2021-06-20, 22:59
Medlem
hashs avatar
Enda chansen att rädda detta är nu att C ger upp punkt 44, men kan förhandla till sig något annat.
T ex en ministerpost
Citera
Medlem
F.Hansens avatar
Som sagt, blir salut med champagnekorken när löfven och resterna av idioterna får kicken.

Följande är ett referat från https://www.svtplay.se/video/30168836/agenda/agenda-13-juni-21-15?position=1379&id=jNwNqvy

Hehe, konstigt att hon i Agenda kallar Dam-berg för Dammberg. Ett berg av damer är nice. Ett berg av damm är inte nice, eller insinuerar hon att han är en tantmagnet och får berg av dammiga damer som hon? Hon verkar lite arg på den värdelösa inrikesministern som inte tycker att marknadshyror är en viktig fråga.

"Svenska folket har ingen förståelse, det finns ingen förståelse för att politiken kan misslyckas" - Damberg

Svenska folket förstår mycket väl att du, din chef, och dina kollegor har misslyckats. Din jävla nolla.

Ja det kommer att bli ett kaos när damberg och resten får kicken. Men det kaoset är inte något att oroa sig över. Det är som när ett illa skött företag får en ny ledning. Det kommer bli turbulens men ja, thats it.

Damberg som stoltserar med att knipa några ören från en av s importerad kriminell invandrare medans landet står i lågor i bakgrunden. Fin bild, "inrikesministern".

Dammberg återger återigen bilden av att svenska folket har låg iq.

Detta skulle cuckolden gjort för länge sedan, men antagligen var det inte rätt tid så han kunde göra en snygg exit och dra till Vitenamn och hänga med sina kommunistpolare där.

Haha, ny dyker han upp i klippet jag ser efter pausat videon. Att kolla på denne är som att se en komiker, man väntar bara på att få skratta.

Ja men det är Epic. Att V varit stödhjul åt S vet jag ju. Mina föräldrar la alltid en röst på S och en på V. Men att V kablas ut i Statsmedia som "dörrmatta" är anmärkningsvärt och i min mening, högst orespekterat. Man nämner inte sin samarbetspartner så även om verkningen av denne kan liknas så. Polarisering here we go.

Trodde han hette Jonas Sjöstedt, men han heter antagligen Sjösdedt, antagligen för att lyfta fram hans adelstitel samt arisk härkomst (j/k idioter).

Men han fick äran att lämna innan skiten gick i fläkten. Nu kan Sjöstedt chilla med sina kommunistkompisar i Vietnam och skryta med att han "nästan" fällde den av Trump (och resten av norden, världen, utskrattade regeringen).

Oj, fina bilder på Schyman, som fick frågan om hedersvåld av invandrarkvinnor vilka hon duckade för. Antagligen vill hon inte få halsen avskuren som resten av feministpacket, det är därför de inte vågar kritisera islam, men att fittpiska svenska män, tummen upp.

26:14 En politiker som är i position men som ändå tillåter förfallet av Sverige. Massinvation av invandrare och grogrund för kriminella invandrare som du och jag möter på gatan dagligen.
Du ljuger, och inom 11 timmar har du fått sparken. "det kan jag förstå i nån mening" ...

Det är slut på cirkusen och ni blir entledigade rätt snart efter 10:00 imorgon. Efter det kommer ni inte ha något att säga till om. Förstått?

Ja nu lär jag vara rökt för all framtid, min skärm (stationär oldschool från 25-30 år tillbaka) har flimrat till som när gamla nokia mobiler ringde vid datorn (för 25 år sedan och aldrig sen dess). Efter varje inlägg.

Signalspaningen ikväll är massiv.

Och kanske jag haffas pga det. Även om jag personligen inte anser att jag begått något speciellt brott med dessa inlägg. Regeringen måste avgå efter en usel insats. Det står jag fast vid.

Sverige är numer ett i Europa i dödsskjutningar. Tack för det Löfven.

