Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-17, 15:59
  #10057
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ruskigt pinsamt utfläkande. Skulle skämmas ihjäl. Grina över några jäkla höns.
Ja när hönsen jämförs med deras familjemedlemmar så kan inte familjerelationerna vars så bra.

Jag tippar alltså att media "brer på" eftersom vi numera skall sitta hemma och klappa hunden och hönsen så att vi inte går ut, träffar människor och skäller på Löfven och de övriga.
Citera
2021-04-17, 16:01
  #10058
Medlem
OT kanske och jag ber om ursäkt i så fall..................MEN jag hoppas jag får leva så länge så jag får se den dagen när de där fula, korkade löpsedlarna från våra "kvällstidningar" (kallar man väl dem fortfarande?) FÖRSVINNER! Tänk att slippa se "DOLD FOLKSJUKDOM....huvudvärk...läs om du är drabbad" "Anneli gick ner 30 kilo på två veckor med ny metod från USA" "Stickningar i örat kan vara CORONA".......är du drabbad?
Citera
2021-04-17, 22:57
  #10059
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja, att t ex Aftonbladet skulle publicera något som detta hade inte fått mig att höja på ögonbrynen.

Men skattefinansierade SVT? Är det sånt här våra skattepengar ska betala? Snyftreportage om någon urbaniserad idiot som inte stängslat in sina höns ordentligt? Vad fan?

"De hade länge längtat efter höns och när pandemin slog till blev det läge att bygga en hönsgård. "

Ha ha ha, ja jävlar Urbaniserad hipster som trodde att han skulle ställa om till lantbruk

Sen ägnar sig SVT dessutom åt clickbait eftersom de inte kan klämma ur sig vilket rovdjur det handlade om i texten utan man måste klicka på deras erbarmliga filmreportage som jag förmodar är dränkt i deras jävla utköpta skitmusik som de tydligen måste vräka in i varenda filmsnutt de skiter ur sig numera.

Men det är väl så här det blir när skattefinansierade SVT suger upp alla odugliga sparkade "journalister" från våra värdelösa kvällstidningar. Skattefinansierad skitjournalistik.

Edit, från reportaget:



"dem godaste äggen"

Vår svenska journalistkår är verkligen sämst i världen. Men deras lön är ju finansierad av våra skattepengar så varför ska de anstränga sig?

"dem godaste äggen"

Brothers in arms.

Fy fan. Och det har hänt så snabbt.

Jag kan tolerera enstaka felstavningar men när det blir så många så går en säkring i huvudet. Nån per dag. Numera.
Citera
2021-04-19, 14:07
  #10060
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja när hönsen jämförs med deras familjemedlemmar så kan inte familjerelationerna vars så bra.

Jag tippar alltså att media "brer på" eftersom vi numera skall sitta hemma och klappa hunden och hönsen så att vi inte går ut, träffar människor och skäller på Löfven och de övriga.
Artikeln om hönsen som familjemedlemmar påvisar en otäck tendens inom media. Vi skall isoleras från mänskliga sociala kontakter.

Vår joggingkompis skall vara en drönare som vi benämner "han" eller "hon".

Citat:
Florian “Floyd” Mueller, director of the Exertion Games Lab — now at Monash University in Melbourne — said that this early experiment with the technology showed that the drone has uses as both a pacer and, unexpectedly, as a “companion.”

“The most surprising result was that people really thought [of the drone] as a companion, even if some used it as a pacer,” Mueller said. “People sometimes said they wanted to run until ‘he or she’ died. The fact that they even said ‘he’ or ‘she’ was kind of fascinating.”
https://www.washingtonpost.com/scien...38e_story.html
Citera
2021-04-19, 19:11
  #10061
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Nu har dom iallafall ändrat dem äggen till "–De var speciella och de godaste äggen i hela världen" vilket låter som dom förlorat bara ägg. Rubriken är dock fortfarande lika märklig.
Citat:
”Som att förlora familjemedlem”

Som att förlora en familjemedlem eller som att förlora familjemedlemmar alternativt flera familjemedlemmar. Hur svårt ska det vara?

Citat:
En morgon när Fredrik kom ut till hönshuset, så var det tumult av fjädrar och alla höns var döda.


Tumult av fjädrar? Vem fan har författat skiten?
Citera
2021-04-19, 19:23
  #10062
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Nu har dom iallafall ändrat dem äggen till "–De var speciella och de godaste äggen i hela världen" vilket låter som dom förlorat bara ägg. Rubriken är dock fortfarande lika märklig.

Som att förlora en familjemedlem eller som att förlora familjemedlemmar alternativt flera familjemedlemmar. Hur svårt ska det vara?

Tumult av fjädrar? Vem fan har författat skiten?
Hahaha. Klockren observation.
De förlorade flera familjemedlemmar i ett tumult av fjädrar!
Citera
2021-06-07, 22:49
  #10063
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Jag vet inte vem som är mest idiot i denna artikel men idioti på högsta nivå är det ändock!


Citat:
– Han visste allt om henne och sa hennes fyra förnamn, personnummer och att hon snart skulle fylla 21 år.

Han visste två saker, det är långt ifrån allt.

Citat:
Hon kände så klart genast att det var någon som ville något viktigt och han skapade ett förtroende.
Citat:
Han förklarade att banken ville att hon skulle gå över från ett ungdomskonto till ett vuxenkonto.
Citat:
Eftersom dottern bor tre timmar från föräldrahemmet hade hon inte möjlighet att genomföra processen på plats. Det var något han var fullt medveten om och sa därför att han kunde guida henne genom processen – med hjälp av en bankdosa.

