2021-06-21, 00:29
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Det är väl egentligen bara V som vill behålla nuvarande system?

Nja, men om så vore blir Vänsterpartiet störta parti efter nästa val.
Citera
2021-06-21, 00:30
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Jag tror att det beror på att M vill ha marknadshyror och det vill inte majoriteten av svenska folket. Ulf vill därför helst inte prata om marknadshyror, särskilt inte som han skall rösta bort regeringen som föreslår det han ju vill ha...
Att prata öppet om marknadshyror gynnar V och SD eftersom de står på folkmajoritetens sida i denna fråga. Intressant nog villl bara 38 % av centerpartiets väljare ha fri hyressättning.

Ebba gjorde ju det.
Citera
Medlem
Om något parti “avbryter” den hä manövern tror jag att de kommer att förlora betydligt mycket mer än de kommer att vinna.

Omröstningen imorgon är mer avgörande än man kan tro, tror jag.

Det vet Nooshi, Ebba, Ulf o Jimmie.

S was yesterday.

The safety’s off.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Med respektera sitt regeringsunderlag syftar Dagostar på V och deras krav att släppa marknadshyrorna. Har du missat att V ser sig själva som regeringsunderlag?

De är de facto regeringsunderlag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag har gett den länken flera gånger i tråden men nu har jag inte längre den fliken kvar i min browser. Det var dock i en intervju i Expressen efter att V sa att de skulle fälla regeringen, dvs. för ett par dagar sedan.

Jo, men om det blir talmansrunda så kan Vi inte rösta på S utan att punkt 44 försvinner.
Då får det bli extraval...
Citera
2021-06-21, 00:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ja de är en öppen femtekolonn. Det är ett mått på hur svagt och löjligt L är för tillfället.

En femtekolonn är folk som agerar i det fördolda, som när trotskisterna försökte infiltrera S. Frondörerna inom L agerar helt öppet. Det handlar inte om någon infiltration utan om en öppen strid om partiets framtid.
Citera
2021-06-21, 00:32
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
De är livrädda för frågan om varför de röstar med V som är emot marknadshyror...
Det finns förmodligen ingen som har ett bra svar på det.
De har ju haft en väldigt hög svansföring väldigt länge men här skulle nog vilken journalist som helst kunna ställa skarpa frågor till dem och det vill de verkligen slippa .

Inte alls, för M, KD och SD har detta inget att göra med en viss sakfråga. Man röstar ner Löfven oavsett.

Att Kristersson håller låg profil är därför att utan extraval har han fortfarande en majoritet emot sig, inget ändrar sig bara för att fyllo Steffe röstas ner.

Blir lite pinsamt om dvärgen började mopsa upp sig redan nu, helt utan pall och sen faller platt. Detta är en strid mellan C och V, så M lär låta det fortsätta så tills ett eventuellt extraval där man kanske vågar mopsa upp sig (beroende på utfall)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Baserar du detta på något mer än dina känslor? Det hör till god publicistisk sed att nämna de som tackat nej. Detta gjorde inte opartiska Svt vad gör hörde annat än att löfven skickade damberg.

Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson (SD) är emot både förslaget och regeringen, och har intervjuats i frågan i SVT under veckan.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-valde-agenda-gasterna-i-kvallens-sandning
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Varför blir du så upprörd över att jag också vet att frågan om marknadshyror inte är viktigare för SD än att de skulle kunna tänka sig att vika sig för sitt moderparti, M?

Det verkar som att någon är lite lätt dum i huvudet. Ingen har blivit "så" upprörd utan endast undrat då det inte är en prioriterad fråga för SD. SD skulle säkert göra marknadshyror till en viktig fråga om de fick respons på sin elefanten i rummet först.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Jo, men om det blir talmansrunda så kan Vi inte rösta på S utan att punkt 44 försvinner.
Då får det bli extraval...

Ja visst men fortfarande gäller att V inte kommer stödja något annat än en S-regering.
Citera
Medlem
LedarhundenAdolfs avatar
V har alltid sagt att dom är emot den punkten ända sedan avtalet skrevs i första krisen efter valet.
Löven och dom andra tyckte att "det tar vi senare" skriv på så vi kan börja regera bara.
Nu är det senare och dummern trodde att dom skulle vika sig under tiden.

Vad händer om Löven i sista sekund stryker punkten så V blir glada?
Kommer C att yrka misstroende då istället?
Citera
2021-06-21, 00:33
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hon gav tydligt besked att det är uteslutet att stödja UK.

Det är ju självklart att hon inte kan stöda en moderat statsminister. Men detta innebär inte - som bekant just nu - att hon stöder Löfven om han har marknadshyror på programmet.

Alltså, just nu NEJ NEJ till Löfven och UK.
Om Löfven ändrar sig blir det JA NEJ

Det var nog sista svaret på denna fråga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in