2021-05-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
TS syftar till den här reklamfilmen i sitt inlägg. Oklart varför han har såna problem att länka, kanske vet hen inte hur man gör…

https://www.instagram.com/p/CPVCTz1l_Ca
Om Volvo försöker framstå som woke genom låtvalet är jag inte lika säker på…

Tack!
Jag har svårt att förstå vad problemet med att Volvo bygger elbilar är.
Ts ståndpunkt är mer och mer märklig.
Citera
2021-05-29, 19:36
Medlem
Fettsugnings avatar
Ägde en Volvo på 80 talet, kommer aldrig mer äga en. Absolut inte värd pengarna, drar för mycket bränsle, tråkig att köra.

Låt de ta död på sig själva. Folk som köper Volvo gör det för att alla andra gör det. Om grannen slutar med Volvo slutar snart andra grannar med Volvo.
Citera
2021-05-29, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
För en månad sen var det klimathotet med smältande isberg som var den största utmaningen. Idag är det att bilen inte längre ska låta brumbrum till tonerna av "allt du kan göra, kan jag göra bättre", vilket inte så lite påminde om "Kvinnor kan"-kampanjen.
Synd att Volvo glömt hur det gick för dem.

Det här "go woke"-tramset de håller på med nu gör dem oseriösa där det förr handlade om bilar och säkerhet, är de i stället politiska megafoner för någon idiotisk reklammakares våta dröm att skicka ut subliminala budskap i tron att Volvo ska uppfattas som "världsförbättrare".

Så dumt. Såg de inte hur det gick för Procter och Gamble, när Gillette gjorde så?
Har Volvo råd att förlora 8 miljarder dollar på testet?

SAS gjorde ju något liknande och backlashen var omedelbar, men med pandemin sjönk alla flygbolag nästan 90% ändå, så...

Dom vänder kappan efter vinden som så många andra vinstdrivande företag i syfte att stärka företagets goodwill-image. Inget nytt.
Citera
2021-05-29, 20:19
Medlem
Citat:
För en månad sen var det klimathotet med smältande isberg som var den största utmaningen. Idag är det att bilen inte längre ska låta brumbrum till tonerna av "allt du kan göra, kan jag göra bättre", vilket inte så lite påminde om "Kvinnor kan"-kampanjen.
Synd att Volvo glömt hur det gick för dem.

Det här "go woke"-tramset de håller på med nu gör dem oseriösa där det förr handlade om bilar och säkerhet, är de i stället politiska megafoner för någon idiotisk reklammakares våta dröm att skicka ut subliminala budskap i tron att Volvo ska uppfattas som "världsförbättrare".

Så dumt. Såg de inte hur det gick för Procter och Gamble, när Gillette gjorde så?
Har Volvo råd att förlora 8 miljarder dollar på testet?

SAS gjorde ju något liknande och backlashen var omedelbar, men med pandemin sjönk alla flygbolag nästan 90% ändå, så...

På vilket sätt tycker du att "Anything You Can Do (I Can Do Better)" påminner om "kvinnor kan"-kampanjen? Jag hoppas du förstår varför just den här låten valdes: Allt bensin/diesel-drivna bilar kan göra, kan el-drivna bilar göra bättre).

Rent generellt verkar det som att pojkar som ser "feminism" i allt och alla bara inte får tillräckligt med fitta. Gäller det dig också?
Citera
2021-05-29, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Alla företag som är kapitalistiska är woke.

Woke < = > kapitalism

Go woke and you will go broke.

Jag bojkottar alla företag som blir woke.
Citera
2021-05-29, 21:34
Medlem
PenetreraMeras avatar
"Våga vägra woke". De företag som står för det får mig som kund.
Citera
2021-05-30, 01:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ägde en Volvo på 80 talet, kommer aldrig mer äga en. Absolut inte värd pengarna, drar för mycket bränsle, tråkig att köra.

Låt de ta död på sig själva. Folk som köper Volvo gör det för att alla andra gör det. Om grannen slutar med Volvo slutar snart andra grannar med Volvo.
Förr var den svensk och kallades sossecontainer.
Nu är den kinesisk och är allt sämre ihopskruvad för varje ny modell.
Citera
2021-05-30, 02:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisenhoovermachine
På vilket sätt tycker du att "Anything You Can Do (I Can Do Better)" påminner om "kvinnor kan"-kampanjen? Jag hoppas du förstår varför just den här låten valdes: Allt bensin/diesel-drivna bilar kan göra, kan el-drivna bilar göra bättre).

