1. Moqdad - äldst av bröderna. En riktigt skojare som anser sig vara ekonom.
2. Mohammed - näst äldst. Läkare
3. Hammad - tredje brodern i rank men styr hela familjen. Läkare
4. Ali - data kunnig. Ligger bakom alla it
Dessa bröder har inte bara lurat samhället utan även sina vänner.
Mellan 2015 till 2017 hade bröderna en delägare i det så kallad laniakeahem ett vårdbolag med närmare 205 st klienter.
Delägaren Jo...s Ab.... a hjälpte dessa brödet att komma på fötter med sin första vårdcentral i Husby.
Bröderna blev giriga och lurade Jo...s på allt han hade.
Det var tack vare deras delägare som dessa bröder kunde skapa nya vårdcentraler och expandera. Och så fort dom kom på fötterna så blåste dom delägaren.
Och nej dom är inte iranier eller kurder.
Dom är irakier.
Deras pappa är aktiv medlem i det så kallad Järfälla moskén (imam Ali center)
Det är därifrån dem flesta av deras klienter kommer ifrån.
Hur skall vanliga bartendrar, vakter, kassa/biljettpersonal kunna veta om ett Corona-pass är äkta, eller ej? Är helt omöjligt då dessa säkerligen, om jag känner EU och Sverige rätt, ej kommer vara standardiserade i någon högre grad och kommer komma i otaliga versioner - omöjligt att hålla reda på för pöbeln som skall kontrollera dessa...
Jag var och tog ett test på Torsgatan 3B. Det kändes lite lurt om jag ska vara ärlig så jag blir inte förvånad. Skämtade ironiskt nog om detta med några vänner som tog test samtidigt som mig. Vi diskuterade hur många som förmodligen fejkar test. Enkla pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av malu4
Jag tog ett test på Doktorsgruppens "mottagning" i Nacka Forum. Fick EXAKT samma känsla som du. Kändes oseriöst. Provsvaret (negativt såklart) kom dessutom EXTREMT snabbt - ca 5h efter testet
JA precis
Jag disktuterade detta med flera både Svenskar och utländska affärsresenär i olika flygplans lounges.
De testrutinerna som finns inte bara i Sverige utan i hela Schengen är ju ett sådant praktfiasko av att försöka hitta konsensuslösningar mellan olika lagar som blir problematiska med pandemin.
Den som hade bäst take på det var en snubbe från BCG
han berättade om "Corona hotell" i Hong Kong och osv där du måste bo på hotell i 10 dagar vid flygplatsen testas av Kineniska staten flera gånger innan du äns släpps in i landet.
Oftast för att komma till andra regioner i Kina måste man först genomgå Hong Kong biten.
Samma gällde Island då är det någonstans Island som styr över de nya inresande om de nu inte har samhällsmitta.
Tar vi det som händer i Schengen är testkraven och rutinerna ett skämt.
Reser det ner folk från Finans, Tech eller Consulting branschen på affärsmöten kommer de knappast att självisolera sig i 10 dagar innan de vistas fritt i landet. I andra Schengen länder är de ganska ovilliga att ge dig de 5 dagars testen du egentligen ska ta för att bryta din självisolering om du inte har deras motsvarighet till personnummer. Det finns så mycket adminstrativa hål
Så vad gör då EU jo man inför obligatoriska test och reseintyg (som ska utfärdas av läkare inom särskilda tidsramar) vilket betyder att vårdguidens masstestning inte anses tillräckligt tillförlitlig.
Nu har du simpel
Tillgång och Efterfråga.
Konsument Testar sig
Inte för att få ett provsvar utan för att få ett NEGATIVT Provsvar för att kunna resa.
För hen är viktiga faktorer
Pris (speciellt när resan sker privat), Tillgänglighet, snabbhet (pga av sjuka krav av inreselandet) och logistik (att det inte ska bli en tidstjuv).
Som Leverantör:
Vinner du kunderna om marknadsandelar om du tillgodoser detta.
Vad intyget sedan betyder, hur duktiga testare du har eller hur pass tillförlitliga labb du använder skiter alla parter i.
Svenska myndigheter har heller inget egetintresse av att garantera detta mer än att rädda ansikte mot sina diton i inreselandet. privattestar jag mig i Sverige så gör jag ju det pga av de kraven Tyska, Nederländska, Franska osv myndigheter ställer på flygbolaget som i sin tur kräver provet.
Även i de fall testen faktiskt analyseras så ligger det i ingens intresse att leverera ett positivt svar.
Skulle jag någon gång testa positiv med en privataktör så skulle jag undvika just den aktören inför framtida tester.
Ett positivt test svar kan innebär miljonförluster för de bolag och uppdragsgivare jag jobbar för. Inställnign och omplanering av möten.
För andra tjänstemän kan det innebära att de inte får se sina barn på en månad (om de återvänder till exempelvis TYskland från Sverige).
Senast redigerad av L-illuminato 2021-06-20 kl. 10:56.
Så din poäng är att dessa PCR-test var helt meningslösa och verkningslösa från början och att det därmed inte är så farligt att sälja bluff-test?
