2021-06-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Runar skriver på Insta att produktionen är i full gång och han fyller sina dagar med att träffa skådisar och andra filmmänniskor.
Det första man brukar göra när man skrivit under ett filmkontrakt är att man transkriberar boken till ett manus. Det kan ta allt från några månader till ett par år. Eller hyr de in skådespelare innan manuset är klart? När manuset är klart försöker man hitta inspelningsplatser. Det är lite svårt att hitta det utan ett manus. Men Runar sitter nog redan nu och ringer runt sina våta drömmar. "Tjena Persbrandt! Det är Runar. Vill du.. hallå? Hallå?)
En av hans stora lögner i repris.
Sorry, många lögner...
Citera
2021-06-18, 10:32
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Runar skriver på Insta att produktionen är i full gång och han fyller sina dagar med att träffa skådisar och andra filmmänniskor.
Det första man brukar göra när man skrivit under ett filmkontrakt är att man transkriberar boken till ett manus. Det kan ta allt från några månader till ett par år. Eller hyr de in skådespelare innan manuset är klart? När manuset är klart försöker man hitta inspelningsplatser. Det är lite svårt att hitta det utan ett manus. Men Runar sitter nog redan nu och ringer runt sina våta drömmar. "Tjena Persbrandt! Det är Runar. Vill du.. hallå? Hallå?)
Skriva utkast till manus
Skaffa finansiärer, söka pengar hos SFI.
Sen börjar produktionsplanering.

Och vem skulle vilja finansiera en film om Runar? Jag tror att en film om Fadde Darwichs liv skulle vara intressantare.
Citera
2021-06-18, 10:38
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Skriva utkast till manus
Skaffa finansiärer, söka pengar hos SFI.
Sen börjar produktionsplanering.

Och vem skulle vilja finansiera en film om Runar? Jag tror att en film om Fadde Darwichs liv skulle vara intressantare.
Ha ha, jag är inte säker. Fadde står i dörren och avvisar folk. Fadde hånglar med Linda Rosing. Nä? Runars liv (läs lögner) kan bli en ny Baron von Munchausen.
Citera
2021-06-18, 10:50
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
En av hans stora lögner i repris.
Sorry, många lögner...

Att han skitar ner sig ännu mer är en gåta?
Har han inte lärt sig någonting av hur det kan gå när man inte talar sanning?
Nu blir det inte ett fängelsestraff pga lögner runt hans ”film”. Men trovärdigheten, är han inte ett skit intresserad av att, allt till trots, försöka återvinna trovärdighet? Eller är han en patologisk mytoman?

Och om det nu hade (i fantasin) blivit en film.
Vem går på bio, slantar upp, köper popcorn och med tillförsikt ser fram emot en bra film?
Hen finns inte.

Det närmsta Runar kommer film är möjligen en rätt fadd och dimmig dokumentär på SVT2 kl. 22.30 en tisdag i oktober. Men bara det, är nästan to much att ge Runar.

Kunskapskanalen kl 10.00. 45 min före filmen om Citronfjärilens vinterbo.

Citera
2021-06-18, 11:03
Medlem
Citat:

Inner hindrar Runar själv att casta och reka platser.

Om Runar själv får styra och fabulera på utan tråkiga reality checks, kan den säkert bli riktigt underhållande.
Senast redigerad av 25cm-slak 2021-06-18 kl. 11:05.
Citera
2021-06-18, 11:30
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak

Om Runar själv får styra och fabulera på utan tråkiga reality checks, kan den säkert bli riktigt underhållande.
Jag är inte så säker på att filmen blir såsom Runar vill och tror.
Citera
2021-06-18, 12:03
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ha ha, jag är inte säker. Fadde står i dörren och avvisar folk. Fadde hånglar med Linda Rosing. Nä? Runars liv (läs lögner) kan bli en ny Baron von Munchausen.
Fadde föddes i Kurdistan o familjen flyttade hit när han var liten.
Var säkert omtumlade att komma hit o växa upp i ny världsdel osv.

Runar har rest ca 40 mil fågelvägen...
Citera
2021-06-18, 12:46
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:

Att de inte satsar på att göra en film om Carola istället. Det vore spännande.
Citera
2021-06-18, 13:39
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:

Fadde med föräldrar och syskon kommer från Syrien.

Hans bror Haysam var också i dörr (inte Ordningsvakt eller pointer) utan gammal hederlig dörrvakt, på Café Opera.
Bl a m Paolo Roberto som kollega och mentor.

Och bror 3 Johan, helt galet våldsam, stor, stark och Elak om du inte var hans vän.
Kåkfarare naturligtvis.

Citera
2021-06-18, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag är inte så säker på att filmen blir såsom Runar vill och tror.

Kanske inte. Men tror inte du också att den blir roligast om Runar får styra helt själv?

Ingen komik är sannare än lyteskomiken.
Citera
2021-06-19, 10:10
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak

Jag kan se det framför mig. Ja, jag skulle bli förvånad om det inte var så. Runar reser runt halva Sverige innan midsommar och har kommit överrens med några skådespelare. När han glad i hågen träffar filmteamet nästa gång berättar de att filmmanuset är på god väg och de kommer behålla scenen med bröllopet från boken.
Citera
2021-06-19, 14:03
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Jag kan se det framför mig. Ja, jag skulle bli förvånad om det inte var så. Runar reser runt halva Sverige innan midsommar och har kommit överrens med några skådespelare. När han glad i hågen träffar filmteamet nästa gång berättar de att filmmanuset är på god väg och de kommer behålla scenen med bröllopet från boken.
Kommer scenen från mötet med Sting vara med? Och sen en gråtande Runar när Sting förnekade ett samarbete med Runar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in