Ja jag står för alla mina inlägg och om nån har frågor kring det så pratar vi om det.
Senast redigerad av F.Hansen 2021-06-20 kl. 23:22.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Kvällens Agenda tjänade ett tydligt syfte, att definiera positionerna och lägga en grund:

V/Nooshi: Detta är mycket enkelt att lösa – stryk punkt 44

S/Dannberg: Det är fyra partier i januariavtalet. Tar vi bort den punkten har vi inte en deal.

Nu blir frågan; vilken sida väger tyngst och är mest rak. Utan tvekan V, de har en absolut 100%-ig röd linje. Punkten ska strykas. Natten är Anne Lööfs, hon kan välja om hon stryker denna punkt, och går V till mötes på 1 av 73 punkter.

Alltså Nooshi: 1, Annie 72. Kan Annie Lööf acceptera detta?

Kan Sabuni acceptera om Annie Lööf stryker punkt 44? Det är frågan i så fall.
Citera
2021-06-20, 23:00
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Kvällens Agenda tjänade ett tydligt syfte, att definiera positionerna och lägga en grund:

V/Nooshi: Detta är mycket enkelt att lösa – stryk punkt 44

S/Dannberg: Det är fyra partier i januariavtalet. Tar vi bort den punkten har vi inte en deal.

Nu blir frågan; vilken sida väger tyngst och är mest rak. Utan tvekan V, de har en absolut 100%-ig röd linje. Punkten ska strykas. Natten är Anne Lööfs, hon kan välja om hon stryker denna punkt, och går V till mötes på 1 av 73 punkter.

Alltså Nooshi: 1, Annie 72. Kan Annie Lööf acceptera detta?

Och ändå slår SVT fast att det är V som är kompromisslösa och skapar regeringskrisen.
Kära oberoende SVT
Citera
2021-06-20, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
För att V valde o rösta för, men de var aldrig en del av regeringen. Dvs ingen majoritet. Och nu är V mot dom, dvs istället en majoritet emot.

Och därför faller Löfven imorgon precis som jag hela tiden hävdat, så vad är din poäng?
Citera
2021-06-20, 23:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
I största allmänhet skulle jag gissa. Säger man så om sina väljare?
Det gör man säkert... men sällan offentligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Varför släppte dom då fram Löfven, fullt medveten om att han skulle genomföra det han lovat i JA.

Att först släppa fram honom och sedan avsätta honom verkar ju gravt förståndshandikappat.
Jag såg inte att du berörde det i din textmassa.

Om jag inte minns helt fel så släppte man igenom JÖK:en med en brasklapp? Dvs att man kommer fälla regeringen om dom går vidare med en punkter som V inte fått vara med att avtala om och väljer att inte ta bort dom.

Man skulle kunna tänka att det var väldigt slarvigt förhandlat av C då avtalet låg helt i händerna på just V och med vetskapen om att varken S eller MP ville ha dessa reformer.

Nu är mandatperioden snart slut, C gav S makten att flumma fritt enligt avtalet och nu står dom där med skägget i brevlådan, som del av vänsterblocket.
Citera
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är väl snarare ett erkännande av att hon är skicklig än en kanonisering.

Vem tror du väjar först i ett chicken race - Dadgostar eller Lööf. För det är väl mellan dessa det står. Någon av dem måste vika sig om det inte ska bli en misstroendeförklaring imorgon.

Ingen av dom viker ned seg. Dadgostar är persisk. Detta handlar om personlig heder efter Löfweens inställda möta. I samma ögonblick som mötet ställdes in så blev Vpks misstroende hugget i sten. Det går inte att vända nu, även om dom skulle säga att punkt 44 tas bort i morgon.

Annie Lööff: Alla som haft med rödlätta fruntimmer att göra vet hur envisa dom kan vara. Sunt förnuft är meningslöst. Har dom fått för sig något ger dom sig aldrig.

Slutsats: Detta blir head-on collision. Som ett chicken race med tåg på ett spår, utan bromsar.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Som sagt, blir salut med champagnekorken när löfven och resterna av idioterna får kicken.