Så hon tyckte alltså att öppnandet av ett nytt bankkonto via telefon inte bara var viktigt och logiskt utan något hon dessutom inte kunde klara av själv för att hon bor 3 mil från sina föräldrar?

Citat:
Det finns en del varningstecken man ska se upp för när en okänd person ringer upp.
– Med lätthet kan man få be att ringa upp. Exempelvis genom banken de uppger sig komma från. Varningstecken är också om personen vill gå in genom bank-ID eller bankdosa.

Ja du bör nog be om att få ringa upp den bank dom påstår sig ringa ifrån men hur är det ett varningstecken? Det största varningstecknet är väl dessutom att en bank ringer upp dig , särskilt för något så trivialt som ett kontobyte, men det nämner man inte ens.
Citat:
Det är helt otroligt att det inte fanns spärr på det här, att pengarna överhuvudtaget kunde flyttas.

En idiotspärr som förhindrar någon att flytta pengar efter dom loggat in med bankdosa/bank id?






https://www.expressen.se/kvallsposte...es-pa-160-000/
Citera
2021-06-08, 02:07
  #10064
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Artikeln om hönsen som familjemedlemmar påvisar en otäck tendens inom media. Vi skall isoleras från mänskliga sociala kontakter.

Vår joggingkompis skall vara en drönare som vi benämner "han" eller "hon".


https://www.washingtonpost.com/scien...38e_story.html



Släpp lös dom där på en hundkappbana så springer väl dom ihjäl sig själva i processen.
Citera
2021-06-15, 03:31
  #10065
Medlem
Barnfamilj attackerades av lemurer påå Kolmården
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...pa-tropicarium
Lemurerna hoppar upp på barnvagnen, biter barnet. Vad gör mamman? Jo, med mobilen i högerhanden försöker hon ta bort en lemur från barnvagnen, medan pappan fortsätter att filma efter att ha sett lemuren bita sonen. Kan två vuxna människor inte se till att plocka upp barnet från barnvagnen? Därefter gråter de ut att ingen djurskötare kom och hjälpte till.

Varför ens gå på Kolmården och stödja utrotning av djur? Lemurer är kraftigt utrotningshotade.
Citera
2021-06-15, 04:43
  #10066
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Barnfamilj attackerades av lemurer påå Kolmården
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...pa-tropicarium
Lemurerna hoppar upp på barnvagnen, biter barnet. Vad gör mamman? Jo, med mobilen i högerhanden försöker hon ta bort en lemur från barnvagnen, medan pappan fortsätter att filma efter att ha sett lemuren bita sonen. Kan två vuxna människor inte se till att plocka upp barnet från barnvagnen? Därefter gråter de ut att ingen djurskötare kom och hjälpte till.

Varför ens gå på Kolmården och stödja utrotning av djur? Lemurer är kraftigt utrotningshotade.

Jag gillar verkligen rubriken. Lemurerna attackerade ingen familj utan letade mat och försvarade sig. Håll för helvete i barnen bland vilda djur.
Citera
2021-06-17, 15:46
  #10067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Jag vet inte vem som är mest idiot i denna artikel men idioti på högsta nivå är det ändock!




Han visste två saker, det är långt ifrån allt.





Så hon tyckte alltså att öppnandet av ett nytt bankkonto via telefon inte bara var viktigt och logiskt utan något hon dessutom inte kunde klara av själv för att hon bor 3 mil från sina föräldrar?



Ja du bör nog be om att få ringa upp den bank dom påstår sig ringa ifrån men hur är det ett varningstecken? Det största varningstecknet är väl dessutom att en bank ringer upp dig , särskilt för något så trivialt som ett kontobyte, men det nämner man inte ens.


En idiotspärr som förhindrar någon att flytta pengar efter dom loggat in med bankdosa/bank id?






https://www.expressen.se/kvallsposte...es-pa-160-000/

Faktum är att det finns sådana spärrar. Säkerligen i namn av försvåra penningtvätt. Sålunda jag hade svårt att överföra pengar till hustruns konto...
Eftersom det var ett konto jag inte brukade använda regelbundet....

Så det är ganska lustigt, banker har spärrar mot hustruns konto resp andra legitima överföringar (extra kontroller finns inbyggda), men det går tydligen mycket bra att utan vidare överföra större summor til vilt främmande konton - som de rimligt sett borde ha under observation som misstänkta konton...

Så varför är vissa överföringar helt vidöppna, medan det finns bevisligen spärrar mot helt legitima överföringar??
Citera
2021-06-19, 12:03
  #10068
Avstängd
wwrs avatar
Här är en idiot-kvinna som bor vid Washington Square. Hon fattar inte att ungdomarna måste ha parken för vild rave dygnet runt.

Kolla bara bilden på den klagande tråkmånsen. Hon ser helt borta ut med en papegoja på huvudet.
https://static01.nyt.com/images/2021...MasterAt3x.jpg

New York Times har ofta ett mycket högt underhållningsvärde.
Citat:
Whose Park Is It? Residents and Revelers Clash Over Washington Square.

What pains me is that this park is for everyone, and now some people are too afraid to go inside,” said Erika Sumner, a local resident. She often lets her pet parrot, Lucy, sit atop her head.Credit...
https://www.nytimes.com/2021/06/18/n...rk-police.html

Vad gör det att ungdomarna struntar i Covid och munskydd när de har trevligt tillsammans.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-06-19 kl. 12:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback