Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Volvo försökte bli en europeisk premiumbil i segmentet Mercedes, BMW och Audi i decennier utan att lyckas. De var ständigt stegen efter de senaste decennierna. Prestanda, förbrukning, teknisk utveckling och apellation till yngre kundgrupper. Idag efter försäljningen till Kina finns inte mycket anknytning till Sverige kvar och det är bara en tidsfråga innan även de (som SAS) förnekar svensk kultur och går "full woke".
Att barnen tagit makten är över 20 år gammal woke-propaganda. Eberhard skrev till och med en bok om det, och det är i ljuset av den propagandan vi också ska se Zara Larsson och Greta.
Nej, flickan var "progressiv", Lassgård var en föråldrad dinosaurie och vit man.
Over the hill. Världens mest sålda låt på länge är Beyonces Who run the world? Girls (girls)
Jag tycker också att det är tråkigt att vi inte längre har Volvo men har det med reklamen att göra, menar du? (Jag frågar för att jag inte fattar, inte för att vara jobbig.) All reklam försöker förstås lyssna av vad som gäller och hoppas på att det får fler att köpa mer så det är väl inte det som är felet, att även Volvo känner hur vinden blåser?
Barnen har inte tagit makten, det är dumheter. Man lyssnar däremot på dem idag, ser att också de kan ha vettiga tankar, förslag och idéer, och försöker ta hänsyn till även deras önskemål i samhället och familjen. Deras vilja växer inte längre i skogen som de fick höra förr, när de vågade sig på att inte omedelbart lyda.
På vilket sätt var flickan progressiv? Hon vet ju inte mer än Lassgård, hon har bara inte upplevt hur bilar "ska" låta för tidigare generationer. Lassgård är onekligen mycket äldre och vit man är han ju vare sig han vill eller inte, men dinosaurie, varför det? Jag ser det som skillnader mellan generationer bara, ingen av dem gör fel men deras erfarenheter skiljer sig åt på ett, i det här misslyckad lek-fallet, avgörande sätt genom elbilens sus kontra bensinbilens brumbrum.
Det verkar vara just flickan som får dig att reagera, hade du känt annorlunda inför reklamen om det hade varit en liten pojke som var med, och i såna fall hur då? Jag tycker att det är intressant hur olika man kan se på saker och ting.
Sen är ju barn framtiden och därmed kanske på sätt och vis automatiskt progressiva, det är svårt att komma ifrån.