Följande är ett referat från https://www.svtplay.se/video/30168836/agenda/agenda-13-juni-21-15?position=1379&id=jNwNqvy

Hehe, konstigt att hon i Agenda kallar Dam-berg för Dammberg. Ett berg av damer är nice. Ett berg av damm är inte nice, eller insinuerar hon att han är en tantmagnet och får berg av dammiga damer som hon? Hon verkar lite arg på den värdelösa inrikesministern som inte tycker att marknadshyror är en viktig fråga.

"Svenska folket har ingen förståelse, det finns ingen förståelse för att politiken kan misslyckas" - Damberg

Svenska folket förstår mycket väl att du, din chef, och dina kollegor har misslyckats. Din jävla nolla.

Ja det kommer att bli ett kaos när damberg och resten får kicken. Men det kaoset är inte något att oroa sig över. Det är som när ett illa skött företag får en ny ledning. Det kommer bli turbulens men ja, thats it.

Damberg som stoltserar med att knipa några ören från en av s importerad kriminell invandrare medans landet står i lågor i bakgrunden. Fin bild, "inrikesministern".

Dammberg återger återigen bilden av att svenska folket har låg iq.

Detta skulle cuckolden gjort för länge sedan, men antagligen var det inte rätt tid så han kunde göra en snygg exit och dra till Vitenamn och hänga med sina kommunistpolare där.

Haha, ny dyker han upp i klippet jag ser efter pausat videon. Att kolla på denne är som att se en komiker, man väntar bara på att få skratta.

Ja men det är Epic. Att V varit stödhjul åt S vet jag ju. Mina föräldrar la alltid en röst på S och en på V. Men att V kablas ut i Statsmedia som "dörrmatta" är anmärkningsvärt och i min mening, högst orespekterat. Man nämner inte sin samarbetspartner så även om verkningen av denne kan liknas så. Polarisering here we go.

Trodde han hette Jonas Sjöstedt, men han heter antagligen Sjösdedt, antagligen för att lyfta fram hans adelstitel samt arisk härkomst (j/k idioter).

Men han fick äran att lämna innan skiten gick i fläkten. Nu kan Sjöstedt chilla med sina kommunistkompisar i Vietnam och skryta med att han "nästan" fällde den av Trump (och resten av norrden, världen, utskrattade regeringen).

Oj, fina bilder på Schyman, som fick frågan om hedersvåld av invandrarkvinnor vilka hon duckade för. Antagligen vill inte få halsen avskuren som resten av feministpacket, det är därför de inte vågar kritisera islam, men att fittpiska svenska män, tummen upp.

26:14 En politiker som är i position men som ändå tillåter förfallet av Sverige. Massinvation av invandrare och grogrund för kriminella invandrare som du och jag möter på gatan dagligen.
Du ljuger, och inom 11 timmar har du fått sparken. "det kan jag förstå i nån mening" ...

Det är slut på cirkusen och ni blir entledigade rätt snart efter 10:00 imorgon. Efter det kommer ni inte ha något att säga till om. Förstått?

Bortkastade pengar på champagnen. Om Löfven faller imorgon kommer han säkerligen tillbaka igen, iaf fram tills nästa ordinarie val 2022.
Citera
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
I största allmänhet skulle jag gissa. Säger man så om sina väljare?

Det är väl få saker som är mer uppfriskande än att en politiker medger att väljarfåren är dumma i huvudet och inte förstår något. Sen råkar politikern i fråga vara ännu dummare, men det är en annan sak.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Varför skulle C befatta sig med V.
Många som skriver det men ingen som kan komma med den minska lilla substans till förklaring.

Utan den frågan på dagordningen hade aldrig Löfven varit statsminister.

Vilket alla vet. (Utom förvånansvärt många här i tråden).

Som sagt, Annie böjde sig för V's krav idag men det räckte inte.
Hon måste böja sig djupare, det kommer göra ont.
Citera
2021-06-20, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tåget har nog redan gått för Lööf. Ska hon ringa upp Dadgostar mitt i natten och säga att hon ändrar sig?
Absolut. Hon kan ringa kl 9.55 imorgon förmiddag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in