2021-06-20, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Du svarade inte på min fråga.
Symptomatiskt nog.

Desto värre om du är stensäker på att Ronja mår dåligt, att du tycks mena att det är rätt att svara som arbetsgivaren gjorde.

Hur kan du inte se det elaka?

Jag har redan sagt att folk är för elaka mot Ronja. Däremot så är Ronja fruktansvärt elak mot arbetsgivaren också när hon försöker förstöra dennes liv.
Citera
2021-06-20, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Ja, jag uppfyller de kriterierna. Inte så att det är direkt svårt.

Du undviker frågan. Vad är det för fel på att vara välvårdad, frisk, och rökfri?
Ingen är en robot. Att ett fascistiskt ideal ska gälla alla i arbetslivet är absurt. Du och tönten Bill Gates kanske tycker att det är rätt för er men de flesta av oss är för upptagna med att leva.
Citera
2021-06-20, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ingen är en robot. Att ett fascistiskt ideal ska gälla alla i arbetslivet är absurt. Du och tönten Bill Gates kanske tycker att det är rätt för er men de flesta av oss är för upptagna med att leva.

Att vara frisk, välvårdad och rökfri innebär inte att man är en robot. Dessutom har du ett fattigt liv om det är så viktigt för dig att röka eller att vara ovårdad.
Citera
2021-06-20, 14:07
Medlem
Citat:
Att vara frisk, välvårdad och rökfri innebär inte att man är en robot. Dessutom har du ett fattigt liv om det är så viktigt för dig att röka eller att vara ovårdad.
Det är väl ett val i så fall. Jag har haft arbetsgivare som försökt tvinga mig ut på 'teambuilding', dvs supa skallen i bitar nånstans i skärgården, som jag vägrat att delta i.

Gå in o ta ett drogtest nu på måndag morgon på mötena runt Stureplan. En del av de kan jag garantera borde åtminstone få övervakning, om inte fängelse.

Rökfri och välvårdad? Förstår du inte hur löjlig den sloganen låter när arbetarna får se sina svin till styrelse en gång om året?
Citera
2021-06-20, 14:08
Medlem
ReijoHervonens avatar
"Ronja säger att hon använt samma bild i sitt jobbsökande i över ett års tid och att ingen arbetsgivare tidigare varken reagerat på den eller på hennes utseende."

Tja, om hon varit arbetssökande i över ett års tid och ingen anställt henne kanske hon borde fundera på om det är så lysande att skicka med den bilden. Men antagligen är det en strategi för att inte få jobb och kunna fortsätta stämpla.
Citera
2021-06-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jo, man kan utläsa mycket ur hur folk väljer att presentera sig. Det kallas psykologi, och varenda arbetsgivare som vill överleva i konkurrensen behöver lära sig att läsa folk.
Du vet verkligen inget om psykologi om du tror man kan läsa något ur hur någon ser ut på ett foto.

Varför är du så besatt att försvara arbetsgivaren egentligen?
Senast redigerad av shermz 2021-06-20 kl. 14:50.
Citera
2021-06-20, 14:39
Medlem
NoTruces avatar
78 sidor om denna brud. Fantastiskt. Kan bara bero på att många är sugna på att knulla henne, men vet att de aldrig skulle få det och vill nu sabla ner henne.

Vad gäller själva sakfrågan håller jag med dem som säger att det är arbetsgivaren som bestämmer vem denne vill anställa, så länge man håller sig till diskrimineringslagarna. Att de den här gången var ärliga med varför man inte anställde flickebarnet borde hon väl ta positivt. Som andra skrivit: Det borde ge henne ett hum om hur hon ska gå vidare. Vad gäller själva halstatueringen är den väl svår att ta bort, men ankläpparna borde väl gå ner till normala efter en tid. Jag vet inte hur botox funkar riktigt.
Citera
2021-06-20, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amdrillo
Vi anställde inte serveringspersonal med tatueringar på händer eller ansikte, inga synliga piercingar eller andra artificiella attribut på en restaurang med vita linnedukar och servetter, alltså där gästerna förväntade sig en viss klass. Och det kom sig av erfarenheter.

Man kan inte ha personal som måste kolla om håret ligger rätt och måla lite mer läppstift stup i ett och ta ett snabb-bloss i tid och otid. Dessa julgranar hade sällan social kompetens, kunde inte småprata med gästerna på ett naturligt sätt utan de var så upptagna av av sitt utseende utan att tänka på att de luktade askfat.

Jag förstår städfirman fullt ut!

Vad är det för föräldrar som låter sin unge fördärva sig på det sättet och till o med uppmuntra henne med hejarop på fb. Riktigt usla föräldrar, de borde förstå att hon har mycket begränsade möjligheter till jobb.

White trash och gettoprinsessor.

Hur tänker man när man tatuerar sig tex på händerna?
Citera
2021-06-20, 14:58
Medlem
Citat:
Jag håller med om att vi inte ska vara elaka mot varandra. Dock ska vi vara ÄRLIGA. Vissa brukar förväxla ärlighet med elakhet. Någon måste berätta för unga kvinnor att de inte bör göra permanenta skönhetsingrepp. För det första så är det fult och onaturligt, för det andra så ger det bara upphov till mer psykisk ohälsa. Tror du att en ung tjej som fyller läpparna för att hon mår dåligt kommer att må bättre av det? Svar nej.
Som om inte alla bryr sig om hur dom ser ut även du själv?
Citera
2021-06-20, 15:07
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Mordhot med gevär på fibertekniker.
Idiot!

Kåt uppeldad blatte med vittring på fitta!

Gäller att skydda sig från våldtäkt! Helt ok av henne!
Citera
2021-06-20, 15:09
Medlem
Citat:
Jag har redan sagt att folk är för elaka mot Ronja. Däremot så är Ronja fruktansvärt elak mot arbetsgivaren också när hon försöker förstöra dennes liv.

Arbetsgivaren får ett kvitto på sitt beteende. What goes around comes around. Hon har något att lära sig.

(Sedan har jag inte full koll på vad folk nu gör mot henne, så exakt det har jag ingen åsikt om i detalj).
Senast redigerad av vinter-natt7 2021-06-20 kl. 15:11.
Citera
2021-06-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
78 sidor om denna brud. Fantastiskt. Kan bara bero på att många är sugna på att knulla henne, men vet att de aldrig skulle få det och vill nu sabla ner henne.

Vad gäller själva sakfrågan håller jag med dem som säger att det är arbetsgivaren som bestämmer vem denne vill anställa, så länge man håller sig till diskrimineringslagarna. Att de den här gången var ärliga med varför man inte anställde flickebarnet borde hon väl ta positivt. Som andra skrivit: Det borde ge henne ett hum om hur hon ska gå vidare. Vad gäller själva halstatueringen är den väl svår att ta bort, men ankläpparna borde väl gå ner till normala efter en tid. Jag vet inte hur botox funkar riktigt.
Går att få bort halstatueringar också men det är dyrt och tar tid, man tar inte bort allt på en gång så man måste gå flera ggr. Botox har jag ingen koll på

Nu är det väl mest arbetsgivarens brev vi diskuterar och den var väl lite märklig minst sagt.
Senast redigerad av Alpoxen 2021-06-20 kl. 15:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in