2021-06-18, 13:29
Medlem
Vem fan vill ha en bimbo med fläskläppar som medarbetare🤔 Som arbetsgivare bestämmer man väl själv vilka man vill ha och inte MSM😡
Citera
2021-06-18, 13:57
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRJesus69
Självklart har en arbetsgivare rätt att anställa vem fan den vill. Känner arbetsgivaren att denna inte har ett seriöst utseende så får arbetsgivaren tacka nej.

Jag personligen har valt bort tjejer med detta utseende då min erfarenhet säger att de faktiskt är (sjuka) ofta. Gjort det misstaget i yngre år.

Dock så var svaret helt efterblivet. Det är som att be om att få en snygg historia skriven och sitt företag uthängt.

Precis, företag prioriterar inte folk med tatueringar i ansiktet heller.
Den är ju en viss sorts folk som gör sådana här läppar och det är ju inte direkt chefs material.
Citera
2021-06-18, 13:58
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag tror inte vi gör det "allt mer", vi har alltid gjort det. Det har utvecklats som en överlevnadsinstinkt hos oss så man ska nog akta sig för att säga att det medför nackdelar, då skulle det inte ha utvecklats.

Och som sagt, utseendet kan många gånger säga något om personligheten och beteendet hos personen.

Det finns omfattande forskning hur vi väljer parter som är evolutionärt stabilt. Symmetriskt ansikte (attraktivt) är en bra proxy för att individen inte haft några allvarligare sjukdomar. Så detta argument köper jag utan förbehåll.
Plastikkirurgi och då i synnerhet ankläppar är, ur ett evolutionärt perspektiv, en helt ny fenomen, varför jag har mycket svårt att se hur ett evolutionärt stabilt beteende skulle kunna hinna utvecklas så pass snabbt.
Man skulle dock kunna tänka sig att "märkligt utseende" (tolka mig välvilligt) skulle kunna betraktas som negativt från ett evolutionärt perspektiv.
För en tänkande människa borde beteende vara en betydligt bättre kategoriserare än utseende. Jmf t.ex. Ted Bundy som många kvinnor fann attraktiv. Hade de tittat lite närmare på hans beteende och hans brutna arm borde de kunna ha anat oråd.

Citat:
Ditt exempel med nobelpristagare som helt struntar hur de är klädda styrker snarare det jag säger, det beteendet visar att de fäster större vikt vid andra saker och är kanske helt uppslukade av sitt arbete och mission. Sådana personer skulle knappast ägna sig åt plastikoperationer eftersom de fokuserar på andra saker.

Jo, där har du en poäng.
Citera
2021-06-18, 14:18
Medlem
Panzeradlers avatar
Ronja är uppenbarligen svagbegåvad och förstår inte att om man ser ut som ett luder så blir man också behandlad som ett sådant.

Normala läppar, normala kläder och ett normalt uppträdande skulle givet henne möjlighet att få arbete.

WT/blattemodet med fejkläppar och annan skit har gjort att Ronja är kränkt och som vanligt ska gråta ut i ridningen. Att Ronja nu är märkt för livet som ett WT-luder som inte fattar hur man får ett arbete och sökbar på den grunden på nätet tänkte hon inte på ...
Citera
2021-06-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
WT brud som sökt sig till ett WT-företag som sedan fick ett WT svar..

Varför är detta så intressant?

Det är ändå en större merit & framförallt betydligt mer pengar att jobba som strippa eller prostituerad än åt det där wt-bolaget. Dom där läpparna är överkvalificerade för BJ
White trash matters or not🤔
Citera
2021-06-18, 14:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Det finns omfattande forskning hur vi väljer parter som är evolutionärt stabilt. Symmetriskt ansikte (attraktivt) är en bra proxy för att individen inte haft några allvarligare sjukdomar. Så detta argument köper jag utan förbehåll.
Plastikkirurgi och då i synnerhet ankläppar är, ur ett evolutionärt perspektiv, en helt ny fenomen, varför jag har mycket svårt att se hur ett evolutionärt stabilt beteende skulle kunna hinna utvecklas så pass snabbt.
Man skulle dock kunna tänka sig att "märkligt utseende" (tolka mig välvilligt) skulle kunna betraktas som negativt från ett evolutionärt perspektiv.
För en tänkande människa borde beteende vara en betydligt bättre kategoriserare än utseende. Jmf t.ex. Ted Bundy som många kvinnor fann attraktiv. Hade de tittat lite närmare på hans beteende och hans brutna arm borde de kunna ha anat oråd.

Jo, där har du en poäng.