Rent generellt verkar det som att pojkar som ser "feminism" i allt och alla bara inte får tillräckligt med fitta. Gäller det dig också?
Eftersom det är ur en flickas perspektiv berättelsen utspelas, så det blir både Greta, antibrumbrum och bortgjord patriark, vilket är den absolut vanligaste rollen för vita heteronormativa cis-män.
Det finns fortfarande ingen elbil som tar familjen på en roadtrip över 120 mil på el.
Haka på en husvagn också, får du se. Sen kan du testa samma sak på vintern utan tillägget "värmepaket".

Det har en normal modern dieselbil inga som helst problem med.
Citera
2021-05-30, 09:55
Avslutad
Citat:

..hur tycker du shamingtaktiker funkar på ett anonymt forum? Får du bra avkastning på det känner du? Jag menar, hur ersätter det IRL 'kvittot' man får av ett ansiktsuttryck av en som skruvar på sig och känner sig bortgjord? Hur ersätter du känslan av att i verkliga livet kunna doxa och förfölja någon och se dem lida bland arbetskamrater, vänner och grannar?

..jag vill gärna veta för just det där beteendet på ett anonymt forum som detta förbryllar mig.

Klistar du upp urklipp ur någon projektion från en tidning på en kollagevägg och sedan skriver ord och datum under som beskriver "när du klämde till det där aset" eller hur gör du?
Citera
2021-06-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..hur tycker du shamingtaktiker funkar på ett anonymt forum? Får du bra avkastning på det känner du? Jag menar, hur ersätter det IRL 'kvittot' man får av ett ansiktsuttryck av en som skruvar på sig och känner sig bortgjord? Hur ersätter du känslan av att i verkliga livet kunna doxa och förfölja någon och se dem lida bland arbetskamrater, vänner och grannar?

..jag vill gärna veta för just det där beteendet på ett anonymt forum som detta förbryllar mig.

Klistar du upp urklipp ur någon projektion från en tidning på en kollagevägg och sedan skriver ord och datum under som beskriver "när du klämde till det där aset" eller hur gör du?

åh haha, ja jag får verkligen bra avkastning!
Tack för att du finns <3
Citera
2021-06-16, 13:33
Avslutad
Citat:
åh haha, ja jag får verkligen bra avkastning!
Tack för att du finns <3

Ok, jag förstår. Lycka till med det då..
Citera
2021-06-16, 15:36
Medlem
Citat:
Eftersom det är ur en flickas perspektiv berättelsen utspelas, så det blir både Greta, antibrumbrum och bortgjord patriark, vilket är den absolut vanligaste rollen för vita heteronormativa cis-män.
Det finns fortfarande ingen elbil som tar familjen på en roadtrip över 120 mil på el.
Haka på en husvagn också, får du se. Sen kan du testa samma sak på vintern utan tillägget "värmepaket".

Det har en normal modern dieselbil inga som helst problem med.

Jag tycker att det är ur Lassgårds perspektiv det hela utspelar sig. Han försöker leka med sitt barnbarn (?) på samma sätt som hans far antagligen lekte med honom och som han själv antagligen lekte med sina barn - genom att säga "brumbrum" när man kör med bilen. Barnbarnet (?) hakar dock inte alls på och det blir ingen lekstund för Lassgård med henne. Inte förrän hon blir hämtad/de åker iväg, så inser han plötsligt att den familjens bil, som ju är den bil som hon känner till i kanske hela sitt korta liv, inte alls låter "brumbrum" som alla bilar gjorde förr och att hon därför helt enkelt inte fattade någonting av hans brummande lekförsök. Jag tyckte att det var lite småfyndigt faktiskt, fick en tankeställare om hur det kan skilja ordentligt ibland mellan generationernas livserfarenheter.

Håller inte alls med om att han är bortgjord på något som helst sätt, varför tycker du det? Och det är ju ett faktum att elbilarna inte låter som bilarna gjorde förr, eller? En liten släng av Greta-perspektiv möjligen, om man med det menar precis minsta lilla grej som antyder miljö- eller klimattankar, men det var hon ju faktiskt knappast först med, och är heller inte direkt ensam om att tänka på idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in