåt löjligt spel för gallerierna.

Otroligt efterblivet dock att något sånt här kan leda till politisk kris. Det borde hållas folkomröstningar om sånt här istället. Samma med invandringen. Majoriteten vill fan inte ha hit en massa araber.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Skulle inte förvåna mig om det är trollfabriken på Sveavägen 68 som är ute och härjar på Vänsterpartiets Facebook.

Vad jag förstår har Nooshi gräsrötterna med sig. Hon kämpar trots allt för att inte införa marknadshyror. Hon kämpar för riktig vänsterpolitik.

Löfven skulle kunna gå Nooshi till mötes istället för C. Vad ska Annie göra? Lämna regeringen? Så om någon bör kritiseras är det Löfven.

Angående kommentarerna:

🤡🌍
Du menar väl inte att du tror att C är med i regeringen????
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haesten
Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson (SD) är emot både förslaget och regeringen, och har intervjuats i frågan i SVT under veckan.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-valde-agenda-gasterna-i-kvallens-sandning

Trevligt att Åkesson blivit intervjuad i veckan. Men nu handlade frågan jag svarade på om att någon påstod att Åkesson tackat nej till närvaro i agenda på grund av att SD:s politik då det kommer till bostäder är skum.
Citera
2021-06-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
S kommer fortsätta att regera tro inget annat. V kommer inte stödja någon annan konstellation än en S ledd.

För att citera Jomshof: Jag hoppas att du har fel.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av omkrets
Smutsig handel och här funkar inte demokratin. V är för små för att ha betydelse men i vårt parlamentariska system ges de ovetande och obetydande makt. V springer nu mot sin egen död vilket är positivt.

Det var ungefär det dummaste jag läst i hela tråden. ND kommer naturligtvis att öka sitt stöd dramatiskt på detta vis.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omkrets
Smutsig handel och här funkar inte demokratin. V är för små för att ha betydelse men i vårt parlamentariska system ges de ovetande och obetydande makt. V springer nu mot sin egen död vilket är positivt.

Tvärtom så fungerar demokratin precis som det är tänkt när det blir regeringskris.
Citera
2021-06-21, 00:42
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Du menar väl inte att du tror att C är med i regeringen????

Att de officiellt inte är med beror bara på att de är fega ryggradslösa kräk men de är en del av regeringsunderlaget.
Citera
2021-06-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja visst men fortfarande gäller att V inte kommer stödja något annat än en S-regering.

Spelar ingen roll. C eller L ger sig inte i frågan så då blir det extraval. Jag tror det är bäst!!
Citera
2021-06-21, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
För Dadgostar innebär frågan om marknadshyror frågan om folkhemmet, den svenska modellen och det starka samhället. Detta var hon extremt tydlig med på presskonferensen där hon deklarerade att stödet för Löfven drogs tillbaks.

Hon kommer att kampanja för ett alternativ till marknadshyror och all annan nyliberalism. Folk kommer nu att lyssna till henne. Hon framstår som ärlig och uppriktig och som en politiker med ett budskap som hon står upp för. Hon är därmed en raritet i svensk politik och folket verkar älska det.

Tills massinvandringen kommer på tal och det går upp för folket att ND vill stjälpa folkhemmet med hjälp av Reinfeldtplanen.
Citera
2021-06-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag håller absolut med om det sista. Men ända sättet för V att få till stånd förhandlingar med regeringen tycks ju vara att fälla den.

Man får hoppas att partier kan ändra sig.
Man får inte mobba barn i skolan men i riksdagen är det helt ok... Säger mkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in