2021-06-20, 17:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Så tror jag det ligger till
Paret D har även vänner inom kommunen och burkletare som sagt
Idag har HD vaknat till på kontot med en mer oansenlig bild än flinet på burk-väninnans sida, en loggbild på nåt hon håller upp.

SD verkar inte ha brytt sig om sina burkar en tid, han har fått påminnelse om underhåll och sen arkiverat:

12/15/2020
Hej HerrTeamDavidsson!

Som en del av mitt uppdrag som reviewer så har jag tittat på den här cachen och min bedömning är att den behöver någon form av åtgärd från dig som cacheägare. Att jag har tittat närmare på cachen beror på att cachen har varit avaktiverad en längre tid (riktlinjerna anger att en cache normalt ska fixas inom fyra veckor)."

2/13/2021
" PGA rådande COVID-19-situation ger vi dig ytterligare 60 dagar att åtgärda denna men vi påminner om punkt 3 i vår tidigare logg."

4/15/2021
" Hej HerrTeamDavidsson!

För ett tag informerade vi dig om att allt inte verkade stå rätt till med din cache och bad dig då ta reda på hur det stod till, samt åtgärda eventuella problem. Då det inte syns några tecken på att du gjort det, kommer jag nu att arkivera din cache.

Jag ber dig plocka in ev. rester av din cache så att de inte ligger kvar och skräpar ner."

https://www.geocaching.com/geocache/GC7X149_ar-bara-bullar?guid=7ec3d30f-4c28-4ee9-9bec-b7ae57e63a41

Kollade en cache till av de som HQ arkiverade och det var lika där.
Så från vintern verkar han inte bry sig mer?

11/19/2020
SD:
" I motsats till vad senaste loggarna antyder så finns cachen på plats och det är gott om plats på torr loggremsa. Dock är cachen inte längre i toppform, precis som skrevs vid senaste maintenance i juni 2020:

"Den här cachen är nu långt ifrån sina glansdagar. Det mesta har försvunnit från beachen, belysningen är borta och burken försvinner regelbundet. Nu finns ny burk på plats, och omgivningarna i Sjöparken är lika fina som tidigare. Dock kommer inte cachen att återskapa till fornstor glans. Välkommen hit ändå!"

Logga på!"

Sen är det 14 kommentarer fr februari om att remsa och burk saknas etc
Folk har även skickat bilder till honom.

https://www.geocaching.com/geocache/GC6J3VT
Senast redigerad av develi 2021-06-20 kl. 17:25.
Citera
2021-06-20, 17:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det inte märkligt hur en barnfamilj kan ha haft råd med så mycket resor och äventyr?
All utrustning och kläder för väder, i överflöd.
Det var väldigt mycket, strösslades med dyra gåvor, hotellvistelser, skojigheter.
Så småningom dessutom med dubbla bokostnader.
HD som inte varit i bruk under 7 års tid, sen har sjukskrivningarna avlöst varandra, fast privat har hon klarat mer än de flesta.
En riktig järnlady
Språkresor, överhuvudtaget semestrande kors och tvärs. Hur många kvalitativa timmar la egentligen Herr Davidsson på sitt arbete?
Ett jäkla rännande för snabbsex och burkar, surfande och chattande.
Det har ifrågasatts och diskuterats tidigare i tråden.
Svaret är troligen att de lånade maximalt på huset och använde det till konsumtion.
Någon la upp en lista på vilka lån de hade tagit för renoveringar av huset men eftersom SD gjorde mycket själv så använde de antagligen de lånade pengarna till konsumtion istället.
Det spekulerades om arvet efter SD för några dagar sedan.
Det blir nog inte mycket kvar när lånen har betalats.
Citera
2021-06-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seglarhatt
Jag har följt den här tråden sedan dag ett men har valt att inte ge mig in och skriva i den förrän nu. Mestadels då jag inte haft något att tillföra som inte redan skrivits men även då jag betraktar allt från relativt nära håll.

Jag kände både Lena och Stefan och min relation till båda två kan nog beskrivas på samma sätt. Jag träffade och umgicks med dem genom geocachingen men aldrig utanför den sfären. Vi var inte supertajta men chattade ibland och sprang då och då på varandra i olika geocaching-sammanhang.

/.../

Jag hoppas att utredningen fortsätter för jag tror att det finns mer till den här historien än vad som hittills är fastslaget. Jag hoppas också att den här tråden fortsätter att leverera ett tag till då den bidragit till mycket information och bra diskussioner (med några få undantag). Tack till alla ni som gjorde hästjobbet med att tillgängliggöra FUPen och tack till alla som engagerat sig för att få fram fler uppgifter och ledtrådar till utredningen.

”Ensam eller tillsammans med annan”.

Tack för ditt inlägg! Har det läckt ut i Örebro hur Stefan tog sitt liv?
Citera
2021-06-20, 17:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Idag har HD vaknat till på kontot med en mer oansenlig bild än flinet på burk-väninnans sida, en loggbild på nåt hon håller upp.

SD verkar inte ha brytt sig om sina burkar en tid, han har fått påminnelse om underhåll och sen arkiverat:

12/15/2020
Hej HerrTeamDavidsson!

