Citat:
Jag sade inte att hakkorsexemplet var samma sak som fillers. Jag använde det för att illustrera underliggande principer. Sen var det just ingen hatsymbol i exemplet.Det beror helt på vad de väljer att göra. Att förändra sitt kropp i olika mån är ett personligt val och inget som angår någon annan än den som gör förändringen.
Jag ser inte själv annorlunda på de som injicerar fillers i läpparna och vissa som väljer att använda smink. Båda exempel handlar om att förändra och manipulera sitt utseende.Tycker att ditt fiktiva exempel ligger lite väl långt ifrån verkligheten då de flesta i västvärlden vet vad en synlig svastika i första hand signalerar.
Skulle därför tro att antalet vita Buddhister med normal intelligens som tatuerar in sånt på kroppen är nästintill obefintligt.
Men säg att det vore en äldre indisk man med etnisk klädsel som jag hade framför mig vid en anställningsintervju - ja, då hade jag nog låtit den detaljen löpa förbi utan vidare anmärkningar då en sådan person förmodligen ger ett helt annat intryck hos folk än det nazistiska.
Sen så blir det också rätt skevt att jämföra intatuerade hatsymboler med något så oskyldigt som en fylld mun. Eller likaledes oskyldiga tatueringsmotiv. Ni som klagar på sådana ting är ytliga och gör dessutom en liten fjäder till ett helt hönshus.
Jag ser inte själv annorlunda på de som injicerar fillers i läpparna och vissa som väljer att använda smink. Båda exempel handlar om att förändra och manipulera sitt utseende.Tycker att ditt fiktiva exempel ligger lite väl långt ifrån verkligheten då de flesta i västvärlden vet vad en synlig svastika i första hand signalerar.
Skulle därför tro att antalet vita Buddhister med normal intelligens som tatuerar in sånt på kroppen är nästintill obefintligt.
Men säg att det vore en äldre indisk man med etnisk klädsel som jag hade framför mig vid en anställningsintervju - ja, då hade jag nog låtit den detaljen löpa förbi utan vidare anmärkningar då en sådan person förmodligen ger ett helt annat intryck hos folk än det nazistiska.
Sen så blir det också rätt skevt att jämföra intatuerade hatsymboler med något så oskyldigt som en fylld mun. Eller likaledes oskyldiga tatueringsmotiv. Ni som klagar på sådana ting är ytliga och gör dessutom en liten fjäder till ett helt hönshus.
Vi kan iaf vara överens om att det spelar roll hur folk reagerar på anställdas utseende: som du sade i ditt exempel om att den indiske mannens hakkors skulle vara okej för att den "förmodligen ger ett helt annat intryck hos folk än det nazistiska."

(Sen tror jag till skillnad från dig att det skulle ha en negativ påverkan hos en ganska stor del kunder, men det är inte viktigt här eftersom det bara är en åsiktsfråga.)
Sen sade du också att "antalet vita Buddhister med normal intelligens som tatuerar in sånt på kroppen är nästintill obefintligt."
Jag håller med. Det är dock en bedömning du har gjort.
Andra kanske tycker att mängden tjejer med fillers som har god arbetsmoral är, om inte obefintligt, så mycket lägre än snittet. Det har jag själv ingen kunskap om. Men det är en bedömning de har gjort.
Ni gör båda bedömningar om folk utan att veta säkert. Det är inget fel i det i sig. Sen kan man ju ha fel i den individuella bedömningen, men det är en annan sak.