2021-06-18, 15:51
Medlem
Firman har rätten på sin sida att anställa vem dom vill och jag tycker dom har helt rätt i att läpparna är det enda man ser på henne.

Själv hade jag anställt henne direkt men det har mer att göra att jag är en jävla kåtgubbe som sen skulle ha lowkey förhoppningar om att få köra in den där. Tråkigt men sant, hon ser ut som en jävla uppblåsbar barbara.

Många kvinnor går all in på sex objekt fixeringen och inser tt dom potentiellt inte behöver lyfta ett finger i livet så länge dom ser ut som kom-och-knulla-mig. Det fungerar uppenbart för dem men i kombination med jämställdhet och när dom sen ska ta ett riktigt jobb så blir det svårt. För det enda man tänker när man ser en såndär tjej är att man vill trycka in kuken genom kuksugarläpparna.
Senast redigerad av Twiggeh 2021-06-18 kl. 15:54.
Citera
2021-06-18, 15:53
Medlem
Hennes läppar ser lika jävliga ut som män som går med peruk på sig.
Citera
2021-06-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Ronja är uppenbarligen svagbegåvad och förstår inte att om man ser ut som ett luder så blir man också behandlad som ett sådant.

Normala läppar, normala kläder och ett normalt uppträdande skulle givet henne möjlighet att få arbete.

WT/blattemodet med fejkläppar och annan skit har gjort att Ronja är kränkt och som vanligt ska gråta ut i ridningen. Att Ronja nu är märkt för livet som ett WT-luder som inte fattar hur man får ett arbete och sökbar på den grunden på nätet tänkte hon inte på ...
Hon förstår inte koderna i samhället helt enkelt.
Citera
2021-06-18, 16:07
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Sannolikt har hon genomfört plastikoperation men utseendet är alltid en följd av beteendet. Vilken frisyr har du t.ex?

Den här typen av omedelbara omdömen baserat på vad våra sinnen upplever, syn, lukt, hörsel osv. är inte 100% träffsäkra men på savannen är det viktigt med omedelbara omdömen och det är därför nedärvt i oss och det är en förklaring till vår framgång som art. Faktum är nog att alla arter har utvecklat detta, de som inte har gjort det finns inte längre med oss.

Visst om det inte är tidskritiskt kan vi göra djupare undersökningar men det är naturligt för oss att göra snabba omdömen även om de är grova. Ska man anställa en person och får hundra ansökningar vill man nog också göra en del snabba omdömen för att sålla bort dem man inte tror på och undersöka ett mindre antal mer noggrant.

Visst, det fetade kan jag hålla med om.
Men varför försätta sig i en sådan situation om man nu skall anställa någon?Varför inte be personen i fråga skriva en kortare essä om sig själv eller genomför en kortare intervju via zoom/telefon.
Jag vill nog hävda att utseendet är generellt är en dålig prediktor för beteende. Jag tror vi får vara överens om att inte vara överens.

Vilket förvisso Aumann (1976) visade att man inte inte kan vara:
https://en.wikipedia.org/wiki/Aumann's_agreement_theorem
Citera
2021-06-18, 16:15
Medlem
Hur ser hon ut på morgonen utan smink?..ryser när man tänker på det.
Citera
2021-06-18, 16:33
Medlem
Gold94s avatar
Utseendet har noll betydelse när det gäller arbete.
Det vet de flesta arbetsgivare...
Ska kärringen utesluta alla ovanligt fula människor också?
Så jävla förnedrande att utesluta någon på grund av utseende!
Har själv haft eget och jag kan lova att ett utseende har absolut ingenting med prestation på arbetet att göra..
Låt människor se ut som dom vill!
Citera
2021-06-18, 16:33
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Visst, det fetade kan jag hålla med om.
Men varför försätta sig i en sådan situation om man nu skall anställa någon?Varför inte be personen i fråga skriva en kortare essä om sig själv eller genomför en kortare intervju via zoom/telefon.
Jag vill nog hävda att utseendet är generellt är en dålig prediktor för beteende. Jag tror vi får vara överens om att inte vara överens.

Vilket förvisso Aumann (1976) visade att man inte inte kan vara:
https://en.wikipedia.org/wiki/Aumann's_agreement_theorem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Har själv haft eget och jag kan lova att ett utseende har absolut ingenting med prestation på arbetet att göra..

Det går inte riktigt att bortse från utseende när det gäller anställda som har klientkontakt. Eller snarare, det går inte att göra det utan negativa konsekvenser för företaget.
Citera
2021-06-18, 16:47
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det går inte riktigt att bortse från utseende när det gäller anställda som har klientkontakt. Eller snarare, det går inte att göra det utan negativa konsekvenser för företaget.

Att döma efter utseende kan få ytterst negativa konsekvenser. På mer eller mindre alla konferensmiddagar jag har varit på under min forskningskarriär innan jag blev dödsknarkar-kapitalist var som en scen ur Gökboet.
Notera att det var dessa personer med icke-fördelaktig klädsel/utseende som mer eller mindre såg till att ni fortfarande inte satt i en grotta och kurade.

