Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Att du inte tycker det är konstigt duger inte. Du måste presentera en hypotes som går att undersöka.
Nej de borde bli mindre och mindre utan att försvinna över huvud taget.
Visst kan vi mäta jordens krökning och det har vi gjort i tusentals år. Du kan mäta krökningen på många olika sätt. Med hjälp av lantmäteriinstrument, med hjälp av en vanlig smartphone, med hjälp av ett gyro, med hjälp av fixstjärnor. Till och med plattjordare som Jeranism har lyckosamt mätt kurvan.
Anledningen till att FE trots detta existerar har ingenting med att vi inte kan mäta, undersöka eller till och med fotografera jorden. Det har enbart att göra med att FE:are inte förstår, ni är helt enkelt för korkade och obildade. Du förstår ju till exempel inte innebörden av att din smartphone kan mäta höjden relativt WGS84.
Håller med - och självklart gäller även det omvända: Att länka till ett YT-klipp och säga "titta, jorden är platt" är ett uruselt bevis.
Trots detta är du och andra plattjordare fullständigt fixerade vid detta och det är ni som ständigt för fram det. Du vägrar ju prata om något annat än båtar som försvinner över horisonten, all din argumentation handlar om att zooma in föremål vid horisonten.
Ska vi prata om något annat än YT-klipp på båtar vid horisonten?
Hur förklarar du att vi hittar på jorden?
Just det här med båtarna tas ju upp eftersom nasa-personal och dylikt folk själv säger att det är ett tvärsäkert bevis. Hånfullt också.
Har lite svårt att tro på saker när man använder den tekniken. När det borde vara väldigt lätt för dom att förklara det här utan att använda det argumentet, om det är rätt.
Håller med om att det inte nödvändigtvis bevisar någonting.
Men det visar att den nasa-kärringen har fel och inte har undersökt fenomenet riktigt.
Hon får tro Plato bäst hon vill men han hade också fel.
Och en filosofisk tanke som, "kolla, det borde betyda", ska inte användas som nåt sorts bevis. Åt nåt håll. Det visste även Plato.
Dom hittade väl på tiden då det var vedetaget att jorden var platt också?
Ni säger ofta, "det får man ju lära sig innan man går" t,ex.
Ni kan ju inte mena att barn har det sinneslaget att förstå komplexa förklaringar på hur jorden ser ut?
Om så, nej ni kan inte vara seriös med det så tänker inte ens underhålla den tanken.
Och det med perspektiv och oändlig syn.
"Vi ser stjärnor 100tusentals ljusår bort?
Ok, omöjligt att dom kan vara närmare?
Och hur har det mätts upp? Vilken utrustning har använts? Finns det nå referenspunkter jag som lekman kan följa för att mäta upp avståndet korrekt?
Konspirationsdelen.
Om jag var en del av en grupp matematiker med makt och velat föra folk bakom ljuset om vart dom existerar hade det nog blivit rätt lika som det ser ut idag.
Skulle jag fått 65 miljarder per dag hade jag tagit det skitseriöst också. Inga läckor och köpt in mig i skolböcker, reklamfilmer, underhållning och nyhetsinslag.
(tror inte det finns nåt nyhetsprogram utan snurrande jordglob.) Sen hade jag fejkat rymdfärder och fått in austronauter i så mycket underhållning som möjligt. Austronauter som gick mot mig å påpekat hål i min teater hade mördats. Skulle sprängt en rymdfärja och visat för barn så dom växer upp med en skräck för att bygga egna raketer att utforska med. Skapat en egen underhållningschanger kallad science fiction.
Hade även skapat en flat earth rörelse med dumma argument som motpol. Som jag i sin tur programmerat folk till att håna.
Behöver inte ens sitta och försvara idéerna då folket jag manipulerat är tvärsäker på att dom har rätt.
Även om jag inte är övertygad att jorden är platt kan vi slå fast att.
Det är uppenbart att nasa med medlöpare inte berättar sanningen i vissa skeenden.
Och att ständigt förneka det ger inga pluspoäng.
Med det sagt.
Ja det finns anledning att plocka isär allt och sätta ihop det igen.
Försök sätta ihop det utan att lyssna till auktoriteter. Är ni vetenskapligt lagd borde det gjorts redan.
Flat earthare försöker ju iaf komma på experiment.
Vad tror ni om force the line?
https://youtu.be/Rx4vvHqKn-I