Citat:
Ursprungligen postat av
Surtunderliv
300 mg diazepam motsvarar 120 st 5 mg oxazepam~
sry för ot men är nyfiken, är det en engångs dos som gavs vid akut DT? tillsammans med någon antipsykotika antar jag. Hur lång tid från behandling till att du var närvarande kan du minnas?
Aldrig upplevt DT själv tack och lov men kan tänka mig att man är rätt snurrig när man vaknar, speciellt med sådana hästdoser stess.
Någonstans mellan 120 och 180 - enligt vissa ekvivalenstabeller är förhållandet dia - oxa faktorn 2,5 och då landar vi på 150 piller... av akademiskt intresse eg.
Ja, akut DT, nej inget annat. Tidigare DT:n fått även Haldol med 400 mg dia/dygn under en tredagarsperiod. Senast, minns ingenting. Förrförra, trodde jag blivit grönsak, det minst oroande var vuxenblöjorna

(1200 mg på tre dygn gör att... den rektala kontrollen s a s upphör, nog med skitsnack). Hallisar, vansinniga tankar, ingenting man önskar sin värsta fiende. Det mest skumma var när varje sinne försvann under en timme - döv en timme, sedan ingen lukt under ca timmen, satt och blundade i ett hörn för att slippa känna av att vara blind... sedan mer hallisar...nej fy fan. DT är inte skoj.