Som en del av mitt uppdrag som reviewer så har jag tittat på den här cachen och min bedömning är att den behöver någon form av åtgärd från dig som cacheägare. Att jag har tittat närmare på cachen beror på att cachen har varit avaktiverad en längre tid (riktlinjerna anger att en cache normalt ska fixas inom fyra veckor)."

2/13/2021
" PGA rådande COVID-19-situation ger vi dig ytterligare 60 dagar att åtgärda denna men vi påminner om punkt 3 i vår tidigare logg."

4/15/2021
" Hej HerrTeamDavidsson!

För ett tag informerade vi dig om att allt inte verkade stå rätt till med din cache och bad dig då ta reda på hur det stod till, samt åtgärda eventuella problem. Då det inte syns några tecken på att du gjort det, kommer jag nu att arkivera din cache.

Jag ber dig plocka in ev. rester av din cache så att de inte ligger kvar och skräpar ner."

https://www.geocaching.com/geocache/GC7X149_ar-bara-bullar?guid=7ec3d30f-4c28-4ee9-9bec-b7ae57e63a41

11/19/2020
SD:
" I motsats till vad senaste loggarna antyder så finns cachen på plats och det är gott om plats på torr loggremsa. Dock är cachen inte längre i toppform, precis som skrevs vid senaste maintenance i juni 2020:

"Den här cachen är nu långt ifrån sina glansdagar. Det mesta har försvunnit från beachen, belysningen är borta och burken försvinner regelbundet. Nu finns ny burk på plats, och omgivningarna i Sjöparken är lika fina som tidigare. Dock kommer inte cachen att återskapa till fornstor glans. Välkommen hit ändå!"

Logga på!"

Intressant att HD bara känner sig som en del av teamet när det gäller att fusklogga cacher hon inte har besökt.
När det gäller underhåll av cacher verkar hon inte alls anse sig vara inblandad.
Citera
2021-06-20, 17:34
Medlem
Det finns en sak som jag bara inte kan få ur mitt huvud. Och det gäller videon där Hanna och Stefan med nyfödd bebis träffar Stefans båda föräldrar samt syster.
Att Stefan uppför sig väldigt märkligt och okänsligt på videon kan vi väl vara överens om. Men det som jag fortfarande tänker på är hur Stefans pappa gång på gång försöker bromsa sin nyblivne pappa till son med;….”Steffe, Steffe!”… ”Nämen, Steffe, Steffe!
Jag får känslan av att han gjort tokiga och inte så väl genomtänkta saker sen han var liten! Rätta mig om jag har fel. Det låter ju som om Stefans pappa tillrättavisar ett litet barn med sitt ”Steffe, Steffe!”. Alla i familjen var kanske så vana vid en omogen, impulsstyrd och totalt opålitlig ”Steffe” så kommentarerna kommer helt automatiskt.
Den videon gav mig kalla kårar!!!
Citera
2021-06-20, 17:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Intressant att HD bara känner sig som en del av teamet när det gäller att fusklogga cacher hon inte har besökt.
När det gäller underhåll av cacher verkar hon inte alls anse sig vara inblandad.
Ja, och sno från de döda.

Funderade även om denna uppenbara svacka hade nåt med henne att göra, att modet sjönk.
Att de varit ihop på resor enligt gallery säger eg inte så mycket, i september 2019 var det likadant:
Han suktade efter HD och var avundsjuk när hon var på resa och hotell med JS (enligt förhör). I deras chatt (SD/HD) skriver hon att hon checkat in, hör havet eller hur det nu var och lovar att han ska få vara med på resa med henne nästa gång.

Edit.
HDs resa i spoilern:
Senast redigerad av develi 2021-06-20 kl. 18:07.
Citera
2021-06-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Det finns en sak som jag bara inte kan få ur mitt huvud. Och det gäller videon där Hanna och Stefan med nyfödd bebis träffar Stefans båda föräldrar samt syster.
Att Stefan uppför sig väldigt märkligt och okänsligt på videon kan vi väl vara överens om. Men det som jag fortfarande tänker på är hur Stefans pappa gång på gång försöker bromsa sin nyblivne pappa till son med;….”Steffe, Steffe!”… ”Nämen, Steffe, Steffe!
Jag får känslan av att han gjort tokiga och inte så väl genomtänkta saker sen han var liten! Rätta mig om jag har fel. Det låter ju som om Stefans pappa tillrättavisar ett litet barn med sitt ”Steffe, Steffe!”. Alla i familjen var kanske så vana vid en omogen, impulsstyrd och totalt opålitlig ”Steffe” så kommentarerna kommer helt automatiskt.
Den videon gav mig kalla kårar!!!

Mm speciellt eftersom pappan även bromsade SD innan han ens hade gjort något gränslöst. Jag tänker på när han tog fram cigarrer och låtsades röka en för att fira att han blivit pappa.

