2021-06-19, 17:35
Medlem
Detta är betydligt större än de estimerade 100/150 miljonerna. Tänk den ökande smittspridningen detta har orsakat, vilka kostnader för vården/smittspårning etc. som redan sliter 24/7. För att inte tala om alla patienter och anhöriga som kan ha förlorat sina liv/hamnat på IVA på grund av en falsk trygghet. Spendera en vecka på IVA så inser man snabbt att det är långt ifrån endast 80-plussare som aldrig skulle resa, utan människor i alla åldrar. Hur kan man som läkare eller med någon som helst anknytning till vården vara så ryggradslös att man har medverkat i det här? Dags att agera som samhälle, vi kan inte bara acceptera detta.
Citera
2021-06-19, 17:36
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Folk lär sig ALDRIG.
Det är banne mig otroligt. Från att ha jobbat som falsk läkare utan legitimation på det ena stället efter det andra till att få bedriva sådan här bluffverksamhet? Hur är det möjligt?!

Det är väl inte bekräftat ännu att det är han även om det kanske lutar åt det hållet.
Citera
2021-06-19, 17:40
Medlem
Jag var och tog ett test på Torsgatan 3B. Det kändes lite lurt om jag ska vara ärlig så jag blir inte förvånad. Skämtade ironiskt nog om detta med några vänner som tog test samtidigt som mig. Vi diskuterade hur många som förmodligen fejkar test. Enkla pengar.
Citera
2021-06-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Oj, babbar som är kriminella och utnyttjar både stat och privatperson, ovanligt

Hatar fan Sverige och svenskar, äckligt, hoppas vi dör ut.

Var glad att du bor i land där dom upptäcks och åker i fängelse i alla fall
Citera
2021-06-19, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det är väl inte bekräftat ännu att det är han även om det kanske lutar åt det hållet.

Okej sant. Men det lutar ju ändå åt att det föga förvånande är innovativa entreprenörer med ursprung från andra delar av världen. De brukar vara överrepresenterade när det kommer till den här typen av bedrägerihärvor med många inblandade.
Citera
2021-06-19, 17:52
Medlem
No**sh*n Za*er*ish instagram blev nyligen privat. Antagligen följer de tråden här. No**sh*n verkar vara i ett förhållande med Da*i*l Fe*ha**ion som tidigare nämnt (hann se instagram-bilder innan kontot blev privat). Någon som vet om Da*i*l Fe*ha**ion har kvar sitt konto?
Citera
2021-06-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Oj, babbar som är kriminella och utnyttjar både stat och privatperson, ovanligt

Hatar fan Sverige och svenskar, äckligt, hoppas vi dör ut.

Rikta hatet där det hör hemma och fundera över hur svenska myndigheter kan vara så satans godtrogna trots att man VET att där det finns MENA finns också störst risk för fusk och bedrägerier. Men nejdå, man fortsätter ösa ut tillstånd och godkännanden. För att inte tala om bidrag.
Citera
2021-06-19, 18:04
Medlem
vittne-xs avatar
Tjenis.

Bruden i detta "gäng" kom åkandes som passagerare in en svart VW Amorak V6 TDI idag runt 13:40, där dom parkerade bredvid oss vid Matpressen Västerbroplan, snubben som körde var dock inte en 55-taggare utan runt 35-40, men med samma "ursprung" som bruden. Hon är skriven på ett helt nybyggt brf-komplex bredvid Gröndalsbron c:a 500m bort, så det verkar som hon inte snappat razzian än.

Jag kollade in bilderna på bruden som finns och är tvärsäker att det var hon i pick-up:en.
https://ibb.co/ZzydwX6

Jävla öde att man inte sett tråden tidigare så man kunde ha tagit reg-nr.
Citera
2021-06-19, 18:12
Medlem
NirvanAs avatar
Är det kurder som är i farten igen ?
Citera
2021-06-19, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strovtagihembygden
Var glad att du bor i land där dom upptäcks och åker i fängelse i alla fall

Gör de det? Har sett reportage om att de flyttar/flyttas bara till annat landsting eller dyl. Tror de var "Uppdrag granskning" för något år sedan.
Citera
2021-06-19, 18:16
Medlem
Aftonhoran69s avatar
Vilken skandal. Jävla skitmänniskor. Hur många liv har de på samvetet?

Häng ut alla.
Citera
2021-06-19, 18:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det kurder som är i farten igen ?
Skulle snarare tippa på Persiskt ursprung men det finns ju kurd-perser också Hanif Bali och Nooshi Dagostar tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in