2021-06-20, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Utan att veta något om Ronjas mående - du tror alltså att denna arbetsgivares svar till Ronja får henne att må bra?
Man kan hoppas att du inte är psykolog.

Tror du att en tjej som tatuerar hals, bröst, händer och fyller läppar mår bra?
Citera
2021-06-20, 13:34
Medlem
Hade en kompis som jobbade ett par år i Norge, hon vikarierade ett tag som städare på en firma där arbetsledaren var irakier, det fanns även en duktig somaliska som jobbade som vikarierande städerska enligt kompisen så var det många som var fast anställda som ville att även hon skulle få en fast anställning, då gick den irakiske städledaren in och styrde upp det med orden "jag vet vad som händer om jag anställer henne, dagen efter hon har fått fast jobb så kommer hon att sjukskriva sig precis som alla andra somalier vi har anställt", jag antar att alla vet att i Norge får man 100% sjukpenning från dag ett.
Det verkar som att hon som inte ville anställa Ronja har samma erfarenhet men då med läpptjejer
Citera
2021-06-20, 13:35
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger

Vad en byfåne som du tror är helt irrelevant. Men oftast mår man inte bra själv om man fokuserar på hur andra lever sina liv.
Citera
2021-06-20, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Vad en byfåne som du tror är helt irrelevant. Men oftast mår man inte bra själv om man fokuserar på hur andra lever sina liv.

Lol. Okej. Jag skiter fullständigt i individer. Däremot bryr jag mig om mitt samhälle. Jag vill inte att min dotter växer upp i ett samhälle som uppmuntrar läppfyllningar, tatueringar, och diverse andra skönhetsoperationer.
Citera
2021-06-20, 13:38
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Utan att veta något om Ronjas mående - du tror alltså att denna arbetsgivares svar till Ronja får henne att må bra?
Man kan hoppas att du inte är psykolog.

Du kan få 'sanningen" här. Är du född 1997 och fått namnet Ronja, fyllt dina läppar med gift, försökt få ett jobb, blivit arg för att du inte fick jobbet trots att arbetsgivaren faktiskt, för en gångs skull, var ärlig och talade om orsaken. Och då blir den slutgiltiga lösningen Aftonbladet... Så är det kanske inte så konstigt? lol
Citera
2021-06-20, 13:42
Medlem
De vill alltså ha en 'enkel' människa? Va fan betydeder det? Enkel? Som i korkad?

Välvårdad, frisk, rökfri är ju bara den vanliga neofascistiska smörjan som gör att folk inte ens orkar söka men vad fan , 'enkel'.

Vad menas?
Citera
2021-06-20, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
De vill alltså ha en 'enkel' människa? Va fan betydeder det? Enkel? Som i korkad?

Välvårdad, frisk, rökfri är ju bara den vanliga neofascistiska smörjan som gör att folk inte ens orkar söka men vad fan , 'enkel'.

Vad menas?

Vad är det för fel på välvårdade, friska och rökfria människor? Det är tre egenskaper som de flesta mönstermedborgare har.
Citera
2021-06-20, 13:48
Medlem
Citat:
Vad är det för fel på välvårdade, friska och rökfria människor? Det är tre egenskaper som de flesta mönstermedborgare har.
Hur många på ditt jobb skulle vara kvar om man var tvungen att uppfylla detta? Skulle du?

Styrelsen på Swedbank skulle få problem i alla fall men det kanske bara gäller svenskar.
Senast redigerad av Alpoxen 2021-06-20 kl. 13:51.
Citera
2021-06-20, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Hur många på ditt jobb skulle vara kvar om man var tvungen att uppfylla detta? Skulle du?

Ja, jag uppfyller de kriterierna. Inte så att det är direkt svårt.

Du undviker frågan. Vad är det för fel på att vara välvårdad, frisk, och rökfri?
Citera
2021-06-20, 13:53
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Lol. Okej. Jag skiter fullständigt i individer. Däremot bryr jag mig om mitt samhälle. Jag vill inte att min dotter växer upp i ett samhälle som uppmuntrar läppfyllningar, tatueringar, och diverse andra skönhetsoperationer.

Kan man ju jobba mer konstruktivt med.

Att klanka ner på Ronja har gett motsatt effekt.
Citera
2021-06-20, 13:54
Medlem
Citat:

Du svarade inte på min fråga.
Symptomatiskt nog.

Desto värre om du är stensäker på att Ronja mår dåligt, att du tycks mena att det är rätt att svara som arbetsgivaren gjorde.

Hur kan du inte se det elaka?
Citera
2021-06-20, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Kan man ju jobba mer konstruktivt med.

Att klanka ner på Ronja har gett motsatt effekt.

Jaja, folk kanske är lite bryska och elaka. Det får Ronja leva med. Hon valde att gå ut med detta i allmänheten och hennes syfte med detta är att göra livet surt för arbetsgivaren. Det hon borde ha gjort var att tacka för feedbacken och gå vidare med livet. Istället försöker hon förstöra en annan människas liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in