2021-06-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Här har vi en förteckning för några Encro-alias:

Loudpirate: Dej4n B4kic
Insatiableclub: 4licio S4ntos N4scimento
Sandtrunk: Eds0n Lim4
Stiffelphant: T0ny Silv4 S4ntos
Kronan: 4ziz Legu3
Helpfulalpha: M4rco M4ric
Excellentleopard: Y0ussef Pen4ber
Packborn: D4nijel B4kic
Shinybear: P4tricio C0ngio
Sunfeline: Christi4n W4dström
Idealfrost: Mich4el Mek0nne W4ley
Armrifle: M4rtin J0hansson
Roseboat: 4lexander Jeanss0n

Vart/vilken fup har du hittat Ton*e S*lvas encro-alias?
Citera
2021-06-18, 23:59
Medlem
Va fick Penta och DJ för dom för dom 70 kilo röka?
Citera
2021-06-19, 00:12
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Inga aspekter på det personligen, men min gaydar går i gång på honom. Är det accepterat att vara gay i den världen?

Du får nog kalibrera din radar, för det ansiktet + den hållningen talar för att han ser enbart dollartecken när han stänger ögonlocken.

Medans de flesta i branschen mer än gärna ser mellan fingrarna när det kommer till fitta som fitta. Fråga dom..
Citera
2021-06-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Inga aspekter på det personligen, men min gaydar går i gång på honom. Är det accepterat att vara gay i den världen?

Ja, solklar skinkryttare.
Citera
2021-06-19, 01:44
Medlem
Intressant att Dani kunnat hålla sitt ansikte dolt, med tanke på sociala medier osv.

Och vilken slump att Dani och Salle stöter på varandra på ett sketet hotell i Ängelholm. Vad är oddsen på att springa på en fiende på det viset. Det ska bli mycket intressant att se Waterbee återkomma om morden i Malmö. Dani får nog livstid känns det som.

Sen kan vi ju bara spekulera i vem som sköt utanför Galaxy. Ghara kom ju tidigt som påstådd GM men kan tänka sig Moghrabi också kan vara intressanta. Det är trots allt en väldigt begränsad grupp människor som skjuter med en Ak-47 en sommarkväll mot en grupp människor. Hela denna storyn är egentligen mer spektakulärt än något annat i Sverige, men det uppmärksammas mest i våra lokala medier. Jag menar, AM överlever och åker raka vägen till Malaga med Hamade och börjar knäppa knarksmugglare åt Ridouan Taghi.
Senast redigerad av Rytve 2021-06-19 kl. 02:04.
Citera
2021-06-19, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Intressant att Dani kunnat hålla sitt ansikte dolt, med tanke på sociala medier osv.

Och vilken slump att Dani och Salle stöter på varandra på ett sketet hotell i Ängelholm. Vad är oddsen på att springa på en fiende på det viset. Det ska bli mycket intressant att se Waterbee återkomma om morden i Malmö. Dani får nog livstid känns det som.

Sen kan vi ju bara spekulera i vem som sköt utanför Galaxy. Ghara kom ju tidigt som påstådd GM men kan tänka sig Moghrabi också kan vara intressanta. Det är trots allt en väldigt begränsad grupp människor som skjuter med en Ak-47 en sommarkväll mot en grupp människor. Hela denna storyn är egentligen mer spektakulärt än något annat i Sverige, men det uppmärksammas mest i våra lokala medier. Jag menar, AM överlever och åker raka vägen till Malaga med Hamade och börjar knäppa knarksmugglare åt Ridouan Taghi.

Ett antal kandidater har ju varit uppe, bla Zaki som sköts i Nydala, men nja, jag vet inte... Om det var DJ bakom kan skyttarna mycket väl vara utomsocknes, tex från Gbg.

