2021-06-19, 22:57
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Absolut allvarligt och omoraliskt. Men på individnivå är det nog ingen som tänker "fan jag har blivit blåst! Jag fick ut och resa trots att jag kanske haft covid, ge mig tillbaka mina pengar"
Finns ju andra skäl till att veta att man är frisk typ att man ska hälsa på sjuka eller äldre släktingar...
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Fan vad sjukt! Använt Abcure flera ggr. Tyckte det var lite konstigt att de levererade svar så galet mycket snabbare än de andra alternativen. Hade med andra kunnat skriva ett eget intyg med en egen Buttericks-stämpel. Precis lika säkert testresultat.

Här har man testat sig innan man ska träffa äldre släktingar för att vara på säkra sidan. Tur man uppenbarligen varit frisk ändå, törs inte ens tänka på konsekvenserna om jag burit på smittan och utsatt andra för den i tron om att man är safe. Vilka sjuka as, ta ifrån dem allt!

Funderar fasiken själv på att söka upp dem och kräva pengarna tillbaka, har trots allt lagt i runda slänga 5.000 kr på test bara hos abcure.

Du får kontakta polisen. Du är part i målet och har dels rätt till delar av det skadestånd/brottsofferersättning som kommer, samt dels adderar ytterligare lite sannolikhet till att de ansvariga fälls för grovt brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Man får ju vänta på provsvaret såklart. Det är det jag menar med "kvittot".

Är nog jag som är trög, men förstår inte vad du menar.
Citera
2021-06-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.FergemneE150D
Fast detta är väl ändå inte sant. Man får inte resa på kvittot såvitt jag vet.

Man får inte resa på "kvittot"! Ett antigentest måste ha ett läkarintyg.
Citera
2021-06-19, 23:00
Medlem
lala-lands avatar
J*la k*k as!!! Min vän tog ett PCR innan hon hälsade på sin pappa som suttit i självkarantän i några månader. Hon hade såklart inte corona enligt deras test. Nån dag senare mådde hon dåligt och visade sig ha corona och smittat pappan som låg på IVA över en månad och sen dog. De förstod inte då att det vad hon som smittade, för testet var ju ok. MÖRDARE!!!

Hatten av till alla som gräver fram mer. Gör alla kopplingar ni kan hitta och som nån skre - de soppar igen digitala spår - SPARA ALLT! Det finns så mycket mer skit att hitta här
Citera
2021-06-19, 23:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Problemet är väl att vissa länder kräver svar som är ganska färska, vilket allmänvården inte har en tendens att ge

Well, we are in a pandemic afterall.. Orkar man inte vänta på att systemets kvarnar skall mala färdigt och nya upphandlingar mm skall hinna ta plats för att samhället skall hinna ikapp med att utfärda reseintyg till samhällets ekonomiskt välbeställda, så tar de helt enkelt risken att någon lurar skjortan av de istället.

Vi vanliga dödliga har sedan länge insett att vi nog får vänta ett år till innan vi kan resa nånvart.
Citera
2021-06-19, 23:01
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Du får kontakta polisen. Du är part i målet och har dels rätt till delar av det skadestånd/brottsofferersättning som kommer, samt dels adderar ytterligare lite sannolikhet till att de ansvariga fälls för grovt brott.
You got it! Men gissar att de redan är långt bortom våra gränser i typ Turkiet med vilka vi inte har utlämningsavtal.
Citera
2021-06-19, 23:02
Medlem
Protienpulvers avatar
https://m.dagensvastervik.se/nyheter/e/93137/nu-gar-det-att-snabbtesta-sig-nytt-testcenter-i-kalmar-och-i-vastervik/

Är det samma bolag?
Citera
2021-06-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Jag vill ha tillbaka mina skattepengar. Men de kan man väl se i det blå efter.

NEJ DET ÄR LUGNT, VI HAR PENGAR PÅ LAGER säger regeringshelvetet, och simmar vidare.

Vem blir politiskt ansvarig för detta megahaveri? Regionen i Stockholm kommer undan allt för ofta med skit de gör.

Vill veta vilka man ska rösta på i extravalet

Rösta på ett parti som vill lägga ned landstingen eftersom det är svårare för bluff-företag att blåsa staten. Samma sak med skolan. Sen kommer vi till den fria etableringsrätten. En apa kan räkna ut att den inte fungerar eftersom vi har en omfattande organiserad brottslighet i Sverige.
Citera
2021-06-19, 23:04
Medlem
Citat:
Well, we are in a pandemic afterall.. Orkar man inte vänta på att systemets kvarnar skall mala färdigt och nya upphandlingar mm skall hinna ta plats för att samhället skall hinna ikapp med att utfärda reseintyg till samhällets ekonomiskt välbeställda, så tar de helt enkelt risken att någon lurar skjortan av de istället.

Vi vanliga dödliga har sedan länge insett att vi nog får vänta ett år till innan vi kan resa nånvart.

Ja om det vore så väl att man vara ekonomiskt välbeställd. Handlade mer om att hon blev fast här i Sverige när alla stängde gränserna och var tvungen att åka hem nu om hon inte ville ha en böteslapp på cirka 50 lax av nederländska staten om hon inte åkte hem
Citera
2021-06-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protienpulver
https://m.dagensvastervik.se/nyheter/e/93137/nu-gar-det-att-snabbtesta-sig-nytt-testcenter-i-kalmar-och-i-vastervik/

Är det samma bolag?

Det bör det vara. Doktorgruppen finns även i Västerås. En vän till mig tog ett antigentest hos dem i Västerås. Det kostade 599 kr.
Citera
2021-06-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protienpulver

Är det samma bolag?

Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in