Vi verkar vara eniga om en hel del så jag fokar på oenigheten. Jag menar att om utseendet är en effekt av beteendet så säger det något om beteendet. Det säger också något om personens smak, mognad och intellekt. Med det menar jag inte att det är 100% träffsäkert men när man möter en okänd person så använder vi den information som finns för att göra en grov bedömning. Detta beteende är något vi har utvecklat som en överlevnadsinstinkt.
Citera
2021-06-18, 14:47
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Vi verkar vara eniga om en hel del så jag fokar på oenigheten. Jag menar att om utseendet är en effekt av beteendet så säger det något om beteendet. Det säger också något om personens smak, mognad och intellekt. Med det menar jag inte att det är 100% träffsäkert men när man möter en okänd person så använder vi den information som finns för att göra en grov bedömning. Detta beteende är något vi har utvecklat som en överlevnadsinstinkt.

Vet vi att det fetade är sant?
Jag tror du kan ha en poäng, men jag tror även att osäkerheten är väldigt hög.Hur vet vi personens bevekelsegrunder?Eller mer precist, hur vet vi att personen inte är en forskare eller har någon annan märklig läggning som gör att utseendet inte är en bra prediktor för beteendet?
Inom forskning använder man sig av endast av proxyvariabler om den intressanta variabeln inte är observerbar.I detta fallet är den intressanta variabeln (beteendet) observerbar mot en lite kostnad (tid).
Genom att prata med personen i fråga så avslöjas beteendet ganska snabbt.
Citera
2021-06-18, 15:00
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Vet vi att det fetade är sant?
Jag tror du kan ha en poäng, men jag tror även att osäkerheten är väldigt hög.Hur vet vi personens bevekelsegrunder?Eller mer precist, hur vet vi att personen inte är en forskare eller har någon annan märklig läggning som gör att utseendet inte är en bra prediktor för beteendet?
Inom forskning använder man sig av endast av proxyvariabler om den intressanta variabeln inte är observerbar.I detta fallet är den intressanta variabeln (beteendet) observerbar mot en lite kostnad (tid).
Genom att prata med personen i fråga så avslöjas beteendet ganska snabbt.

Sannolikt har hon genomfört plastikoperation men utseendet är alltid en följd av beteendet. Vilken frisyr har du t.ex?

Den här typen av omedelbara omdömen baserat på vad våra sinnen upplever, syn, lukt, hörsel osv. är inte 100% träffsäkra men på savannen är det viktigt med omedelbara omdömen och det är därför nedärvt i oss och det är en förklaring till vår framgång som art. Faktum är nog att alla arter har utvecklat detta, de som inte har gjort det finns inte längre med oss.

Visst om det inte är tidskritiskt kan vi göra djupare undersökningar men det är naturligt för oss att göra snabba omdömen även om de är grova. Ska man anställa en person och får hundra ansökningar vill man nog också göra en del snabba omdömen för att sålla bort dem man inte tror på och undersöka ett mindre antal mer noggrant.
Citera
2021-06-18, 15:18
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Haha, riktiga WT-miffon dom där två, vem fan har en städfirma ihop med sin morsa ens. Uppenbart två misslyckade losers som hamnat snett i livet och nu endast finner glädje i att slå ner på andra. Skiter väl egentligen i deras anledningar till att inte anställa folk, det är väl upp till dom. Men att välja att i två separata mail kritisera och håna en person som sökt arbete hos dom är oförsvarligt även om man bara är två bönder som har en städfirma ihop.

Sen tycker jag väl IOFS att den där bilden inte bör användas för att söka jobb med. Inte pga läpparna men pga att den använder filter. Ser oproffsigt ut minst sagt. Men det räcker ju med att bara inte be personen komma in på en till intervju om man har såna problem med hur den ser ut isåfall.

Att höhöhöh siegheil-pöbeln på Flashback glatt hejar på dessa miffon är knappast förvånande, och stärker bara WT-känslan av allt det här, fler värdelösa undermänniskor som inte vill något hellre än att nån gång också vara i en position att kunna kränka någon som står under en.

WORD! Halmstad rules!
Jävligt illa att man mobbar någon som försöker kravla sig upp. Hånar henne när hon försöker få ett jobb. För om hon misslyckas så hånar man henne för att hon är arbetslös. Sedan kan man ju håna henne för at hon behöver pengar fastän hon försökt göra något åt det.

Som jag tidigare nämnt i tråden, hon skall städa. Fuck fullständigt i hur hon ser ut. Det är helt ointressant.
Citera
2021-06-18, 15:26
Medlem
Gabriel Knights avatar
Är det verkligen rätt företag som pekas ut i tråden så det inte bara är en trådsanning?
Visst kunde företaget svarat på ett smidigare sätt men den arbetsökande måste också ta sitt ansvar i det hela.
Citera
2021-06-18, 15:30
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Är det verkligen rätt företag som pekas ut i tråden så det inte bara är en trådsanning?
Visst kunde företaget svarat på ett smidigare sätt men den arbetsökande måste också ta sitt ansvar i det hela.

Jodå, på Ronjas fb sida ser man det på print screen.
Citera
2021-06-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backboliten
Jag mår fysiskt dåligt av kroppsmodifierade personer, varför skulle jag anställa någon som får mig att må fysiskt dåligt på jobbet?
Japp..samma som män med peruk som syns långa vägar..känns lite creapy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in