2021-06-19, 10:00
Medlem
Det kanske slutar med en riktig överraskning efter ett extraval som gör att alla dagens partier står med skägget i brevlådan.

Ett nytt parti som vänder sig till Sveriges muslimer håller på att ta form. Partiet Nyans vill bland annat att muslimer ska betraktas som en särskild minoritet, på samma sätt som exempelvis judar och samer.

De har ju haft en överdödlighet inom sina boendeområden och är troligen rent ut sagt förbannade över dagens partier som inte gjort något åt deras situation.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nytt-parti-med-muslimer-i-fokus
Citera
2021-06-19, 10:04
Medlem
Det är väl snudd på "marknadshyror" som det är just nu, förstår inte riktigt vad skillnaden skulle bli. Det är "billigt" i orten och dyrt vid sture-P.
Citera
2021-06-19, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Inte enligt siffrorna men du har kanske egna siffror?
Missat sifos siffror från igår som ger M/KD/SD majoritet?
Citera
2021-06-19, 10:21
Medlem
stevenstillss avatar
Känns bra med ett extraval. Luften behöver rensas. Det politiska klimatet har känts instängt. Inget händer. Bara en massa tomma gester och manipulationer för att behålla makt. MP vill inte ha något extraval och talar sig varma för förhandlingar med V. De lyckades till och med lura med sig SvD i går morse ett par timmar på det. Rubrik "Märta Stenevi vill ha förhandlingar". För det finns en rädsla hos etablissemanget för vad ett extraval kan ge. Därför kommer Public Service ut med en snabbkomponerad opinionsundersökning som visar att svenska folket inte vill ha extraval. Hmmm. Märkligt också i och för sig att S verkar vilja ha extraval också. Skumt. S brukar ju trivas med parlamentariskt manipulerande normalt sett.
Citera
2021-06-19, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loal

Nytt för mig, men kom ihåg 2018, SD hade då siffror på uppåt 35% precis innan valet. Sedan landade de på 17%. Jag utesluter inte valfusk.
Citera
2021-06-19, 10:29
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Citat:
Nytt för mig, men kom ihåg 2018, SD hade då siffror på uppåt 35% precis innan valet. Sedan landade de på 17%. Jag utesluter inte valfusk.

Det är inget jag utesluter heller. Däremot minskar chanserna för ett extra val med sådana siffror.
Citera
2021-06-19, 10:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är inget jag utesluter heller. Däremot minskar chanserna för ett extra val med sådana siffror.

Ja betydligt.
Citera
2021-06-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jag är inte alls så säker på att det egentligen handlar om marknadshyror..

Nej troligen inte !!
V har fått maximal uppmärksamhet i media genom att föra fram ett känslomässigt ord som ”marknadshyra” och skrämt upp många låginkomsttagare.
Detta för att få fler röster framöver !

Vad vill V ha i stället för ”marknadshyror” , behålla nuvarande dysfunktionella system ???
Citera
2021-06-19, 10:38
Bannlyst
Citat:
Var hade SD 30-35 procent?
Citera
2021-06-19, 10:39
Avslutad
Citat:
Var hade SD 30-35 procent?

Sentio
Citera
2021-06-19, 10:43
Bannlyst
Citat:
Sentio
Men sifo, inizio, skop, novus, scb gav alla ett resultat som var mer i linje med SDs valresultat
Citera
2021-06-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Liberalerna riskerar att förlora stora delar av sitt statliga partistöd om om partiledaren Nyamko Sabuni inte ens lockar till sig 2,5 procent av väljarna. Det är en psykologisk spärr som Liberalerna aldrig tidigare behövt bekymra sig över.

https://www.svd.se/skracksiffror-for-sabuni-infor-mojliga-extravalet

Det bästa dessa 2.5 % liberaler kan göra är att rösta på M, annars betyder deras röst ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in