2021-06-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Spelar ingen roll. Han kan sannolikt misstänkas för brott i alla länder som svenskar har rest till med falska PCR-intyg. Du fattar inte digniteten.

Visst dom kommer säkert att smittspåra runt alla som ”testats” av företagen i härvan. Flera i riskgrupp kan ha dött i covid pga fejktesterna.
Problemet är en sjuk incitamentstruktur som bygger på kundnöjdhet.
Om du har ett anti-doping labb eller ett testcenter för smittsamma sjukdomar så kan din incitamentstruktur inte vara kundnöjdhet som en dammsugarförsäljare. Den måste bygga på samhällsnytta.
Citera
2021-06-20, 20:54
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Okej med grovt bedrägeri tycker du alltså. Bah.

Citat:
Ursprungligen postat av harrylime
De som testade sig ville ha ett negativt test for att kunna resa utomlands och det fick de också,
de ville inte ha ett positivt test och därför gick de till rätt ställe, de betalade alltså 1500 kr för att vara säkra på att kunna åka utomlands, ryktet gick snabbt för de resesugna.

Exakt och även om flera i denna tråden raljerar om Naiva dumma Svenskar.
Så är det exakt lika dant i Finland, Tyskland, NEderländerna och Frankrike.
Regelverket är skapat på ett sådant sätt att leverantör och kund kommer göra allt för att hitta kryphål.

Sedan fattar jag inte alla här som raljerar om vilken skada detta är för Sverige.
Sverige har inga krav om jag sätter mig på ett Lufthansa eller KLM flyg det är Nederländerna och Tyskland som har det.
Citera
2021-06-20, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
80-100 miljoner kronor min vän.
Varför tror du juden Posner kunde bo i Budapest? Ungern är inte kända för att vara judevänligt heller.

Lite som Schweiz alla är välkomna som har pengar 💵, är du fattig kan du dra åt hhhhh

Trams. Han vill väl investera de pengarna han stulit från svenskar, då kan jag tänka mig att Orban inte vill hans folk ska råka ut för hans nya bedrägerier.
Citera
2021-06-20, 20:55
Medlem
Citat:
Mitt tips är att de snällt får sitta i häktet fram till rättegången. Flyktfaran är uppenbar och det är allvarliga brott.
Dessa äe trol. Anställda/målvakter som bara fått ta smällen. Pengarna sitter doktor hammad på som är i irak där sverige aldrig kan begära ut honom han lever i lyx värre än saddam hussein och kan ta sig fram och tillbaka var han vill då hans irakiska pass heter han hammad och faderns namn medans i sverige är han efterlyst som hammad alsaaid. Snipp snapp slut så va sagan slut.
Citera
2021-06-20, 20:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Exakt och även om flera i denna tråden raljerar om Naiva dumma Svenskar.
Så är det exakt lika dant i Finland, Tyskland, NEderländerna och Frankrike.
Regelverket är skapat på ett sådant sätt att leverantör och kund kommer göra allt för att hitta kryphål.

Sedan fattar jag inte alla här som raljerar om vilken skada detta är för Sverige.
Sverige har inga krav om jag sätter mig på ett Lufthansa eller KLM flyg det är Nederländerna och Tyskland som har det.
Det är det jag försökt föra fram. Det är inte bara ett brott mot svenska lagar utan också mot alla de länder som drabbats. Det är många som är mentalt fast i ankdammen Sverige, det är sen gammalt.
Citera
2021-06-20, 20:58
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
De är redan häktade igår lördag, men kan säkert släppas om en vecka eller två. Vem vet.

De tre som är anhållna i sin frånvaro är Hammad Al S och två till, säkert huvudmännen/kvinnan.