Ängelholm är ju en håla, inte lätt att gömma sig där. Om bägge var där samtidigt hade det väl varit ett mindre mirakel om de inte sprungit på varandra när det var dags att käka. Man kan ju undra vad de hade där att göra.
Citera
2021-06-19, 07:02
Medlem
DJ kommer falla hårt, han skriver korkat och ex JF skulle aldrig sitta och chatta om det. Finns inte ett enda mess, eller nåt i skrift som man kan knyta till JF i ex Playa-målet. Han är dum nog att kalla de andra för kurden och araben och blir i gengäld kallad för juden. Han sitter i klistret.

Själva organisationen som sådan är på hög nivå, men att de har med DB som åkt fast med Mats Rimdal för inte så länge sen och som är en som suttit för knark tof hela livet.

En annan väldigt korkad sak de gör är att de förstör upplägget med att ha kontakt i olika led, genom att citera deras chatt till nästa led för att rentvå sig el visa allt som sades för att inga missförstånd ska ske. Då blir det ju svårt för dem att neka till att han inte visste vad x och y snackat om iom att han fått allt återberättat. alla dialoger flyttas ju upp minst ett led genom att de citerar dem för att visa varandra vad som sagts och vad som händer. Inte alls bra med facit i hand.

Finns mycket väldigt klantigt i detta. Kurden skickar bilder på sin tatueringar, vad fan tänker han med. Förklaringen i ex DJs fall är väl att han hållit på så länge och klarat sig men ändå
Citera
2021-06-19, 09:57
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Vart/vilken fup har du hittat Ton*e S*lvas encro-alias?

Hela listan finns i FUP som jag länkade till ett par sidor bak i tråden, inklusive den person du efterfrågar.
Citera
2021-06-19, 10:03
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Är också väldigt imponerad över att han lyckats hålla sig borta helt från sociala medier och annat.

HELT galet att Mekky inte strök med vid Galaxy, klantiga skyttar som nästan missade huvudmålet. Undrar om det verkligen var Ghara. I andra fall, t.ex. rånförsöket mot växlingskontoret, har han agerat så otroligt osmart så att skulle han varit inblandad i skjutning mot Galaxy tror jag polisen hade lyckats spåra upp honom. Undrar om det varit inhyrt folk helt utifrån Malmö?
Citera
2021-06-19, 11:56
Medlem
Om jag förstår det rätt är användaren ”jawhill” en person som har hand om Dani’s pengar. Antar det är en snubbe på ett växlingskontor?
Citera
2021-06-19, 12:29
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Om jag förstår det rätt är användaren ”jawhill” en person som har hand om Dani’s pengar. Antar det är en snubbe på ett växlingskontor?

Det är den uppfattning jag fått också.

Systemet att slussa pengar via växlingskontor kallas Hawala, Sydsvenskan har publicerat en rätt bra grafik på nur det funkar: https://anonfiles.com/bbt2a824u5/Sk_rmavbild_2021-06-19_kl._12.28.02_png
Citera
2021-06-19, 17:31
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det är den uppfattning jag fått också.

Systemet att slussa pengar via växlingskontor kallas Hawala, Sydsvenskan har publicerat en rätt bra grafik på nur det funkar: https://anonfiles.com/bbt2a824u5/Sk_rmavbild_2021-06-19_kl._12.28.02_png

Turkiet är en viktig faktor när det gäller uppbackningen av hawala-systemet. Här skickas en massa pengar kors och tvärs över jorden mellan diverse "bankirer". Du betalar in 100 000 i cash till en bankir i Sthlm och någon i Marocko kan plocka ut samma summa i Tanger. Dessa sätts in på ett antal företag där, som den ursprunglige insättaren kan fakturera via sitt företag här. Och vips: pengarna är vita.

Kontantmängderna hos de olika hawalbankirerna flyter däremot runt och säkras upp mot terminer för råädelstenar på den helt oreglerade ädelstensmarknaden i Turkiet.

Om turkarna slog till mot denna marknad och samarbetade med länder i Europa så skulle knarkhandlare, vapensmugglare och human traffickers få det betydligt tuffare vad gäller att omvandla kontanter till andra värden. Åtminstone för ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in