Jag är inne på BCG konsulten linje att inom Schengen är de det.
DE som blir blåsta i det här fallet är också Tyskland / Nederländerna/Frankrike mdfl.
Du har samhällssmitta i samtliga Schengen länder. Med nyanskillnader från land till land.
Testen i sin privata utformning kan mer ses som en reseskatt eller reseböter. Det har ju också förändrat klientellen på vilka som reser (mindre klanfolk och bidragshustler). Det drabbar oss som jobbar inom flera Europeiska marknader för diverse bolag ska tvingas punga ut eller som vår uppdragsgivare ska tvingas betala.
Skulle det verkligen handla om att eliminera Covid-19
Hade ju staten aldrig lämnat ifrån sig ansvaret (så som i Kina eller Island).
När jag återvänder till Sverige har de oftast en drop in test station på Arlanda vid Bagagebältet som Region Stockholm och Region Uppsala står för.
Där tar jag mitt test beställer en Uber och åker hem får oftast svar dygnet därpå och undviker att träffa kollegor innan det.
Senast redigerad av L-illuminato 2021-06-20 kl. 11:02.
Så din poäng är att dessa PCR-test var helt meningslösa och verkningslösa från början och att det därmed inte är så farligt att sälja bluff-test?
Hälsorisken för Svenska myndigheter om blufftesterna handlar ju om de privata aktörer som jag brukar i Paris, Amsterdam, Frankfurt, Berlin mdfl.
Det är deras blufftest som ställer till det för oss i Sverige.
Även om man i Sverige vid flertalet tillfällen (helt random) låtit Schengen plan landa i den delen som tillhör passkontrollen och där svensk Polis/Tull kontrollerat de privata intygen vilket givetvis påverkar detta.
Vet flera Finskor som antingen är "Pappa betalar" eller "Gold diggers" som mellan raderna anspelat att de förfalskat intygen själva när de rest runt bland Europas storstäder.
Skulle det verkligen handla om att eliminera Covid-19
Hade ju staten aldrig lämnat ifrån sig ansvaret (så som i Kina eller Island).
Mycket möjligt att staten varit naiv som lämnat ifrån sig ansvaret, men även komplicerade hjärtoperationer tillåts utföras av privata företag. Det handlar om att ha en fungerande kontroll, förmågan och viljan att komma åt oseriösa aktörer. I det här fallet har inte det fungerat. Ska vi därmed förbjuda all privat vård? Eller ska vi istället sätta dit de oseriösa aktörerna ordentligt?
Inget av det som du tar upp är på något sätt ett försvar för svin som gör stora pengar på att lura folk att tro att de är smittfria. Det må vara ett bristfälligt system, men nån som skamlöst lurar folk på detta sätt ska sättas dit med lagens strängaste straff. Som jag skrivit tidigare finns utrymme att döma ut livstids fängelse.
Mycket möjligt att staten varit naiv som lämnat ifrån sig ansvaret, men även komplicerade hjärtoperationer tillåts utföras av privata företag. Det handlar om att ha en fungerande kontroll, förmågan och viljan att komma åt oseriösa aktörer. I det här fallet har inte det fungerat. Ska vi därmed förbjuda all privat vård? Eller ska vi istället sätta dit de oseriösa aktörerna ordentligt?
Inget av det som du tar upp är på något sätt ett försvar för svin som gör stora pengar på att lura folk att tro att de är smittfria. Det må vara ett bristfälligt system, men nån som skamlöst lurar folk på detta sätt ska sättas dit med lagens strängaste straff. Som jag skrivit tidigare finns utrymme att döma ut livstids fängelse.
Jo fast provet för Schengen resor är helt redundant. Den enda som har kontrollerat mina privata intyg när jag rest in i andra Schengenländer har varit flygplanspersonal.
Det finns inga som helst möjligheter att validera äktheten av dessa. Det finns heller inget intresse mellan vårdgivare och köpare att upprätthålla äktheten.
Jag vet att chanserna att jag får Covid är lika stor oavsett om jag är i Haag, Rotterdam, Amsterdam, Stockholm, Paris eller Frankfurt.
Nu tvingas jag eller min arbetsgivare betala denna symboliska straffskatt. Självklart hade det varit bättre om den nu tillföll en ärligare institution med bättre rutiner
Har rest flertal gånger under året, aldrig tagit ett test köpt negativt svar av läkare för ca 700kronor alla 5 gångerna. Dvs jag gör ett test men han skriver det som negativt och ger mig lappen med stämpel att kunna resa innan testet ens analyserats.
Har rest flertal gånger under året, aldrig tagit ett test köpt negativt svar av läkare för ca 700kronor alla 5 gångerna. Dvs jag gör ett test men han skriver det som negativt och ger mig lappen med stämpel att kunna resa innan testet ens analyserats.
Du borde sättas i ofrivillig "karantän" ett antal år framåt.
Ett bra incitament för att fortsätta hålla gränsen mot Sverige så stängd som möjligt under lång tid framöver, tyvärr kommer det väl inte att hända men ändå...