Vad fan håller polisen på med...?
Kollade Interpols sida, Hammad Al-Saaid är INTE efterlyst internationellt.
Sverige har för nuvarande 17 juveler som eftersöks internationellt, men han är inte bland dom.

https://www.interpol.int/How-we-work/Notices/View-Red-Notices#
(skriv Sweden i sökfältet wanted by + enter )
Citera
2021-06-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Vad fan håller polisen på med...?
Kollade Interpols sida, Hammad Al-Saaid är INTE efterlyst internationellt.
Sverige har för nuvarande 17 juveler som eftersöks internationellt, men han är inte bland dom.

https://www.interpol.int/How-we-work/Notices/View-Red-Notices#
(skriv Sweden i sökfältet wanted by + enter )

Han är säkert i Hemlandet och dricker the samt skrattar åt svenska systemet.
Citera
2021-06-20, 21:05
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Jag vet inte om han är efterlyst internationellt, men om det inte är gjort så kommer han blir det:

Han bör lysas av Europol och Interpol
Då det är främst andras länder inreselagar han bedragit
Citera
2021-06-20, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cellfort
Jag har svårt att tro att han blir internationellt efterlyst. Det enda han egentligen kan fällas för i Sverige är grovt bedrägeri. Många här har fått för sig att han spridit smitta, vilket han leda till livstid i fängelse. Däremot, enligt lagen, så har han inte spridit någonting. Han har varken gjort mer eller mindre än gemene svensk för att sprida någon smitta.

Dessutom så är det väldigt svårt att veta ifall någon dött p.g.a. dessa falska intyg. Så det är i princip helt omöjligt att veta om han varit grunden till någons död. Det är väldigt svårt att sätta dit han för dessa saker. Som sagt, det enda han kan åka fast för i nuläget är grovt bedrägeri. Sådant kommer andra länder och myndigheter inte bry sig om, särskilt inte interpol.

Sverige kommer däremot med stor sannolikhet få skit för detta. Först så har vi redan haft dåligt rykte om oss p.g.a. vi reser såpass mycket under pandemin och för att vi inte haft karantän i Sverige. Nu kommer nyheten om att någon förfalskat intyg också. Inget land i världen kommer vilja ha med oss att göra en lång tid framöver.

Glöm att han åker fast, ifall han nu lämnat landet. Han kommer inte sitta en dag bakom galler. Och han kommer aldrig sätta sin fot i Sverige igen.

Jag tror att du har fel. Även om det är svårt att bevisa att någon dött pga fejkade bevis i utlandet så kan testerna ha använts av folk som träffat anhöriga i Sverige som dött. Sen är det inte bara bevisen som är fejk vilket är ett lindrigt brott, urkundsförfalskning eller givande av falsk urkund utan själva testerna av en dödlig sjukdom. Det är spridande av smitta och mycket allvarligare speciellt om personen är läkare.
Citera
2021-06-20, 21:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Dessa äe trol. Anställda/målvakter som bara fått ta smällen. Pengarna sitter doktor hammad på som är i irak där sverige aldrig kan begära ut honom han lever i lyx värre än saddam hussein och kan ta sig fram och tillbaka var han vill då hans irakiska pass heter han hammad och faderns namn medans i sverige är han efterlyst som hammad alsaaid. Snipp snapp slut så va sagan slut.
Han kan fällas i Irak också. Räcker att det blir lite politiskt tryck, så kommer pöbeln ska du se. Hade varit skonsammare med svenskt fängelse! Tror du han har några sympatier att hämta nånstans?
Citera
2021-06-20, 21:10
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
När tog Du Ditt PCR test?

Titta vad jag hittade på Dr. Apostolos Mintoglou, han har utfärdat ett pcr test med datum 30 Juli 2021 !!!

https://kvickentorp.bostadsratterna.se/system/files/11700-195002064672-20210730-kjell-henningsson-clinics-pcr-test.pdf
Citera
2021-06-20, 21:10
Medlem
Citat:
Han kan fällas i Irak också. Räcker att det blir lite politiskt tryck, så kommer pöbeln ska du se. Hade varit skonsammare med svenskt fängelse! Tror du han har några sympatier att hämta nånstans?
Lol. Där överdrev du. Dömas i irak. Hahahahahahhahahahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in