2021-06-20, 19:07
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Rätt ointelligent att peka ut denna etniska grupp.

Bättre att påpeka att det finns en promilles ägarkoncentration av media och att det är ett allvarligt hot mot demokratin.
Du tycker alltså att man ska censurera sig själv och inte säga sanningen? Ska vi göra samma sak vad gäller morden och våldtäkterna i Sverige också?

Om man säger att det är "en promilles ägarkoncentration av media", så kommer muppar skylla på vita män och rika människor.

Nä, man ska vara ärlig och säga sanningen. Om någon inte kan hantera fakta, så är det deras problem. Om något är dåligt, så ska man säga att det är dåligt.
Citera
2021-06-20, 19:15
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" - Voltaire
"Nine times out of ten when someone quotes a Frenchman in English, they haven't bothered to look into the source of the quote" - Sokrates

(Australian senator deletes tweets after Voltaire gaffe, december 2015, BBC)
Citera
2021-06-20, 19:20
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
"Nine times out of ten when someone quotes a Frenchman in English, they haven't bothered to look into the source of the quote" - Sokrates

Där ser man.

Oavsett är inte budskapet från citatet fel, eller hur?
Citera
2021-06-20, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glownigger
Jag var tvungen att bildgoogla Jeff Bezos men det tog mig en bråkdel utav en sekund att identifiera honom som Ashkenazijude.

Vad du personligen "identifierar" honom som har ingen som helst relevans. Bezoz riktiga namn är alltså Jeffrey Preston Jorgensen namnet Bezoz fick han av sin moder vid hennes andra äktenskap och är alltså ett "hispanic" name.
Citera
2021-06-20, 19:23
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikeairmax
Jag har på rak arm upptäckt ett fel. Jeff Bezoz äger via sitt företag Nash holdings Washington Post. Bezoz är inte judisk på något sätt. Dissikerar man allt dessa foliehattar menar håller det aldrig.

Ny times ägs av ett medieföretag som heter Ny times Company. Detta styrs av Arhtur Greg Sulzberger. Vars farfar iförsig var judisk, men vars resterande familj är protestanter med tysk bakgrund. Som jag förstår är judendom maternalistisk och går i arv via modern.

Men så brukar det vara med alla judebesatta dårar. När man faktiskt tittar på allt de menar att "de utvalda äger" så är det ofta lögner, rakt av.

Ni är lika lögnaktiga och störda som extremvänstern och judehatet har ni gemensamt med islamistvänstern.

Därtill är västerländska medier generellt ganska anti-israel, pro palestina agendan är mainstream i mainstream medier.

Vore det inte bättre att då bevisa att dom har fel istället för att sitta och skaka av vrede och avbryta en sändning? Det finns ju många sätt att ha fel på, men få saker verkar skapa en sådan syark reaktion

Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
I vilka avseenden menar du? Att judarna kollektivt konspirerar mot den ariska/vita rasen?

Nej att Judar skulle kontrolera en stor del a medierna.
Citera
2021-06-20, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Vore det inte bättre att då bevisa att dom har fel istället för att sitta och skaka av vrede och avbryta en sändning? Det finns ju många sätt att ha fel på, men få saker verkar skapa en sådan syark reaktion

Du förstår inte att folk blir ilskna när det titt som tätt blir anklagade för allt av människor av samma kaliber som flat earthers?
Citera
2021-06-20, 19:26
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:

Då blir ju frågan varför detta är relevant?
Citera
2021-06-20, 19:30
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Du förstår inte att folk blir ilskna när det titt som tätt blir anklagade för allt av människor av samma kaliber som flat earthers?

Nej eftersom sann journalistik ska vara objektiv. Då får man hålla sina känslor under kontroll

Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Då blir ju frågan varför detta är relevant?

Det är väl relevant på samma sätt som det är viktigt att påpeka att vita medelålders män kontrolerar allt i samhället och står för all världens ondska
Citera
2021-06-20, 19:33
Bannlyst
Citat:
Nej eftersom sann journalistik ska vara objektiv. Då får man hålla sina känslor under kontroll
Citat:

Det är väl relevant på samma sätt som det är viktigt att påpeka att vita medelålders män kontrolerar allt i samhället och står för all världens ondska

Du tycker alltså att det är objektivt, att baserat på rena lögner, anklaga en grupp för allt ont i hela världen? Det är den raka motsatsen till objektiv journalistsik, att förändra fakta efter sina egna preferenser.
Citera
2021-06-20, 19:34
Medlem
glowniggers avatar
Citat:
Vad du personligen "identifierar" honom som har ingen som helst relevans. Bezoz riktiga namn är alltså Jeffrey Preston Jorgensen namnet Bezoz fick han av sin moder vid hennes andra äktenskap och är alltså ett "hispanic" name.
Du skrev "Bezoz är inte judisk på något sätt" och jag säger att hela hans ansikte formligen skriker Ashkenazi och du säger att det inte har någon som helst relevans. Ok. Whatever. Då får du väl fortsätta tro att han inte är det då, jag bryr mig faktiskt inte.
Citera
2021-06-20, 19:35
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse

Voltaire, upplysningens fader, levererade dock ett antal andra saftiga citat relaterade till ämnet:

"[The Jewish nation] dares spread an irreconcilable hatred against all nations; it revolts against all its masters. Always superstitious, always avid of the well-being enjoyed by others, always barbarous, crawling in misfortune, and insolent in prosperity.

"You seem to me to be the maddest of the lot. The Kaffirs, the Hottentots, and the Negroes of Guinea are much more reasonable and more honest people than your ancestors, the Jews. You have surpassed all nations in impertinent fables in bad conduct and in barbarism. You deserve to be punished, for this is your destiny."

"I know that there are some Jews in the English colonies. These marranos go wherever there is money to be made... But whether these circumcised who sell old clothes claim that they are of the tribe of Naphtali or Issachar is not of the slightest importance. They are, simply, the biggest scoundrels who have ever dirtied the face of the earth."

"[Jews] are, all of them, born with raging fanaticism in their hearts, just as the Bretons and the Germans are born with blond hair. I would not be in the least bit surprised if these people would not some day become deadly to the human race.
" - Voltaire, 1700-talet
https://en.wikiquote.org/wiki/Talk:Voltaire

Vill vi ha sådana typer kontrollerandes massmedia? Den franska generalen gör rätt i att försöka varna oss.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-06-20 kl. 19:46.
Citera
2021-06-20, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glownigger
Du skrev "Bezoz är inte judisk på något sätt" och jag säger att hela hans ansikte formligen skriker Ashkenazi och du säger att det inte har någon som helst relevans. Ok. Whatever. Då får du väl fortsätta tro att han inte är det då, jag bryr mig faktiskt inte.

Du har ingen högre utbildning antar jag?

Man kan inte basera en debatt på vad du anser, hur du anser att hans ansikte ser ut. Utan på fakta. Jag kan tex anse att hans käklinje talar för att han kommer ifrån "insert valfritt land". Det är vad som står i hans födelsecertifikat som är relevant. Inte vad jag anser.

Förstår du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in