2021-06-20, 21:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Nej det här är mina egna upplevelser.
Afghaner är min egna slutsats.
Fanns personal som skulle "gå utbildning" medan jag höll på att testas i ett trångt testrum.
Dessa pratade knackig Svenska (nästan ingen), var som äldst runt 19-21 och betedde sig som prao-elever och skulle nog inte fått jobbet om det var merit-baserat.

Så mitt antagande är att de var subventionerad arbetskraft.

Då de dyrare seriösare klinikerna satsat på att ta in personal med mångårig erfarenhet från vården.

Hoppas någon nystar i det. Låter som ett perfekt avsnitt av Uppdrag Granskning. Hade det scenariot kommit fram hade nog fler insett att det är 100% dårhus och vilda västern inom svensk politik numera.
Citera
2021-06-20, 21:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Skulle vara intressant att få veta VEM eller VAD som gör att personer kan bli internationellt efterlysta?
Har det med straffskalan att göra?
Ja måste vara sannolikt med 1 års fängelse som straff och att personen är häktad i sin frånvaro.

Citat:
Detta gäller för internationell efterlysning
En internationell efterlysning kräver att personen är häktad i sin frånvaro (inom Norden räcker det med att personen är anhållen i sin frånvaro).
Häktningsbeslutet fattas av domstol.
Om personen ska efterlysas internationellt utfärdar åklagaren en så kallad europeisk arresteringsorder (EAW).
Arresteringsordern skickas till Internationella Enheten (IE) som är nationell kontaktpunkt mellan svenska myndigheter och omvärlden.

IE efterlyser personen internationellt genom att registrera uppgifterna i Schengens informationssystem (SIS) och i Interpols efterlysningssystem I-link. Direkt efter att uppgifterna har registrerats kan polisen i andra länder se uppgifterna i systemen.
Citera
2021-06-20, 21:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om man nu som GM skiter i allt vad heder och moral är och bara försöker få ihop så mycket pengar på så kort tid som möjligt (med vetskapen att förr eller senare så håller det inte) - med så små utgifter så möjligt, så låter det inte orimligt. Men känns som spekulationer.

Inte det minsta förvånad om det skett, men man vill gärna se något konkret innan man börjar yttra sig om frågan.
Citera
2021-06-20, 21:32
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cellfort
Han har inte spridit någonting. Att felaktigt ge ut reseintyg har ingenting med att sprida någon smitta. Läs lagboken! Det är helt omöjligt att han åker dit för något sådant. Om detta ska ske, måste en lagändring göras. Som sagt, det enda han kan fällas för är grovt bedrägeri.

UD har dessutom i flera månader sagt att man inte ska resa. Reseavrådan har gällt i princip hela året. Trots detta har svensken inte kunnat stanna hemma. Det är större sannolikhet att de som reste åker dit för spridning av smitta. Inte för att de kommer göra det, men denna "läkaren" är det 0 chans att han åker fast för något sånt.
Välkommen till Flashback med dina 5 snabba inlägg, alla i en och samma tråd om företaget D0ktorsgruppen och den kriminelle flerföretagaren Yunus Emr3 Güngör 37 år ifrån Jordbro.
Ditt enorma försvar av denna idiot kommer jag att lämna därhän av olika skäl, bl.a. för att till 100% hålla mig inom det fb regelverk som jag värderar så högt.

Tyvärr så är dina kunskaper i det du valt att diskutera oerhört begränsade. Att du öht tar upp UD:s reseavrådan i sammanhanget förvånar sannolikt samtliga trådens läsare.
Du drar upp trams utan att veta vad som juridiskt kan anses som likgiltighetsuppsåt samt vad som kan gälla i samband med det upplägg man medvetet valt utan tanke på risken för ovarsamt spridande av smitta.

Innan du dubbar denne YEG till riddare, samt "Gudförklarar" hans tidigare vidriga affärsplan, så kan jag informera dig om att han inte sitter på Fort Knox guldreserv, utan kommer att få ägna mycket utav sin vakna tid till att se sig om över axeln.