Igen, jag tror man skall vara ytterst försiktig med att döma en person efter utseende och/eller klädsel. Om man nu trots allt vill försöka att att dra vidare slutsatser från ett utseende/klädstil tror jag att man gör klokt i att komma ihåg hur osäker prediktioner är.
Citera
2021-06-18, 16:51
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Nej och då har du ju också svar på hur det skulle kännas att få en avhyvling för utseendet. Du kanske vet att du måste göra något åt ditt bukfett men du lär knappast må bättre och få livsglädje om någon börjar mobba dig för det.
Samma sak med den där tjejen som egentligen bara vill ha ett jobb för att få sitt liv och gå ihop.

En annan sak som man faktiskt kan titta närmare på är inte Ronja utan den där tanten som driver städföretaget, Yv*nne F*ager. Är ändå lite imponerad av Flashbacks researchförmåga. Den där chefen har tydligen en dom för mordhot bakom sig samt två "barn" 25 och 27 år gamla som bor hemma.

Känns inte som att hon behöver oroa sig för Ronjas utseende. Dålig reklam för sitt företag lär hon nog fixa själv. Svaret hon gav Ronja beror förmodligen på att hon är psykiskt instabil.

Nu tar vi ett djupt andetag och lugnar ner oss medan vi kollar vad Mr Koll säger kring flyttandet till huset.
Enligt Mr Koll står det nämligen att MAMMAN flyttade till BARNEN för 5 år sedan och att SYSKONEN flyttade in i bostaden TILLSAMMANS för 8 år sedan. Varför syskonen hela tiden har bott tillsammans vet vi inte.

ERGO: Det är alltså MAMMAN som har flyttat hem till BARNEN och bor hos dem och inte tvärtom.

Bevis:
https://mrkoll.se/person/Monika-Yvonne-Fager-Estabovgen-90-sbro/DYuqDYuqcYfrpuhQkyqRaQulaTdYQacYfrkyqRaQpuhQDYuque rA
Citat:
Y***** är en kvinna som är född den ------ och bosatt i *************. Hon flyttade till sin nuvarande villa eller småhus för 5 år sedan (den 22 oktober 2015). Här bor hon tillsammans med två personer - det är E och D.
https://mrkoll.se/person/boende-med-Yvonne-Fager/puhQDYuquerAmUxaulaTdYQacYfrcYfrkyqRaQkyqRaQulaTue rA
Citat:
E**** är en kvinna som är född ----------- och bosatt i *************. Hon flyttade till sin nuvarande villa eller småhus för 8 år sedan (den 6 augusti 2012). Här bor hon tillsammans med två personer - det är Y och D.
https://mrkoll.se/person/boende-med-Yvonne-Fager/mUxacYfrbTAQmDYuqdYQapuhQdYQacYfrkyqRaQkyqRaQpuhQc Yfr

Citat:
D**** är en man som är född den ----------- och bosatt i ***********. Han flyttade till sin nuvarande villa eller småhus för 8 år sedan (den 6 augusti 2012). Här bor han tillsammans med två personer - det är Y och E.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2021-06-18 kl. 17:05.
Citera
2021-06-18, 16:58
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Att döma efter utseende kan få ytterst negativa konsekvenser. På mer eller mindre alla konferensmiddagar jag har varit på under min forskningskarriär innan jag blev dödsknarkar-kapitalist var som en scen ur Gökboet.
Notera att det var dessa personer med icke-fördelaktig klädsel/utseende som mer eller mindre såg till att ni fortfarande inte satt i en grotta och kurade.

Igen, jag tror man skall vara ytterst försiktig med att döma en person efter utseende och/eller klädsel. Om man nu trots allt vill försöka att att dra vidare slutsatser från ett utseende/klädstil tror jag att man gör klokt i att komma ihåg hur osäker prediktioner är.
Det var nog rätt få av dem som såg ut som Ronja, och till den grad de gjorde de så kompenserade de väl det med sina meriter.

Ju bättre meriter man har, desto mer kommer man undan med. Jag ser inget i det du skrev som motsäger det jag skrev.
Citera
2021-06-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Hur fan ska jag veta det, leta men du verkar lika korkad Ronja. Hon talade med brytning, thats it. Men fortsätt du försvara en svartskalle som är kränkt.

Jag tror du är full med skit. Ingenstans finns det klipp på när hon pratar. Du hänvisade till AB men jag kollade det direkt när denna tråd startade och det fanns inga klipp på när hon pratar.

Däremot så hittade jag en bild på hennes mamma:

https://delafil.se/3376b15c4d47f025/Screenshot_(20).png

Jag vet inte om det går att bli mer svensk än så.

Antingen trollar du eller så är du bara lomhörd(om det ens fanns ett klipp vilket det inte gjorde).

Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Låt mig gissa. En 40 åring som inte är riktigt accepterad?

Lika accepterad som dina patetiska trolltrådar?
Citera
2021-06-18, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94

Utseende har visst betydelse när det gäller arbete. Faktiskt stor betydelse.
Halstatuering och ankläppar är fruktansvärt fult -det vet alla.
Chanserna att få jobb med det utseendet minskar drastiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in