2021-06-20, 19:36
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Står i andra raden.
?

Sluta hitta på , vad jag vet har inga förslag om marknadshyror varit uppe för omröstning , förrän nu under S…
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Undrar vilka fula ord mogge använde mot V vid diskussionen? Tydligen så försökte V att prata med steffe efter det. mogge är känd för att ljuga sig fram i politiken så han kommer garanterat att förneka detta.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Mina ord om kravställare stämmer. Om sedan inte Löfven förmår leverera så är det ett problem för S.

Eller tänkte du att S kan få ett nytt avtal, när dom inte skött betalningen för det gamla?

Ja vad har C för val, de kan ju inte bli ett högerparti igen.
Rätt inkompetent att beställa något från någon som inte kan leverera också.
Citera
2021-06-20, 19:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Det är ju för fan bara L som lallat runt i över ett år och insisterat på att man måste fortsätta argera stödparti åt en regering man säger sig inte vilja ha. Har du flytt in i någon fantasivärld där alla tigger om att Sabuni ska stanna kvar i Januariavtalet för att du inte klarar av att konfronteras med att du stöttar ett totalt menlöst parti?

Att du inte gillar L har jag förstått, men för oss liberaler är partiets överlevnad viktig, och den beror på att L lämnar Jöken snarast möjligt. Att Sabuni haft svårt att trots det lämna Jöken beror på de interna motsättningarna, men nu får hon chansen eftersom Jöken faller med regeringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Ja, det är ju vad jag säger, jag vet inte hur länge V kommer driva den här lekstugan. Jag hoppas bara att det blir kortfattat och jag tror det mest realistiska är att man väcker misstroende och sedan släpper fram exakt samma regering igen. Man kan eventuellt tvinga fram ett omval, man kan rentav dubbla sina mandat i ett sådant omval om svenska folket känner sig särskilt hjärnslöa just den dagen. Men vad man inte kan göra och aldrig kommer kunna inom den överskådliga framtiden är att rösta fram en regering eller en budget som bättre överensstämmer med den egna ideologin än det man fått i nuläget.

Dadgostar sitter med trumf på hand: hotet om ett extraval där alla de tre övriga rödgröna partierna skulle förlora väljare till V som inte vill ha marknadshyror. Hon kan därför diktera vilken politik en försvagad S/MP-regering ska föra fram till valet, och det kommer hon att göra.
Citera
2021-06-20, 19:40
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeveMonarkin
https://omni.se/nyamko-sabuni-nar-regeringen-faller-sa-faller-ocksa-januariavtalet/a/jBoWBo

Nu finns det en liten öppning för Kristersson. M + KD + SD + L = 173 mandat. Det räcker alltså att ytterligare två ledamöter inte röstar nej för att han ska godkännas av riksdagen. Det räcker alltså att två sossar är sjuka när det är votering exempelvis. Det finns också två oberoende ledamöter, om jag vore Kristersson skulle jag ringa dom och fråga vad de kräver i utbyte mot att lägga ner sina röster.
Skulle SD'arna rösta ja så där bara?
Låter lite tveksamt.
Och röstar alla SD'are JA. Eller kommer ett gäng i vredesmod rösta nej till UK?
Jag tror att M kommer vilja ha marginal.
Citera
2021-06-20, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Nja om du bryr dig så mycket måste du ju påverka opinionen för att fånga röster också. Är dock osäker på om vi kan räkna fram så många röster här på ditt ”valarbetete”.

De moderater jag känner uttrycker sig verkligen inte som du. Du är ju ett Flashback-äckel.

Simpel matematik som sagt, men naturligtvis blev det för komplicerat för dig ändå.

Du är medveten om att många Moderater stödröstar på SD?

Vad gör du ens i den här tråden? Söker stöd för Stefan Löfven och Annie Rööfv på Flashback?
Citera
2021-06-20, 19:41
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Mina ord om kravställare stämmer. Om sedan inte Löfven förmår leverera så är det ett problem för S.

Eller tänkte du att S kan få ett nytt avtal, när dom inte skött betalningen för det gamla?

Nej, iom att V bestämmer den saken. Något du och Annie Lööf glömde bort.

Vid extraval eller ny talmansrunda kan ju alltid du och Annie Lööf förhandla med å andra sidan S+Mp (om de finns kvar)+V+FP (om de finns kvar), eller med M+KD+SD.

Eller vilken konstellation av partier du nu än vill.

Men jag skulle säga att du och ditt parti är brända när det kommer till förhandlingar med V, M, KD och SD.

Så det lämnar dig att förhandla med S+MP+FP, om de två sistnämnda överhuvudtaget finns kvar.
Citera
2021-06-20, 19:42
Avslutad
Känns som att C kan vara tvungna att släppa på p 44 så att regeringen kan sitta kvar. Kan det bli så att man lägger frågan i malpåse till nästa mandatperiod? Vad har C tidigare fått igenom så att de ändå kan peka på att samarbetet var framgångsrikt för deras del?
Citera
2021-06-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Nog för att C är hycklare i olika sammanhang men de kan väl inte så öppet sitta med V?

Där tror jag hela problemet med korthuset JÖK ligger.

Tiden det tar att förhandla för V med regeringen tar lite för lång tid. Det krävs ett hot om regeringskris för att de skall lyssna och söndagen innan måndagen då misstroendeförklaring väcks börjar svetsarn mumla i tv-rutan.

Dvs kommunikationsvägen från V till C tar många omvägar och är minst sagt långsam.

Så här blir det när man hycklar. C påstår att de inte tillåter V att ha inflytande. Varför dyker hon upp på en presskonferans på en Söndag för att behaga V då?

Kritiken mot att ett litet flumliberalt pedofilparti håller hela Sverige som gisslan och kräver att en regering ska gå helt emot folkviljan kommer såklart inte vänta på sig.

Nu vet vi att C inte är ett parti som är ansvarsfullt, det finns noll konsekvenstänkande när det ”bara” är folket som drabbas och det är känt sedan väldigt väldigt länge.

C har dock varit sluga nog att undvika både press och debatt om detta, det lär dom inte undkomma denna gången.
Citera
Bannlyst
Citat:

Om S inte kan få ett nytt avtal, vilka ska C skriva avtal med i framtiden?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Jag skrattade åt bilden som SVT använde högst upp i rapporteringen från presskonferenserna, där den självsäkre landsfadern Löfven ler i ett hav av svenska flaggor.

De borde ha valt en IS-flagga och poliser som inspekterar en sprängd port i ett hyreshus i det nya, spännande Sverige.

Dessvärre,, helt mitt i prick.
Citera
2021-06-20, 19:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Känns som att C kan vara tvungna att släppa på p 44 så att regeringen kan sitta kvar. Kan det bli så att man lägger frågan i malpåse till nästa mandatperiod? Vad har C tidigare fått igenom så att de ändå kan peka på att samarbetet var framgångsrikt för deras del?

Då tror jag Annie förväntar sig att bli kompenserad med något. Vad kan Steffe ge som Annie vill ha ?

(någon sakfråga dvs, inte ministerpost)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in