"Karma is a bitch best served chilled!"😊
Citera
2021-06-20, 21:47
Medlem
Om man kollar på PCR-testet som är daterat 30 juli 2021 på denna länk:
https://kvickentorp.bostadsratterna.se/system/files/11700-195002064672-20210730-kjell-henningsson-clinics-pcr-test.pdf

Kan det vara en kumpan till bedragarna? Var 30:e juli det planerade datumet då de skulle lämna Sverige? För att säkerställa att allt går i sin ordning, så har de fixat PCR-test och sånt i förväg för att smidigt kunna fly landet.

Vem är denna Kj*ll H*nningsson? Och varför har han ett PCR-test daterat 30:e juli?

* = e

Eller är Kj*ll H*nningsson ett falskt namn som de har på ett fejkat pass?
För att fly landet numera behöver du ett pass + ett intyg.
Då krävs det mer än ett falskt pass. De måste ha intyg också.

Kan mycket väl vara så att de har ett falskt pass med det namnet på?
Lite märkligt att en arab dyker upp på passkontrollen och heter "Kj*ll H*nningsson" dock.

Hur gick testerna till med reseintyg? Har de tagit kort på passen? De har åtminstone sparat passnumren. Så de lär ha snott ID från väldigt många kunder?

Teori: Denna Kj*ll finns men det är en av kunderna som de nu ID-kapat och fixat falskt intyg+pass med för att kunna fly landet den 30/7.

Detta bedrägeriet är så jävla genialiskt. I.o.m. att folk vill ha reseintyg måste de ta med pass (så de kan skriva ner passnumret på intyget). De passar såklart på att ID-kapa en massa för att kunna fly landet enklare sen.

Vilka flyg går den 30/7 efter kl 13.15 (vilket står på intyget)? Finns DUBAI med på listan? Någon som kan kolla sånt?
Senast redigerad av Cellfort 2021-06-20 kl. 21:55.
Citera
2021-06-20, 21:52
Medlem
Jag köpte en resa med apollo. Det ingick coronatest för inresa. Testet togs i en husbil från Riddaren vårdcentral. Det såg väldigt skumt ut. Det var en buss för vaccination.

Gissar på att andra bolag är inte heller sanningärliga. Abcure gjorde massvis reklam, ser sammasak från massa reseblogare om Expresscare.
Citera
2021-06-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ja måste vara sannolikt med 1 års fängelse som straff och att personen är häktad i sin frånvaro.

Citat:
Ursprungligen postat av Lo-Jack.Chan
Jag köpte en resa med apollo. Det ingick coronatest för inresa. Testet togs i en husbil från Riddaren vårdcentral. Det såg väldigt skumt ut. Det var en buss för vaccination.

Gissar på att andra bolag är inte heller sanningärliga. Abcure gjorde massvis reklam, ser sammasak från massa reseblogare om Expresscare.

Jag har rest med SAS. De använde sig av Vaccina. Det kändes seriöst.

På nedan länk står det bl a
"Vaccina kommer, som enda vårdgivare i Sverige, att använda sitt egna PCR-laboratorium för att erbjuda snabba svarstider.

https://www.vaccina.se/blog/2021/03/09/vaccina-och-sas-inleder-unikt-partnerskap-for-tryggt-resande/

Är det inte lite "märkligt" att olika labb inte hört av sig till myndigheterna och undrat VEM/VILKA labb som analyserat alla tester? Det borde ju bli långa köer till de olika labben runt om i Sverige.
Citera
2021-06-20, 22:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Om man kollar på PCR-testet som är daterat 30 juli 2021 på denna länk:
https://kvickentorp.bostadsratterna.se/system/files/11700-195002064672-20210730-kjell-henningsson-clinics-pcr-test.pdf
Nu känns det som du sprider rökridåer när du misstänkliggör denna random person som någon lagt ut på sin BRF-hemsida. Du känns inte kosher Cellfort, med ditt försvar av GM!
Citera
2021-06-20, 22:16
Medlem
colis avatar
Citat:
Jag har svårt att tro att han blir internationellt efterlyst. Det enda han egentligen kan fällas för i Sverige är grovt bedrägeri. Många här har fått för sig att han spridit smitta, vilket han leda till livstid i fängelse. Däremot, enligt lagen, så har han inte spridit någonting. Han har varken gjort mer eller mindre än gemene svensk för att sprida någon smitta.

