2023-03-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflash80
Haha, så HD tar upp folkbokföringsbrott och det finns ingen åklagare inblandad i det hela?

Nu får du läsa på lillemannen

"Antalet åtal har ökat med 150 procent
Framtidens vardagsbrott kan vara att bo på en adress som inte stämmer med statens register. Det blir allt vanligare att personer ställs inför rätta för folkbokföringsbrott. Det visar färsk statistik från Åklagarmyndigheten som Hem & Hyra tagit fram".

https://www.hemhyra.se/nyheter/kaoset-i-folkbokforingen-stor-okning-av-atal-av-falska-adresser/
Citera
2023-03-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanWestlund
Man undrar ju vem som är mest dum, du som tror att en åklagare blir inblandad i ett fall om folkbokföringsbrott som innefattar böter 😂😂

Tror du missade poängen, men man kan ju inte förvänta sig mer.. 😂

Hur kommer det sig att Jocke är så bränd medans hans bröder är lite mer ”skärpta”? Har dom olika pappor månne?
Citera
2023-03-30, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hur kommer det sig att Jocke är så bränd medans hans bröder är lite mer ”skärpta”? Har dom olika pappor månne?

Dom har olika pappor!
Citera
2023-03-30, 18:54
Medlem
Jocke och Jonna riskerar skattesmäll på 5,7 miljoner kronor.

Det handlar om lyxvillan utanför Norrköping – taxeringsvärde sju miljoner – med pool, gym och golfbana. 2019 köpte paret villan genom sitt bolag Jocke & Jonna AB. Enligt Breakit har de sedan hyrt huset av sitt eget bolag.
https://www.expressen.se/noje/jocke-och-jonna-riskerar-jattesmall-pa-57-miljoner-kronor/
Senast redigerad av sveavegen 2023-03-30 kl. 18:57.
Citera
2023-03-30, 19:46
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveavegen
Jocke och Jonna riskerar skattesmäll på 5,7 miljoner kronor.

Det handlar om lyxvillan utanför Norrköping – taxeringsvärde sju miljoner – med pool, gym och golfbana. 2019 köpte paret villan genom sitt bolag Jocke & Jonna AB. Enligt Breakit har de sedan hyrt huset av sitt eget bolag.
https://www.expressen.se/noje/jocke-och-jonna-riskerar-jattesmall-pa-57-miljoner-kronor/
Det är ett STORT belopp. Känns som hela villans värde? Hade varit intressant att se hur det räknats ut. Möjligen går de i personlig konkurs om det går igenom, eller är influensers mycket rikare än jag tror?

Jag har stått utanför villan, barnen ville dit! Fint område nära vattnet, men ändå i Norrköping, kan inte kosta jättemycket där.

Det är mycket svårt att vinna över skatteverket i rättegång, jag har varit med och förlorat, inte många procent som vinner.
Citera
2023-03-30, 20:06
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är ett STORT belopp. Känns som hela villans värde? Hade varit intressant att se hur det räknats ut. Möjligen går de i personlig konkurs om det går igenom, eller är influensers mycket rikare än jag tror?

Jag har stått utanför villan, barnen ville dit! Fint område nära vattnet, men ändå i Norrköping, kan inte kosta jättemycket där.

Det är mycket svårt att vinna över skatteverket i rättegång, jag har varit med och förlorat, inte många procent som vinner.

dom har råd att betala
kan sälja alla kläder han har
Citera
2023-03-30, 23:07
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
dom har råd att betala
kan sälja alla kläder han har

Äger han kläderna eller något i huset ens? Står allt på firman och dom ska betala med privata pengar klart det svider lite.

Dom har väl köpt eller hyr nån liten lägenhet som dom påstar att dom bor i ? Antagligen för att slippa betala skulden eller iaf mer av den om dom nu inte lyckas med sin överklagan.

Nån som har koll?
Citera
2023-03-31, 09:44
Medlem
Citat:

Deras bolag har tillgångar på ca 18 miljoner.
Citera
2023-03-31, 11:49
Medlem
Harry_s avatar
måste finnas gräns oxå va att man inte kan renovera hela tiden?
Citera
2023-03-31, 12:40
Medlem
razizovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingaben

Bolaget ja. Men nu är det ju han personligen som blivit upptaxerad. Bolaget är en ekonomi, hans egna en annan.

Bara för att du har ett bolag som står för kaninerna så kan din privatekonomi var kass.

Räkna med att Skatteverket kommer granska den noga flera år framöver
Citera
2023-03-31, 14:00
Medlem
Citat:

Skatteverket ger sig inte i första taget, överklaga kan alla göra, men oftast blir det avslag.

Tror de båda har varit fartblinda och dundrat på som om de varit (untouchable) tills nu.
Citera
2023-03-31, 14:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingaben
Fast de pengarna kan de inte ta ut utan höga skatter. Skatteverket är ju ute efter privatpersonen så firman kan inte betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in