2021-06-18, 19:38
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
[quote=Andomarn|76256028][quote=Ganonito|76250222]
Citat:
Ursprungligen postat av Andomarn
Nej.
Att Coca-Cola skulle ha lanserat en burk med motivet "be less white", är falskt.
Dem har inte lanserat några burkar där det står ”be less white” och det sa han aldrig heller. Lär dig läsförståelse. Han sa bara att dem har bett sina anställda att ”be less white” vilket stämmet. Coca cola är ett woke företag utan dess like. Bojkotta skiten!
Citera
2021-06-18, 21:20
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Kan bli en fet smäll för portugisen. CCC kan begära stort skadestånd av Uefa för kontraktsbrott och Uefa i sin tur stämmer Ronaldo. Som miljardär kan det bli ett saftigt belopp han får punga ut med.
Ett aktiefall på tvåsiffrigt miljardbelopp släpper inte CCC.
Kan dessutom gå över på det sportsliga området genom att Ronaldos kejserliga påhitt renderar honom avstängning för sabotage av Uefas reglemente.
En del växer till himmelen.
Heja Ronaldo. Jävla gift det där Coca-Cola
Citera
2021-06-18, 21:39
Medlem
Ballcancers avatar
folk lär ju knappast sluta dricka cola för att nån jävla idrottare ogillar drycken. Coca cola har funnits i all evighet i princip och kommer finnas när du o jag dör också. Vill de leva på enbart sallad o vatten så får de gärna göra så. Dö med en smak av loka o spenat i käften.
Citera
2021-06-18, 22:23
Medlem
Total idiotisk kommentar, dör gärna med smak av vatten och icke CC eller pizza, white trash mat för svennarna ute i regionerna, feta och fula!
Citera
2021-06-18, 22:36
Medlem
De ju för att de är onyttigt, stjärnfotbollspelarna skiter la i BLM. Dom vill inte att unga ska dricka söta läskedrycker helt enkelt utan förespråkar en hälsosamlivsstil. Det är vad jag vill tro iaf. Cristiano gick väl även ut med det efteråt och sa att de var pga att han tyckte man inte skulle dricka läsk.
Citera
2021-06-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Bortsett från hyckleriet att Ronaldo och andra ändå gör reklam för värdelösa produkter, vad är det som är så nödvändigt och bra att spelare i t ex landslag skall vara bundna att gilla produkter det görs reklam för och inte tala illa om dem?

Turneringen gör reklam för Coca Cola. Fint. Men om en enskild spelare anser att det räven skadlig dryck, varför skall de inte kunna tala om det om det är deras åsikt?

Hade fotboll varit en hobby hade jag kunnat hålla med dig.

Vi kan jämföra det med du är kock på en restaurang där ska du självklart hålla käften och om ditt jobb inte passar får du byta.

Du vill gärna ställa upp i kocklandslaget då ska du självklart respekteta både de sponsorer som sverige valt och de som sponsorer som organisationen som står bakom kock-vm!

Han är en fotbollsspelare som tjänar miljoner, han blir inte tvingad till något det är hans jobb att hålla käften och se glad ut.

Inte nog det tjänar bra och blivit världskända pga plattformen fotboll , de får till och med ha egna privata sponsorkontrakt, men de ska ha rätt att inte respektera andra sponsorkontrakt som indirekt gör det möjligt att de kan ha så hög lön av sin arbetsgivare.
Citera
2021-06-18, 22:45
Medlem
MrMadoffs avatar
Reklamjippo. Att ingen fattar..
Citera
2021-06-18, 22:51
Medlem
Nestor Xs avatar
Nya smaken på Cola Zero är ett lyft. Ronaldo borde testa.
Citera
2021-06-18, 23:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
De är elitidrottare och är noga med vad de stoppar i sina kroppar. Läsk är inte direkt hälsosamt...

Detta! Inte fan dricker dessa fullblodsproffs läsk!
Citera
2021-06-18, 23:36
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Hade fotboll varit en hobby hade jag kunnat hålla med dig.

Vi kan jämföra det med du är kock på en restaurang där ska du självklart hålla käften och om ditt jobb inte passar får du byta.

