Jag är ingen vänsterpartist men jag häpnar över att svenska journalister faktiskt framstår som rent förståndshandikappade när de pepprar V med alla jävla frågor i denna presskonferens:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/X8PXwB/vansterpartiet-kommer-att-rosta-for-att-falla-stefan-lofven
Journalisterna frågar gång på gång hur V kan se det som en "kompromiss" när V helt vill stryka en enda punkt i JÖK:en.
V har ju till 100% rätt. Varför i helvete skulle de passivt stödja en regering om de inte får ett skit tillbaka? De har ju varken anledning eller ansvar att stödja regeringen ÖVERHUVUDTAGET!
Har inte V kompromissat nog (ur deras synvinkel) som lät Löfven sitta kvar och t.o.m godkände att regeringen inte ens skulle få förhandla med V? (Krav från C)
Ja, då gjorde ju V det för att hindra SD att komma till makten, vilket är sjukt i sig, men för helvete, hur kan inte journalisterna fatta att V inte bara kan kräva att 1 punkt stryks, utan V kan rent av kräva att de skall få vara med och styra regeringen och också ha ett avtal skrivet likt JÖK, precis som C fick till stånd.
V har helt rätt i att fälla regeringen. Och jag hoppas de kräver att de får vara med och regera för att tolerera en ny Löfven regering, något som i slutändan skulle innebära att hela skiten faller och det blir extra val, så vi blir av med hela jävla Löfvenregeringen så bättre lämpade får styra detta land!