2021-06-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Inte youtube men här är ett videoklipp https://twitter.com/chris_af_VP/status/1406605444567740420

Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Ingen som har Ann Tibergs skrik och utskällning på tuben?

Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Var det hysterikan som dampade & skrek på Vs pressträff?

Här är den även på YT

https://youtu.be/d6MjUaJnvfw?t=1068
Citera
2021-06-20, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jodå, Socialdemokraterna kommer genom sina lojala trupper inom facken och media att påminna folk om hotet för SD. De kommer mana på sitt boskap att rösta MP.
Glöm inte att M röstade in Kds. kasta sten.........
Citera
2021-06-20, 19:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Betyder det att man inom MP har velat förbjuda auktioner?
Då får nämligen den som betalar mest varan.

Låter så på dig. Eller vill du hävda att Mp-are är inkonsekventa.

Jag syftade på att bara 7% av MP-väljarna vill ha marknadshyror. Om en del den stora majoritet som inte vill ha det drar till V åker MP ut ur riksdagen, och vi får en borgerlig regering i nästa val.

Även S där bara 3% vill ha marknadshyror kommer förstås att förlora väljare till V, men de riskerar inte (ännu) att åka ur riksdagen.
Citera
2021-06-20, 19:30
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Känns naturligt att JÖK regeringen faller.
De som röstat på S har inte röstat för att få marknadsliberalerna C. De kom till efter en valrörelse då S och C stod på var sin sida.

Nooshi har inte varit oansvarig, V har hela tiden
kört med raka puckar, Löfven kom med ett hån,
Han kunde lika gärna sagt kyss mig i arslet

Han har kanske sagt kyss mig i arslet till Nooshi. Då har jag full förståelse för att Nooshi blir förbannad och vill peta fanskapet från politiken. Ser fram mot ett nyval för att rensa ut MP från politiken. Jag ger hellre V mer makt än att MP ska vara kvar. Här är det raka puckar och inget käbbel.
Citera
2021-06-20, 19:31
Medlem
varfors avatar
Citat:
Man följer ingångna avtal.

Verkar som folk har svårt att fatta det. Det avslöjar väl en hel del om dom själva.
Mm, exakt min mening. De har avtalat att inte ge V något inflytande öht.
Därav förde de endast inbördes samtal & gissade vad V skulle nöja sig med och misslyckades.
De ska ha credd för att följa sitt avtal rakt in i ett misstroendevotum.
Citera
2021-06-20, 19:31
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Men nu faller januariavtalet efter 2,5 år nu när regeringen faller. Sabuni har till och med gått ut med det nu.

Och när L+SD+M+KD röstar för Ulf Kristerssons budget så måste centerpartiet förhandla med V för att Löfven+MP ska få igenom sin budget.

Dina fina ord om kravställare håller inte. Verkligheten är att Lööf inte kommer få igenom sina punkter nu.
Mina ord om kravställare stämmer. Om sedan inte Löfven förmår leverera så är det ett problem för S.

Eller tänkte du att S kan få ett nytt avtal, när dom inte skött betalningen för det gamla?
Citera
2021-06-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Nej, stor skillnad mellan att vara för invandring och arbetarklassen som V, och att vara endast för invandring som MP.

Varför tror du det? Vad skulle V göra för att strypa invandringen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Hoppas du har rätt men ledsen att göra dig besviken, MP kommer stanna i riksdagen.

De ligger alldeles för nära spärren och har ett tydligt block att få stödröster ifrån.

L kan vi räkna med att de försvinner dock, vilket bara är positivt.

Jo Mp har ju närmast hela MSM med public service i spetsen som försvarare och propagandakanaler i ryggen.

MEN, det kan finnas en "öppning" av helt nytt slag, att många miljöpartister nu finner V mer intressant inte minst genom dess nya partiledare.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jasså? har jag missat, varför blevdet inget då menar du?
Står i andra raden.
Citera
2021-06-20, 19:34
Medlem
Alvids avatar
Det blir samma bajs som innan I slutändan, synd att det inte skedde redan i maj, då kunde det heta "Möken", stinker samma skit.
Citera
2021-06-20, 19:34
Medlem
Citat:
Ser dock inte det hända.
När hon var ny skulle hon snabbt ta C ut ur riksdagen. Dom där prognoserna slår ju bara fel. Och det framförallt för att de som levererar de inte har någon verklighetskontakt.

Varför skulle C behöva befatta sig med V eller SD?

Vilket regeringsunderlag tror du att det kommer bli? Utan extraval finns bara alternativet V, C, MP + S. Såvida inte C kan sälla sig till SD. Då tror jag nog Annie väljer V alla dagar i veckan.
Citera
2021-06-20, 19:35
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Avstå statsministerposten och förhandla att få igenom sådant de tycker är viktigt, om det finns något sådant.

Vilket är något C eller V bestämmer, S har ingen röst i frågan. Du menar hota med statsministerposten? Fortfarande samma sak, S har inget att kompromissa med eller förhandla med. Det är C och V som förhandlar, med S som möjlig mellanman. Inget annat.

C vill ha marknadshyror

V vill inte ha marknadshyror

Detta är de två förhandlingsparterna (S skiter i vilket).

Detta är frågan som behandlas i tråden, var meningslösa S kommer in i bilden vet jag inte. Det är något du är skyldig att förklara.

S nöjer sig med vad som helst som kommer ut från C's och V's förhandlingar, men har ingen direkt roll i det hela förutom att medla.

C och V är båda lika skyldiga till att släppa fram detta missfoster från början. S är som den utvecklingsstörde kusinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in