Dessutom så är det väldigt svårt att veta ifall någon dött p.g.a. dessa falska intyg. Så det är i princip helt omöjligt att veta om han varit grunden till någons död. Det är väldigt svårt att sätta dit han för dessa saker. Som sagt, det enda han kan åka fast för i nuläget är grovt bedrägeri. Sådant kommer andra länder och myndigheter inte bry sig om, särskilt inte interpol.

Sverige kommer däremot med stor sannolikhet få skit för detta. Först så har vi redan haft dåligt rykte om oss p.g.a. vi reser såpass mycket under pandemin och för att vi inte haft karantän i Sverige. Nu kommer nyheten om att någon förfalskat intyg också. Inget land i världen kommer vilja ha med oss att göra en lång tid framöver.

Glöm att han åker fast, ifall han nu lämnat landet. Han kommer inte sitta en dag bakom galler. Och han kommer aldrig sätta sin fot i Sverige igen.

Dr Ha*mmad Al S*aid har bidragit till framkallande av fara genom att medvetet medverkat till att (också) covid-19 smittade personer fått friskhetsintyg för att resa utomlands eller träffa personer ur riskgrupper.
Därmed har han varit delaktig att Covid-19 smittan kunnat spridas.

Mycket troligt att många blivit smittade, insjuknat och dött på grund av dessa påhittade negativa testresultat. Rent teoretiskt kan Dr H A-S som ansvarig läkare för bluffverksamhet vara ansvarig för att väldigt många personer smittats och dött.

Klart karln ska efterlysas internationellt!
Har han gjort detta ska han och alla som deltagit dömas för varje enskilt bluff-prov som påstås gjorts och varje falskt intyg som utfärdats - det blir väldigt många fall av bedrägeri, urkundsförfalskning och framkallande av fara.
Citera
2021-06-20, 22:18
Medlem
Jag har testat mig där 3 gånger och alltså betalat 4500 kr för dessa falska "test".

Känns som att jag borde kunna få pengarna tillbaka. Ska jag lämna in en stämningsansökan eller vad är bästa sätt?

Från domstol.se: "Om du som ansöker om stämning är en organisation, ett bolag eller en förening ska du bifoga ett registreringsbevis av vilket det framgår vem som har rätt att företräda organisationen, bolaget eller föreningen. "

Organisationsnumret står på mitt kvitto: 559270-8605
Har fått 1 test underskrivet av Apostolos Mintoglou (Riddarens vårdcentral) och 2 av Amir Soltani.

Hur får jag pengarna tillbaka?
Citera
2021-06-20, 22:21
Medlem
Citat:
Nu känns det som du sprider rökridåer när du misstänkliggör denna random person som någon lagt ut på sin BRF-hemsida. Du känns inte kosher Cellfort, med ditt försvar av GM!

Jag skriver ju klart och tydligt hur jag misstänker de ID-kapat denna personen. Försvar av GM? De har begått ett genialiskt bedrägeri. 150 millar är ingen liten summa. Är imponerad. Är även realist då jag anser de aldrig kommer åka fast för detta (ägarna av bolagen).
Citera
2021-06-20, 22:23
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Välkommen till Flashback med dina 5 snabba inlägg, alla i en och samma tråd om företaget D0ktorsgruppen och den kriminelle flerföretagaren Yunus Emr3 Güngör 37 år ifrån Jordbro.
Ditt enorma försvar av denna idiot kommer jag att lämna därhän av olika skäl, bl.a. för att till 100% hålla mig inom det fb regelverk som jag värderar så högt.

Tyvärr så är dina kunskaper i det du valt att diskutera oerhört begränsade. Att du öht tar upp UD:s reseavrådan i sammanhanget förvånar sannolikt samtliga trådens läsare.
Du drar upp trams utan att veta vad som juridiskt kan anses som likgiltighetsuppsåt samt vad som kan gälla i samband med det upplägg man medvetet valt utan tanke på risken för ovarsamt spridande av smitta.

Innan du dubbar denne YEG till riddare, samt "Gudförklarar" hans tidigare vidriga affärsplan, så kan jag informera dig om att han inte sitter på Fort Knox guldreserv, utan kommer att få ägna mycket utav sin vakna tid till att se sig om över axeln.

"Karma is a bitch best served chilled!"😊

Tummenuppsmiley!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in