Ett helt harmlöst om än lite barnsligt skämt i sammanhanget.
Det verkade som om SDs pappa verkligen på riktigt trodde att SD skulle tända en ciggarr och börja röka där inne eller göra något annat lika olämpligt.
(Nån i tråden kommenterade att SD rodnade när pappan sa till där).
Citera
2021-06-20, 18:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kikade på några fler och där dök systerhax upp.

3/17/2018
"Jag har varit med och lagt ut dessa gömmor och då jag nu har eget nic har CO sagt ok till att jag loggar tre som found. TFTC"

.... och hans kommentar var ju något udda på den burken då han arkiverade. Den hade tvärtom inga klagomål.

4/15/2021
SD:
"Han har gjort sitt sista hopp, ner till sop-Olson i källaren eller till StPer. Tack för allaloggar!"

https://www.geocaching.com/geocache/GC3Z2MM
Senast redigerad av develi 2021-06-20 kl. 18:36.
Citera
2021-06-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Mm speciellt eftersom pappan även bromsade SD innan han ens hade gjort något gränslöst. Jag tänker på när han tog fram cigarrer och låtsades röka en för att fira att han blivit pappa.

Ett helt harmlöst om än lite barnsligt skämt i sammanhanget.
Det verkade som om SDs pappa verkligen på riktigt trodde att SD skulle tända en ciggarr och börja röka där inne eller göra något annat lika olämpligt.
(Nån i tråden kommenterade att SD rodnade när pappan sa till där).

Rodnade Steffe?? Jag har hela tiden haft uppfattningen att han inte hade nån skam i kroppen. Men det är mycket möjligt att han hamnade i barnstadiet igen av pappans tillsägelser. Läste nånstans i tråden att Stefans familj dragit sig undan från honom och att dom inte hade mycket kontakt de sista åren. Jag får en känsla av att dom ”visste” att han var skyldig till mordet på Lena. Just för att han varit en oberäknelig och udda knäppskalle sen barnsben. För familjen var han antagligen fortfarande ”Steffe” som gjort den ena konstigheten efter den andra genom hela livet. Så varför inte också ett mord???
Citera
2021-06-20, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Rodnade Steffe?? Jag har hela tiden haft uppfattningen att han inte hade nån skam i kroppen. Men det är mycket möjligt att han hamnade i barnstadiet igen av pappans tillsägelser. Läste nånstans i tråden att Stefans familj dragit sig undan från honom och att dom inte hade mycket kontakt de sista åren. Jag får en känsla av att dom ”visste” att han var skyldig till mordet på Lena. Just för att han varit en oberäknelig och udda knäppskalle sen barnsben. För familjen var han antagligen fortfarande ”Steffe” som gjort den ena konstigheten efter den andra genom hela livet. Så varför inte också ett mord???

Han hade tydligen en känslomässigt rätt kall barndom där bara toppresultat dög. Även om han simmade snabbast av alla och tog medalj som barn så räckte det inte, motståndarna var så dåliga att det inte var något att vara stolt över enligt SDs pappa och/ eller mamma.

Tydligen agade mamman SD. Kanske hade hon svårt att hantera honom.
Lågaffektivt bemötande och neuropsykiatriska diagnoser på barn var ju inte på tapeten då.

Själv nekar hon bestämt att SD skulle ha hamnat i konflikter som barn. (Att sopa under mattan och ha en fin yta verkar viktigt, påminner om nån annan...).

Pappan hade vänt i dörren när han kom på SD i övre tonåren att grovt misshandla sin yngre bror pga att han inte löd när SD sa till honom att sänka musiken.

SDs yngste bror beskrev SDs humor som konstig eller märklig (minns inte ordvalet).
Den brodern bröt en period (innan mordet) med familjen eller minimerade iaf kontakten.

Fast allt det här kanske du har läst.

SDs föräldrar ger ett ganska mjukt och empatiskt intryck i videon även om SDs mor kommentar om vem babyn ärvt vad av kan ses som en pik till HD.

Men många som varit hårda föräldrar kan bli mjuka far och morföräldrar (eller särkullsföräldrar).

EDIT. Rättade massa fel pga autocorrect
Senast redigerad av Firesnake 2021-06-20 kl. 19:17.
Citera
2021-06-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

12/15/2020
Hej HerrTeamDavidsson!

2/13/2021

4/15/2021
" Hej HerrTeamDavidsson!

11/19/2020
SD:

Logga på!"

Han ville väl inte bli uppmanad av andra (inte ens av HQ) att göra något som av honom kunde uppfatta som negativt. En vanlig artig tillsägelse helt enligt spelets regler.
Citera
2021-06-20, 19:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han ville väl inte bli uppmanad av andra (inte ens av HQ) att göra något som av honom kunde uppfatta som negativt. En vanlig artig tillsägelse helt enligt spelets regler.
Reviewern. HQ arkiverade när han var död.

Han har renoverat en burk som han fått arkiverad trots påminnelser, och svarar i januari:

"Cachen ÄR åtgärdad, men jag hade tänkt att förbättra steg 2. Missade bara logga OM och Enable. Cachen är alltså loggbar trots att den är arkiverad."

För övrigt är det enbart ett par kommentarer 2021 såvitt jag kan se och inget underhåll. Förutom den som tillhör dottern T.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in