2021-06-19, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onalim
Ett nystartat bolag har dykt upp på kartan under namnet Venzio AB med postadress c/o Sagari! I styrelsen för detta bolag sitter suppleanten i Sagari AB och Leksaksprinsen tillsammans med ett nytt "nylle". I och för sig är det EM i fotboll nu men har vi verkligen behov av fler "målvakter"?

Mr Roselin måste vara den största mytomanen som skådats. Varför lägger han inte ner bara? Alla anställda och människor som varit runtomkring flyr ju honom. Troligtvis förskingrar han pengarna eller lurar även sina anställda och de som ska jobba honom nära.

Har frågat folk som jobbat där och man har ju hört en del gällande herren. Tydligen helt knarkskadad, skriker och galer för att sedan ringa kraftigt berusad och be om ursäkt. Verkar som att han brukar droger dagligen, undra om hans sambo och dotter är stolt över stjärnan. Där finns en Bentleyn som fortfarande ägs av Sagari sport Management.

Snart ska årsredovisning fram. Nu lutar jag mig tillbaka och följer soppan
Citera
2021-06-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByebyeRosen
Mr Roselin måste vara den största mytomanen som skådats. Varför lägger han inte ner bara? Alla anställda och människor som varit runtomkring flyr ju honom. Troligtvis förskingrar han pengarna eller lurar även sina anställda och de som ska jobba honom nära.

Har frågat folk som jobbat där och man har ju hört en del gällande herren. Tydligen helt knarkskadad, skriker och galer för att sedan ringa kraftigt berusad och be om ursäkt. Verkar som att han brukar droger dagligen, undra om hans sambo och dotter är stolt över stjärnan. Där finns en Bentleyn som fortfarande ägs av Sagari sport Management.

Snart ska årsredovisning fram. Nu lutar jag mig tillbaka och följer soppan
Tja, vad ska vi tro om detta inlägg från nytt FB-konto. Vår lilla grupp har gått bet på att via offentliga kanaler spåra både Maserati och Bentley. Däremot fanns Ferrarin och bara för en vecka sedan ankom en Jaguar F-Pace till "stallet". Någon sambo eller dotter har vi heller inte hittat på aktuell adress. Är det någon sorts "harakiri" vi bevittnar?
Citera
2021-06-20, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onalim
Tja, vad ska vi tro om detta inlägg från nytt FB-konto. Vår lilla grupp har gått bet på att via offentliga kanaler spåra både Maserati och Bentley. Däremot fanns Ferrarin och bara för en vecka sedan ankom en Jaguar F-Pace till "stallet". Någon sambo eller dotter har vi heller inte hittat på aktuell adress. Är det någon sorts "harakiri" vi bevittnar?

Nja..... så svårt var det ju inte att hitta ang bilen i alla fall!
https://www.merinfo.se/foretag/Sagari-Sports-Management-AB-5592197098/2khg6wa-1x4vh
Citera
2021-06-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karinbarin
Nja..... så svårt var det ju inte att hitta ang bilen i alla fall!
https://www.merinfo.se/foretag/Sagari-Sports-Management-AB-5592197098/2khg6wa-1x4vh
Bentley Continental! Den missade vi! Snyggt jobbat!
Citera
2021-06-21, 16:43
Medlem
Hankypanky Haven har försvunnit från Lars I Nilssons träningsregim den 20 maj, såld också? 1 kvar...
Citera
2021-06-22, 12:33
Medlem
Var finns info om Herrn från Limhamn?
Var hittade du info vem som bor med herrn?
Är det före detta anställda som kommenterar här.
Var fick man reda på att herrn har enorma skulder?
Vart finns det mer info angående droger som herrn använder?
Vad är det för spel herrn spelar?
Varför hör man rykten om konkurs?
Senast redigerad av Nilesor81 2021-06-22 kl. 12:40.
Citera
2021-06-22, 12:55
Medlem
När man läser på Google så finns nu knappt något om Mr Roselin som nämns här i tråden. Denna tråd verkar vara skriven av före detta anställda. Verkar som herrn har gjort många sura och ledsna. Kanske alla dyra bilar, lyxliv och humörsvängningar som ene skriver här kan ha gjort att folk är ledsna. Vad vet jag. Har aldrig träffat herrn, har bara hört massa historier. Tycker synd om alla investerare som förlorat alla sina besparingar, men kanske tänker jag fel.
Vore trevligt om Herrn själv kommentera.
Tråkigt med alla spekulationer.
Kanske är det herrn själv som är en av trådens kämpar?
Citera
2021-06-24, 13:38
Medlem
Bucketshops avatar
Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2021-07-01, 11:00
Medlem
Nu blev det tomt i stallet! Space Oddity såld till Finland och Hankypanky Haven såld till Lutfi Kolgjini AB!
Citera
2021-07-01, 11:29
Medlem
Sagan slut!
Citera
2021-07-01, 11:41
Medlem
Jag sa före jul att Sagari-sagan skulle vara färdig vid Elitloppet-helgen ... när man tittar på datumen för ändrat ägarna för de senast sålda hästarna, det var inte en dålig gissa...
Citera
2021-07-07, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doomsday-Dan
Jag sa före jul att Sagari-sagan skulle vara färdig vid Elitloppet-helgen ... när man tittar på datumen för ändrat ägarna för de senast sålda hästarna, det var inte en dålig gissa...
Visst hade Du rätt! Alla hästförsäljningar måste ha inbringat rejäla slantar som dock inte lär komma investerarna till del i någon större utsträckning. Min teori är att det aldrig kommer fram något reviderat bokslut utan att Victoria Invest med anknutna bolag tvångslikvideras till hösten. Huruvida "huvudmännen" då fortfarande är anträffbara i landet återstår att se. På sin tid gömde sig travprofilen Ulf Berner i Marbella i tio år innan han kom tillbaka. Det var på 80-talet och då hade vi inget utlämningsavtal med Spanien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in