Du vill gärna ställa upp i kocklandslaget då ska du självklart respekteta både de sponsorer som sverige valt och de som sponsorer som organisationen som står bakom kock-vm!

Han är en fotbollsspelare som tjänar miljoner, han blir inte tvingad till något det är hans jobb att hålla käften och se glad ut.

Inte nog det tjänar bra och blivit världskända pga plattformen fotboll , de får till och med ha egna privata sponsorkontrakt, men de ska ha rätt att inte respektera andra sponsorkontrakt som indirekt gör det möjligt att de kan ha så hög lön av sin arbetsgivare.

Vi diskuterar samtidigt hur det är och hur det borde vara, så vi får väl hålla båda sakerna i minnet i diskussionen. Ja, det är ju så att kockar och fotbollsspelare kan tvingas hålla tyst om vad de egentligen anser för jobbets skull. Sådana som Ronaldo och en eftertraktad stjärnkock kan strunta i det rätt ofta om de inte känner för det.

Men jag har svårt att förstå det om du förespråkar att denna lojalitet mot arbetsgivare skulle vara något positivt eller önskvärt. Varför då i så fall?

Jag tycker arbetsgivare kan ha synpunkter på vad man gör på jobbet och hur man hanterar affärshemligheter och sånt. Längre än så är det knappast sunt att lojaliteten sträcker sig. Vill arbetsgivaren promota Coca Cola så visst, men det borde inte inte betyda att kocken eller spejaren måste låtsas gilla drycken.

Här finns också den extra dimension att spelaren spelar för Sverige och förväntas vara lojal mot sitt land och landslag. Att han skulle spela för UEFA eller Coca Cola är ju rätt löjligt.
Citera
2021-06-19, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vi diskuterar samtidigt hur det är och hur det borde vara, så vi får väl hålla båda sakerna i minnet i diskussionen. Ja, det är ju så att kockar och fotbollsspelare kan tvingas hålla tyst om vad de egentligen anser för jobbets skull. Sådana som Ronaldo och en eftertraktad stjärnkock kan strunta i det rätt ofta om de inte känner för det.

Men jag har svårt att förstå det om du förespråkar att denna lojalitet mot arbetsgivare skulle vara något positivt eller önskvärt. Varför då i så fall?

Jag tycker arbetsgivare kan ha synpunkter på vad man gör på jobbet och hur man hanterar affärshemligheter och sånt. Längre än så är det knappast sunt att lojaliteten sträcker sig. Vill arbetsgivaren promota Coca Cola så visst, men det borde inte inte betyda att kocken eller spejaren måste låtsas gilla drycken.

Här finns också den extra dimension att spelaren spelar för Sverige och förväntas vara lojal mot sitt land och landslag. Att han skulle spela för UEFA eller Coca Cola är ju rätt löjligt.

För en arbetsgivare gynnas inte av anställda bråkar om politik, snackar skit om konkurrenter eller att man behöver ha en åsikt om allt.
Jag är inget superfan av Uefa men man kan väl inte förneka att de är en bidragande orsak varför Ronaldo tjänar så bra på fotboll?

Ronaldo har ju tack vare fotbollen fått en plattform han kan använda till att sprida sina åsikter privat.

Hade han gjort detta av ideologiska anledningar hade jag haft lite respekt för han trots det är högst opassade med tanke på det är högst frivilligt om han vill ställa upp på ett em med allt vad det innebär.

Men han är en hycklare som har blivit sponsrad av Coca Cola och Pepsi!

Bara titta på vilka sponsorer som står för 99% av alla pengar till sport. Läsk, snabbmat, olja, cigg , sprit, diktaturer osv.

Om man vill utnyttja sitt kändiskap för något man brinner för är det helt ok! Men se till att ha ryggen fri!
Citera
2021-06-19, 01:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Väl mer att det blev en grej efter Ronaldo gjorde det. Det är ju inte heller första gången han dissar läskedrycken Coca-Cola. Roligt där är ju att Messi springer runt och gör reklam för lika "illa" Pepsi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in